Højre vognbane tom?
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-11-10 21:54

På vej hjem idag gik pendlertrafikken fuldkommen i stå på den 6 sporede
motorvej (3 spor i hver retning) ud mod lufthavnen. Men ikke for mig, idet
jeg på vanlig vis holdt mig i højre spor af motorvejen. Og dette spor var i
dagens "anledning" FULDKOMMEN tomt - der var ikke en bil så langt øjet, det
rækkede.

Så kommer mit spørgsmål: Hvorfor fan holder folk, som er vant til at pendle,
helt stille i de 2 andre spor, når sporet længst til højre er gabende tomt
for biler?
Det gir sgu ingen mening overhovedet - andet end den sædvanlige dovenskab,
der plager folk normalt. At de ikke gider skifte vognbane og derfor lægger
sig i midten / til venstre. Gosh...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-11-10 22:04

On Wed, 10 Nov 2010 21:53:43 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
>der plager folk normalt. At de ikke gider skifte vognbane og derfor lægger

Nu må du tænke på, at det er sådan lidt op og ned med hvornår der er 2
eller 3 spor derude.

Og tænk nu, hvis de lægger sig i højre spor, og så senere skal til at
skifte vognbane. Det er jo kollossalt besværligt, og når de så skal,
er det ikke sikkert at de bliver lukket ind, for hvis det var dem
selv, ville de nemlig ikke lukke nogen ind.

Og så er jeg forresten ikke helt fri for at tro, at visse bilmodeller
simpelthen går bedre i yderste spor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-11-10 22:11

skrev i meddelelsen news:bu1md6tu6g36667p41rqf1ujpes3qjv011@4ax.com...

> Nu må du tænke på, at det er sådan lidt op og ned med hvornår der er 2
> eller 3 spor derude.

Nope - det ligger helt fast på nethinden for en pendler. Og de er jo alle
erfarne pendler på dét tidspunkt...

> Og tænk nu, hvis de lægger sig i højre spor, og så senere skal til at
> skifte vognbane. Det er jo kollossalt besværligt

Så er vi jo enige qua jeg nævner det samme

> og når de så skal, er det ikke sikkert at de bliver lukket ind,
> for hvis det var dem selv, ville de nemlig ikke lukke nogen ind.

Dét styrer man så selv (læs = tryk med højre fod)

> Og så er jeg forresten ikke helt fri for at tro, at visse bilmodeller
> simpelthen går bedre i yderste spor.

Ja, det sku man jo næsten tro

Fra : Martin Bak

Dato : 10-11-10 22:05

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der plager folk normalt. At de ikke gider skifte vognbane og derfor lægger

Der er åbenbart en forhindring længere fremme, så de ved, at uanset om de
ligger i et, to eller tre spor, så afvikles trafikken i samme hastighed?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-11-10 22:09

"Martin Bak" skrev i meddelelsen

> Der er åbenbart en forhindring længere fremme, så de ved, at uanset om de
> ligger i et, to eller tre spor, så afvikles trafikken i samme hastighed?

1) hastigheden var af naturlige årsager mang dobbelt højere i det højre
spor, jég befarede
2) "forhindringen" længere fremme er en afkørsel ind til Kbh (2 spor), og
følger man VD's råd, kører man naturligvis i alle spor helt frem til
lynlåsen. Og her er faktisk et rigtig godt eksempel på, at det modsatte gir
kø (ikke trådens syfte eller issue)

Fra : alexbo

Dato : 10-11-10 22:49

??
"Mogens (K)" skrev

>Så kommer mit spørgsmål: Hvorfor fan holder folk, som er vant til at
>pendle, helt stille i de 2 andre spor, når sporet længst til højre er
>gabende tomt for biler?

Fordi de tager hensyn til de andre bilister.

> 2) "forhindringen" længere fremme er en afkørsel ind til Kbh (2 spor), og
> følger man VD's råd, kører man naturligvis i alle spor helt frem til
> lynlåsen.

