Kæmpe besparelser.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-11-10 10:37

Vil dette være attraktivt for nogen herinde?

http://www.dinepenge.dk/bil/gaa-ned-i-bilstoerrelse-og-spar-en-formue

Er prestige så betydende et parameter, at man vælger en Audi A6 i
stedet for en Fabia, og går glip af ca. 700.000 kr. over 3 år?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-11-10 10:55

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er prestige så betydende et parameter, at man vælger en Audi A6 i
> stedet for en Fabia, og går glip af ca. 700.000 kr. over 3 år?

Tjaeee.... man kunne jo også vælge et 19" fladskærms-tv i stedet for en
50"...;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-11-10 11:05

On Fri, 12 Nov 2010 10:54:30 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Tjaeee.... man kunne jo også vælge et 19" fladskærms-tv i stedet for en
>50"...;)

>--

Det vil jo også betyde en besparelse.

Og 19"!! Det var s'gu da lige i underkanten. Min PC-skærm er 23"

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-11-10 11:14

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det vil jo også betyde en besparelse.
>
> Og 19"!! Det var s'gu da lige i underkanten. Min PC-skærm er 23"

Der er intet problem i, at 4 mennesker på samme tid kan se tv på en 19".

Samtidig kan de så også komme hinanden rigtig meget ved..

Du er så ikke en sparsommelig mand...når det gælder PC-udstyr.....

Sådan prioriterer vi forskelligt hver i sær...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-11-10 11:19

On Fri, 12 Nov 2010 11:13:45 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Der er intet problem i, at 4 mennesker på samme tid kan se tv på en 19".

>--

Nej, det kan sagtens lade sig gøre.

>--

>Samtidig kan de så også komme hinanden rigtig meget ved..

>--

Det er ikke nødvendigvis en feature.

>--

>Du er så ikke en sparsommelig mand...når det gælder PC-udstyr.....
>
>Sådan prioriterer vi forskelligt hver i sær...

>--

Jeg har ikke givet udtryk for at det var noget for mig med disse
besparelser, men jeg er nysgerrig nok til at bringe artiklen på bane.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-11-10 11:25

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, det kan sagtens lade sig gøre.

> Det er ikke nødvendigvis en feature.

> Jeg har ikke givet udtryk for at det var noget for mig med disse
> besparelser, men jeg er nysgerrig nok til at bringe artiklen på bane.

Selve artiklen er grotesk.

Enhver med den lille ledvogtereksamen, kan da regne ud, at forholdet mellem
en stor og en lille anskaffelsespris vil falde positivt ud i besparelse for
den lille.

Vælg mellem 2 huse:

1) Koster 10 mill. kr.
2) koster 2.5 mil kr.

Hvor mon du får den største månedlige besparelse og dermed flere penge til
forbrug ?

PS: De fleste prioriterer/disponerer efter den samlede månedelige
indkomst..

Fra : Anders Majland

Dato : 12-11-10 11:35

>Og 19"!! Det var s'gu da lige i underkanten.

Mon ikke de fleste A6 ejere vil sige det samme om Fabia'en ?

Et er at afskrivningen er større på en dyr bil, men noget andet er at
service også ofte er det. Så samme arbejde koster forskelligt på en fabia,
octavia eller superb for nu at blive i skoda familien ...

--
/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-11-10 11:45

KLIP

> [...]
> service også ofte er det. Så samme arbejde koster forskelligt på en fabia,
> octavia eller superb for nu at blive i skoda familien ...

Hvis vi alle skiftede over til den lille green line Fabia, ville det også
være meget nemmer for en hel branche:

Trailer-/campingvognbranchen.

Prøv selv at regn ud hvorfor ?

Vi kunne også meget nemmere prioritere vores fritid i henhold til
ovennævnte.

Dog er der i potten stadig mulighed for at laste et pænt antal snebajerer
ind i lastrummet ..

Fra : Mcwm

Dato : 12-11-10 10:56

Den 12-11-2010 10:37, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
>
> Er prestige så betydende et parameter, at man vælger en Audi A6 i
> stedet for en Fabia, og går glip af ca. 700.000 kr. over 3 år?

Næh... Bilen er jo ens over-overtøj ligesom, selvom mange måske ikke vil
være ved det

Venligst
Mcwm

Fra : Anders Majland

Dato : 12-11-10 11:40

> Næh... Bilen er jo ens over-overtøj ligesom, selvom mange måske ikke vil
> være ved det

Men de burde have valgt at sammeligne overtøj i samme størrelse ...

