Sælges Hyundai Sonata ikke mere i Danmark ~
Fra : Bjørn J.

Dato : 12-11-10 16:46

Sad lige og studerede de avancerede modeller fra Hyundai DK.

Kunne ikke finde modellen Sonata !

Har de opgivet at sælge den model i Danmark for så bliver Folmers model et
rigtig samlerobjekt ....?

http://www.hyundai.dk/se-biler.aspx

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-11-10 17:04

On Fri, 12 Nov 2010 16:46:05 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Kunne ikke finde modellen Sonata !
>
>Har de opgivet at sælge den model i Danmark for så bliver Folmers model et

Sonata slut!

Afløseren kommer til at hedde i40, og indfinder sig først til sommer.

Det er i over 1 år de ikke har haft en bil i den klasse til salg, men
det er der nok en højere mening med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-11-10 22:50

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Afløseren kommer til at hedde i40, og indfinder sig først til sommer.
>
> Det er i over 1 år de ikke har haft en bil i den klasse til salg, men

I usa er de fortsat med Sonata navnet, og i følge det jeg har fået oplyst,
er det den som kommer til at hedde I40 i Danmark.
http://www.hyundaiusa.com/sonata/

Noget må være gået galt i Europa, men i følge den lokale forhandler, skulle
den nye Sonata/afløseren for den være kommet sidste år, herunder også i en
stationcar udgave.

Kurt

Fra : Anders Majland

Dato : 16-11-10 16:19

> Noget må være gået galt i Europa, men i følge den lokale forhandler,
> skulle den nye Sonata/afløseren for den være kommet sidste år, herunder
> også i en stationcar udgave.

Rygterne siger stationcar med akselafstand større end en skoda suberb..

Hvis prisen blive fornuftig, garantien lang og en servicaftale også kan
skrues sammen til en fornuftig pris kunne jeg bestemt være interesseret ...

Så skal den selvfølgelig også være til at holde ud at køre i og have en
fornuftig brændstoføkonomi etc

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-11-10 16:30

KLIP

> [...]
> skrues sammen til en fornuftig pris kunne jeg bestemt være interesseret
>
> Så skal den selvfølgelig også være til at holde ud at køre i og have en

Personvognsudgaven ser til at opfylde alle ovennævnte krav:

http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=8746

PS: Nogen kalder den også i50 ?

Fra : Anders Majland

Dato : 16-11-10 18:27

> Personvognsudgaven ser til at opfylde alle ovennævnte krav:

Lige på når det med økonomien i DK ... Den er den store ubekendte ...

Jeg er lidt atypisk når jeg forsøger at se på totaløkonomi (og efterfølgende
føler mig snydt). Derfor jeg har tænkt mig at vægte garanti/serviceaftale
næste gang. Ideelt set en leasingaftale der kan løbe i op til f.eks 7-8år
med mulighed for at afbryde hvis kravene ændrer sig eller vi bare bliver
træt af den. Og selvfølgelig med serviceaftale i hele perioden så udgiften
er kendt på forhånd ...

Men C5'en står ikke sådan lige for udskiftning - og balladen om leasing og
skatteregler for samme gør heller ikke at jeg har travlt... Det mest
negative om den er sælgers forhold til reklamationer. Var tingene blevet
ordnet ifølge købeloven uden ballade kunne jeg godt finde på at købe citroen
igen. Jeg skal vist heller ikke begynde at gentage mig selv på den
autoriserede service på smarten .... Fabia'en vi havde før var heller ikke
fejlfri, men der forstod værkstedet at sørge for at kunden blev tilfreds.
Var det ikke fordi bagagerummet på en 2007 octavia var temmeligt smalt kørte
vi sikkert octavia istedet for c5.

Btw lavede jeg lige en lille statistik i torsdag over hvem der i
lokalområdet har skiftet til vinterdæk på stålfælge. Fordelingen er
25% Skoda
25% VW
25% Seat
25% Alfa

Målingen er foretaget ved at samme navkapsler ved et hul som jeg smadrede en
fælg i... Så statistikken tager ikke højde for dem der kører på alufælge
eller kører med sommerdæk på stålfælge (er der vel stadig nogle af).

Mariagerfjord Kommune var gået på weekend da jeg fredag middag tog hullet i
øjesyn i dagslys. Så jeg ringede til politiet istedet (114) for at få dem
til at foranstalte at hullet blev spærret af. Af min telefonudbyder
opkaldsliste kan jeg se at det tog 15:31 (Atlså 15min og 31sekunder) at
komme igennem og give dem beskeden. Jeg kom forbi igen lørdag morgen og der
var der sat afmærkning op så det var da besværet værd. Det kunne sikkert
nemt koste mange flere fælge (eller det der er værre) i løbet af
weekenden....

Har også bedt mit forsikringsselskab stille krav til kommunen på en ny
bagfælg. Forfælgen overlevede.