Vil ikke starte...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-10 23:48

Jeg har lige klonet min 10.5.8 over på en anden disk for - nok engang -
at prøve, om jeg kan installere 10.6.x. Kloning gik hurtigt og glat.
Opdaterede lige med Combo10.5.8 fra min normale bootdisk, da den gav en
kernel panic ved første start. Valgte så den nye startdisk, og nu vil
den ganske enkelt intet som helst - står bare og blafrer med æblet på
skærmen.

Startede så igen fra normalsystemet og kørte div. reparationer og
rensninger med Diskværktøj. - Stadig står den bare og viser æblet, når
der bootes på den klonede systemdisk. - Jeg har /ikke/ slettet nogen som
helst indstillinger, da jeg gerne vil bevare så meget som muligt fra
10.5.8. Disken er checket med div. hardwareværktøjer og er fuldstændig
fejlfri, - og ja, det /eer/ en GUID disk.

Nogen fornuftig forklaring på, hvorfor den ikke vil boote? (Booter i
øvrigt fint fra samme klon på en ekstern FW disk).

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-10 08:35

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> at prøve, om jeg kan installere 10.6.x. Kloning gik hurtigt og glat.
> Opdaterede lige med Combo10.5.8 fra min normale bootdisk,

Da du bootede på den klonede disk eller på orginalen ?

> [...]
>
> Nogen fornuftig forklaring på, hvorfor den ikke vil boote? (Booter i
> øvrigt fint fra samme klon på en ekstern FW disk).

Det vil nok på nuværende være hurtigere bare at installere en ren 10.6.x
og geninstallere programmer etc.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-10 13:14

Thomas von Hassel wrote:

> Da du bootede på den klonede disk eller på orginalen ?

Jeg synes, det ligger implicit, at det er den klonede disk, der giver
kernel panic og som nu blot står og viser det grå æble...

Jeg brugte 2-3 timer i nat på at forsøge igen og igen, men lige lidt
hjalp det - kun det grå æble... Og da jeg så tvangstartede MacPro'en,
kom den end ikke så langt, at den kunne ALT-boote, da den end ikke kunne
genkende tastaturet. - Heldivis har jeg et gammelt iMac tastatur, og det
virkede, så jeg kunne ALT-boote og komme tilbage til mit normale system.

> Det vil nok på nuværende være hurtigere bare at installere en ren 10.6.x
> og geninstallere programmer etc.

Og det er så lige det... Jeg har kun den 10.6 opgradering, jeg tidl. har
omtalt, ikke vil lade sig installere, og som forretningen nægter at
ombytte, selvom Apple Support siger, der må være en fejl på mediet...

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-10 13:25

Hej,

> Jeg synes, det ligger implicit, at det er den klonede disk, der giver
> kernel panic og som nu blot står og viser det grå æble...

Dit grundlæggende princip ved kloningen er forkert - det har vi
diskuteret før, og det vil du ikke indse, så det vil jeg ikke påpege
yderligere her.

For at komme videre med dit problem, så tag og boot maskinen i
verbose-mode, så du kan se en fejlbesked istedet for det ret
intetsigende grå æble.

Alternativt kunne du overveje at betale en for at opgradere din maskine
istedet for at bruge så mange timer på det.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-11-10 16:20

> [...]

> omtalt, ikke vil lade sig installere, og som forretningen nægter at
> ombytte, selvom Apple Support siger, der må være en fejl på mediet...

og at du ikke bare har fået den byttet kan vi jo ikke gøre noget ved ..

Og når der er fejl på mediet, hvad får dig til at tro at du kan lave god
opgradering ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-11-10 18:58

Thomas von Hassel wrote:

> og at du ikke bare har fået den byttet kan vi jo ikke gøre noget ved ..

Hvad vil du egentlig have, jeg skal gøre, når forretningen nægter at
bytte - på trods af, hvad Apple Support siger?

> Og når der er fejl på mediet, hvad får dig til at tro at du kan lave god
> opgradering ?

Tjah... fordi jeg har læst om nogle, der har haft lignende problem, men
som kunne opgradere ovenpå en eksisterende 10.5.x - med succes vel at
mærke! - Og så har jeg ikke lyst til at smide yderligere penge efter en
retail version, hvis det på nogen måde kan lykkes at få den installeret.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-11-10 19:12

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Hvad vil du egentlig have, jeg skal gøre, når forretningen nægter at
> bytte - på trods af, hvad Apple Support siger?

tampe i jorden ? ... du slår mig ikke som en mand som bare giver op ...
men det måske kun på usenet at du er stor i skraldet ?

> [...]
> mærke! - Og så har jeg ikke lyst til at smide yderligere penge efter en
> retail version, hvis det på nogen måde kan lykkes at få den installeret.

lån en anden skive og tag en kopi ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-11-10 20:31

Thomas von Hassel wrote:

> tampe i jorden ? ... du slår mig ikke som en mand som bare giver op ...
> men det måske kun på usenet at du er stor i skraldet ?

Det /har/ jeg gjort! - TRE gange endda, men lige lidt hjalp det. - Alle
gange med den begrundelse, at de da godt kunne boote fra DVD'en, - og
det ligegyldigt, at jeg fortalte dem, at det kunne jeg skam også, men
ikke installere.

> lån en anden skive og tag en kopi ?

Tja, men sjovt nok kender jeg ikke rigtig nogen, der kører 10.6. - De
fleste kører enten 10.4.11 eller 10.5.8...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-11-10 20:36

> [...]

> Tja, men sjovt nok kender jeg ikke rigtig nogen, der kører 10.6. - De
> fleste kører enten 10.4.11 eller 10.5.8...

du kan få en disk ISO af mig ..

/ythomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-11-10 23:09

Thomas von Hassel wrote:

> du kan få en disk ISO af mig ..

Det vil jeg gerne tage imod. Send bare et link off-list, hvor jeg kan
hente den ned. Fjern de store bogstaver i mailadressen i signaturen for
at aktivere den. - Det kan jo ikke tage så lang tid at hente de godt 7gb
med en 25mbits linie, - hvis altså du selv har en nogenlunde hurtig
forbindelse..-))

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-11-10 11:20

> [...]

> at aktivere den. - Det kan jo ikke tage så lang tid at hente de godt 7gb
> med en 25mbits linie, - hvis altså du selv har en nogenlunde hurtig

det bliver lidt senere idag .. har et carport der skal muges ud inden :)

/thomas