Nej ikke hvis man skal mod lufthavnen/Sverige så bliver man i de to venstre
spor, så man ikke spærrer vejen for de biler der skal til højre mod
København.
Følger man rådet om at bruge alle tre baner, så er de bilister der skal mod
København låst fast af alle de andre.
Faktisk synes jeg at højre spor allerede før Adveørebroen bør reserveres
til de bilister der skal bruge afkørslen, lidt i stil med det faste spor
over Vejlebroen.
Heldigvis er der mange bilister der gør det af sig selv.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-11-10 04:24

"alexbo" skrev i meddelelsen

[...]
----------

Jeg forstår din tanke, men den giver ikke mening om eftermiddagen. På det
tidspunkt er der _slet_ikke_ det pres på afkørslen til Kbh, som der er om
morgenen. Derfor er det misforstået "godhed" at stemme trafikken op på den
måde, som det skete igår, ved at blive i de 2 spor til venstre. Det gir en
unødig lang kø, som kunne ha været væsentlig mindre ved at anvende alle spor
helt frem til afkørslen. Heldigvis er sidstnævnte "hverdag" på stedet :)

Fra : alexbo

Dato : 11-11-10 09:47

> [...]

> spor helt frem til afkørslen. Heldigvis er sidstnævnte "hverdag" på stedet

Det er da ligegyldigt hvor stort presset er på afkørslen, der er da ingen
grund til at de bilister der skal bruge den ikke kan komme til fordi de
bilister der skal ud af Øresundsmotorvejen blokerer den.

Om det er 10 eller 150 biler man spærrer for er da lige meningsløst.

For folk der ikke kender stedet, så kommer Amagermotorvejen med 3 spor, det
højre drejer fra, deler sig i 2 og fortsætter som Amagermotorvejen mod
København.
De 2 venstrespor fortsætter ligeud som Øresundsmotorvej.

Når trafikken går i stå på Øresundsmotorvejen, og køen begynder at strække
sig forbi denne afkørsel kan man vælge Mogens system med at fylde alle 3
spor op, eller holde sig i de 2 venstrespor, så bilerne der skal mod
København kan komme forbi i højre side.
Mogens mener åbenbart man skal spærre alle 3 spor, jeg mener at man skal
lade det højre stå åbent til de biler der skal bruge afkørslen.
Der er alligevel kun 2 spor på Øresundsmotorvejen, så tæt langsom kørsel i
de 2 spor er også langt bedre end 3 spor der skal flette, desværre bliver
det nogen gange ødelagt af de bilister der kun tænker på sig selv, bruger
den tomme bane og derefter maser sig ind.

Om køen mod Øresund er 1km. i 3 spor eller 1,5 km i 2 spor er til gengæld
fuldstændug ligegyldigt, holder man køen i de fortsættende spor, spærrer man
ikke for afkørsler, heller ikke selv om køen strækker sig helt forbi
Adveøreafkørslen.

Systemet på Vejlefjordbroen synes jeg er godt, en højesvingsbane der ikke
spærres af de biler der skal ligeud, jeg kommer der ikke til daglig, men jeg
vil tro at der også der er biler der lige bruger banen og derefter maser sig
ud i rækken.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-11-10 19:39

"alexbo" skrev i meddelelsen

[...]
-----
Nope, for køen startede derved 6,2 km før afkørsel - dybt go'nat

Fra : Henning

Dato : 11-11-10 19:46

>Nej ikke hvis man skal mod lufthavnen/Sverige så bliver man i de to venstre
>spor, så man ikke spærrer vejen for de biler der skal til højre mod
>København.

Hvis du kender vejen, vil du vide at afkørslen til København består af
to baner. Både den ene der længe i forvejen afmærkes med pile, og
desuden den højre af de to videregående baner. De to baner fortsætter
hele vejen ind til centrum af København! Så der er absolut ingen grund
til at holde højre bane fri flere kilometer i forvejen.

Fra : alexbo

Dato : 11-11-10 20:23

"Henning" skrev

> [...]
> hele vejen ind til centrum af København! Så der er absolut ingen grund
> til at holde højre bane fri flere kilometer i forvejen.