Hvilken Audi svarer til en fabia i strørrelse ? En A3 ?

Men pointen er jo reelt god nok - Hvis prisen har betydning så lad være med
at købe en større bil end du har behov for. Så pointen om at gå fra octavia
til fabia er god nok.

Skiftet fra A6 til fabia kun af akademisk interesse ...

/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-11-10 11:47

KLIP

> Skiftet fra A6 til fabia kun af akademisk interesse ...

Njaee..det er for tiden politisk korrekt og det er ikke uvæsentligt i
akademisk sammenhæng .....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-10 16:03

Anders Majland skriver:

> Hvilken Audi svarer til en fabia i strørrelse ? En A3 ?

A2

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 12-11-10 11:58

> Er prestige så betydende et parameter, at man vælger en Audi A6 i
> stedet for en Fabia, og går glip af ca. 700.000 kr. over 3 år?

Nu har jeg haft en fabia - Den kostede per km de 3år - 2,05kr/km

C5'en har vi også haft i over 3år nu - med et gæt på salgsværdien (bilbasens
vurdering) ligger den på 2,90kr/km
Det beløb vil naturligt svinge noget efter hvornår service, forsikring og
vægtafgift falder - ligesom et sæt nye sutter af og til jo også rykker på
den ...

Men prestige var ikke inde i valget (ellers kørte vi nok ikke citroen ...)
men det ser ud til at C5'en er 40% dyrere at køre i end fabia'en var. Men
tror ikke at der vil være den store forskel til andre biler i samme
størrelse.

Kunne være sjovt hvis nogen havde tilsvarende tal for en mondeo, avensis
eller lign i samme størrelse. De 2,90 er alt incl på nær renter. Men det
øger jo blot forskellen da c5'en kostede ca det dobbelte af fabia'en

Fra : Armand

Dato : 12-11-10 12:49

Den 12-11-2010 11:57, Anders Majland skrev:

> [...]
> Men prestige var ikke inde i valget (ellers kørte vi nok ikke citroen
> ...) men det ser ud til at C5'en er 40% dyrere at køre i end fabia'en

Jeg synes kun at læse at det er decideret driftsomkostningerne og ikke
afskrivning at artiklen går ud på!?
På den måde rammer den en nerve jeg altid har haft omkring emnet:
At der tilsyneladende sjældent tages hensyn til drifts-økonomien blandt
folk der kører meget og derved også har et større befordringsfradrag.
De af mine bekendte der har fået et 'kørende' job, har ved ansættelsen
set frem til mængden af kørepenge og hvor stor en bil dét kunne dække,
hvor min tegnebog traditionelt ville have blandet sig i overvejelserne
á: "hvordan får jeg flest penge fra denne mer-indtægt ned i lommen" :-/

For de der alligevel ville bruge en given mer-indtægt på bil-anskaffelse
kan det være ligegyldigt, men en af mine ovennævte venner viste sig at
blive endog temmeligt træt af sin 'fede BMW' (bensin) efter at han havde
vænnet sig til den og der hurtigt viste sig andre ting i husholdningen
man kunne bruge en given brændstofbesparelse på!

--
Armand.

Fra : Kent Friis

Dato : 12-11-10 18:18

Den Fri, 12 Nov 2010 10:37:00 +0100 skrev folmer@rasmussen.dk:
> [...]
>
> Er prestige så betydende et parameter, at man vælger en Audi A6 i
> stedet for en Fabia, og går glip af ca. 700.000 kr. over 3 år?

Det er jo kun for folk der kører i privatbilen for firmaet.

Iøvrigt har jeg allerede en 2-personers model, skal jeg længere ned,
skal jeg have mit kørekort opgraderet fra et B til et A Og det
kniber i forvejen med bare at få plads til julegaverne, fordelt
mellem bagagerummet og passagersædet.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : S.B.

Dato : 13-11-10 21:15

> [...]
>
> Er prestige så betydende et parameter, at man vælger en Audi A6 i
> stedet for en Fabia, og går glip af ca. 700.000 kr. over 3 år?

nok også efter hvad man skal bruge bilen til, ville ikke spænde en Fabia
foran min campingvogn og regne med at kunne kører over Kasselbakker så.

Søren