Mener du at bilisterne der skal mod Øresund bør spærre for bilisterne der
skal til København,
det hjælper da ingenting at der er to baner til København når
Øresundsbilerne spærrer banerne.

Mogens ønsker at holde i kø til Øresund på den bane der går imod København,
derved forhindrer han bilerne i at komme til København, selv om der ingen kø
er til København, køen er til Øresund.

Synes du virkelig at det er en god ide?
Bør københavnsbilerne vente på at køen til Øresund forsvinder så de kan
komme hen til deres afkørsel?

Hvorfor er det en dårlig ide at Øresundsbilerne holder sig til de yderste
baner der går lige til Øresund?
Hvad forskel gør det om banen til København deler sig i to, når
Øresundsbilerne spærrer for adgangen?

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-11-10 05:13

"alexbo" skrev i meddelelsen

Mogens ønsker at holde i kø til Øresund på den bane der går imod København,
derved forhindrer han bilerne i at komme til København, selv om der ingen kø
er til København, køen er til Øresund.
---------------
Du misser helt, at det foregår over 6 km før afkørslen

Fra : alexbo

Dato : 12-11-10 11:03

> [...]

> er til København, køen er til Øresund.
> ---------------
> Du misser helt, at det foregår over 6 km før afkørslen

Næh, det er ligegyldigt hvor lang en 2 baners kø bliver, der er plads helt
ud til Sydmotorvejen.

Hvis den 6 km. 2 baners kø fordeler sig i 3 baner vil den blive 4 km. lang
plus de biler der ikke kan komme til København, og selv om du påstår at det
ikke er ret mange, så er København en pæn stor by med en del trafik indad,
så det bliver hurtigt til en 3 baners 6 km kø i stedet for.

Og så er der spærret for afkørsel til Adveøre og Stamholmen også.

Nu skal jeg den vej i dag, så vil jeg lige se om der er malet
højresvingspile før Københavnsafkørslen som Henning mener,
sådan husker jeg det ikke, men er det rigtigt vil det
være ulovligt at køre i pilebanen og derefter trække ud i køen til Øresund.

Det er ikke noget tilfælde at de erfarne pendlere gør som de gør, de har for
længe siden regnet ud hvad der er bedst for trafikken, de er kun når de
mindre erfarne kommer brasende at der går kludder i rækkerne.

2 baner i kø til Øresund og så kan bilerne til Aveøre og København bruge
højre bane frem til deres afkørsel og komme væk fra vejen.
Måske skulle man allerede fra Sydmotorvejen reserve højre bane til afkørsel
22-21-20 og de to yderste til Øresund.

Hvis man er ukendt på stedet kan jeg godt forstå man ikke er klar over
hvordan vejføringen er, men at skrive indlæg om de dovne pendlerne
er direkte tåbeligt, de gør det bedste og du fatter ingenting.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-11-10 13:34

Den 12-11-2010 11:03, alexbo skrev:
> [...]
> hvordan vejføringen er, men at skrive indlæg om de dovne pendlerne
> er direkte tåbeligt, de gør det bedste og du fatter ingenting.

Til mig at se, på Google Earth, er den første vognbanemarkering af at
højrespor bliver for sig selv, ved skiltebroen 500 m før afkørslen begynder.

Man kunne jo bruge de ca. 3 km, der er fra forgående afkørsel, til at
opfordre trafikken til at fordele sig i sporene efter hvor de skal hen.

Jeg ved så ikke noget om, om det meste af trafikken skal mod
Sverige/lufthavn m.v., eller ind til Kbhstrup.

Men det kunne noget dynamisk skiltning måske løse. Så ville man kunne
markere to spor til Kbhstrup, hvis der var mest tryk på den vej. Eller
to spor mod Øresund, hvis der var mest tryk på den vej. Eller at venstre
spor var mod Øresund, højre spor var mod Kbhstrup, og det i midten kunne
bruges begge veje, hvis trykket var nogenlunde ligeligt fordelt.

Fra : alexbo

Dato : 12-11-10 19:47

"Finn Guldmann" skrev

> Til mig at se, på Google Earth, er den første vognbanemarkering af at
> højrespor bliver for sig selv, ved skiltebroen 500 m før afkørslen
> begynder.

Ja der hænger et skilt over vejbanen med højre bane til København og de to
andre Sverige/lufthavn.

På det tidspunkt er banerne adskilt med alm. stiplet line.
Et par hundrede meter efter ændrer stiplingen karater til tykke korte, og
lige inden afkørsel en spærreline, samtidig med at højre bane drejer fra
kobles der en bane til uden på, det giver mulighed for at den tidligere
midterbane, som nu er højre Øresundsbane kan dreje med mod København, så der
er to baner mod Øresund og to mod København, det fremgår ikke af
skiltningen, men dem der kører der ofte ved jo at det er sådan og kan bruge
midterbanen mod København, hvis højre bane er stærkt besat.

> Man kunne jo bruge de ca. 3 km, der er fra forgående afkørsel, til at
> opfordre trafikken til at fordele sig i sporene efter hvor de skal hen.
Ja, der mangler en sortering lige efter Aveørenedkørslen, eller måske endda
tidligere.

> Jeg ved så ikke noget om, om det meste af trafikken skal mod
> Sverige/lufthavn m.v., eller ind til Kbhstrup.

Det skifter, om morgenen er der mange på vej til København, og om aftenen er
der mange på vej til Sverige, Lufthavn, Tårnby, Ørestaden,

Så selve fordeligen af banerne er fin nok, tre baner der bliver til to hver
vej.
Problemet kommer først hvis en kø til den ene retning, bruger den yderste
bane til den anden retning.

Man kunne forestille en kø til København, der holder i højre og
midterrækken, og så lige nogle der overhaler hele køen i venstre spor, det
er jo ledigt, henne foran må de stoppe op for nu skal de flette ind i en tæt
række, nu holder køen så i tre rækker, så kan man ikke komme ligeud, det
burde man kunne se er helt tåbeligt, men der er ikke anderledes end at bruge
højre spor når man skal ligeud.

> Eller at venstre spor var mod Øresund, højre spor var mod Kbhstrup, og
> det i midten kunne bruges begge veje, hvis trykket var nogenlunde ligeligt
> fordelt.

Sådan er det rent faktisk.

Jeg kørte så hjem til Solrød i myldretiden, der sker noget lignende, ved
Ishøjsammenfletningen er der fem spor, det højre er ikke ret langt og ender
i Ishøjafkørslen, det bruger man selvfølgelig kun hvis man skal den vej, så
er der fire spor tilbage, af dem går det højre til Greveafkørslen så det
bruger man selvfølgelig kun hvis man skal til Greve, alle vi andre kørte
stille og roligt i tre spor sydpå, i højresporet gik det meget stærkere, der
kom biler farende men jeg så ingen der masede sig ind i rækkerne sydpå, de
fortsatte til afkørslen og væk.

Jeg kan forstå at man som ukendt undrer sig over den ledige bane man kører
på når de andre kører i kø, men når man så opdager at den drejer væk, skulle
man nok kunne indse hvorfor den er ledig.

At de andre hverken er dumme eller dovne, de kender bare vejen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning

Dato : 12-11-10 21:28

>er to baner mod Øresund og to mod København, det fremgår ikke af
>skiltningen, men dem der kører der ofte ved jo at det er sådan og kan bruge
>midterbanen mod København, hvis højre bane er stærkt besat.
Shh, ikke så højt, det er vores lille hemmelighed

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-11-10 22:18

On Fri, 12 Nov 2010 21:28:28 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Shh, ikke så højt, det er vores lille hemmelighed

Jow, samme problem som når de i yderste vognbane 400 m før
Ishøj-udfletningen "kommer i tanke om" at de skal mod højre. Det giver
opbremsninger i 3 vognbaner, fordi nogle ubetænksomme fjolser "lige
skal have de sidste 2 sekunder med"......og ofte buler og ekstra køer.
Tak for kaffe!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-11-10 22:34

On Fri, 12 Nov 2010 22:18:13 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>opbremsninger i 3 vognbaner, fordi nogle ubetænksomme fjolser "lige
>skal have de sidste 2 sekunder med"......og ofte buler og ekstra køer.

Sikke noget bull-shit at lukke ud.

I alle tråde der omhandler fletning før vejarbejde, bliver det altid
påpeget, at den slags snyderi er der ikke nogen der kan finde på. Men
der findes en del paranoide lastbilchauffører, som påstår det.

Når man ikke vil vedkende sig at man har skidt i nælderne i én bestemt
anledning, så har man det samme problem som dem der lyver. Man skal
være knaldgo' til at huske hvad man løj om. )

Alt andet kan nemt komme til at virke som gloriepudsning i et forum
som dette, hvor man så IRL går ud og gør lige modsat.

Det er selvfølgelig ikke rettet mod dig Ivan, men jeg er ustyrligt
glad for at have øjenvidner til det vi altid har sagt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 12-11-10 22:41

On Fri, 12 Nov 2010 22:33:38 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>Det er selvfølgelig ikke rettet mod dig Ivan, men jeg er ustyrligt
>glad for at have øjenvidner til det vi altid har sagt.

Jeg er ingen engel og har med velberåd og hu anbragt mig mindst et
spor for langt til venstre, da jeg ikke gider stå på bremsen for mr.
"x" der absolut skal mod højre.
Men.....nu tror jeg snart Puntoen skal have ny venstre forskærm,
så..måske man bare skal insistere og lade firmabilen betale! )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-11-10 22:10

On Wed, 10 Nov 2010 22:05:16 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>ligger i et, to eller tre spor, så afvikles trafikken i samme hastighed?

Den deler sig ved et par lejligheder, og hvis man er kommet ud af den
del der går til Sverige, så er der visse tidspunkter hvor trafikken
som skal til Tårnby, ikke kan være på rampen, og så er der naturligvis
kø nede på selve motorvejen i højre spor. Så er det nemmere for den
dovne at køre ud til venstre og blive der.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 10-11-10 22:10

Den Wed, 10 Nov 2010 21:53:43 +0100 skrev Mogens (K):
> [...]
> der plager folk normalt. At de ikke gider skifte vognbane og derfor lægger

De skal allesammen holde Mortensaften hos svigermor, og hellere
undskylde sig med at der var kø hjem fra arbejde, end at risikere at
komme til tiden

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Craner

Dato : 11-11-10 08:40

"Mogens (K)" skrev i meddelelsen

[...]

Det samme sker også i Aalborg ved tunnellen. Højre spor gabende tomt, du må
køre 90 og mange i midterbanen kører 80. (Ofte kvinder)
Når du så kommer kørende med 90 i indersporet og vil overhale helt lovligt,
skal du krydse 2 vognbaner og ind igen (hul i hoved)
Lad os få amerikanske tilstande, hvor der må overhales i alle baner. så de
kan blive fyldt op. (Skal nok ikke lige gælde hvor der er 130 km hastighed)
Ingen eller kun meget få dansker, kan finde ud at indflette, så derfor
ligger alle i yderbanen.
Me jeg har heldigvis en ældre bil og den kan altid finde ud af at komme ind,
man skal bare trække fornuftig ind/ud foran en kvinde der kører i en ny
bil, den virker hvergang

mvh
Poul

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-10 00:57

On 10 Nov., 21:53, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> wrote:
> Så kommer mit spørgsmål: Hvorfor fan holder folk, som er vant til at pendle,
> helt stille i de 2 andre spor, når sporet længst til højre er gabende tomt
> for biler?

Frygt for klip i kortet vel ?

--
Christian

Fra : lom k

Dato : 14-11-10 11:52

Mogens (K) wrote:

> [...]
> end den sædvanlige dovenskab, der plager folk normalt. At de ikke
> gider skifte vognbane og derfor lægger sig i midten / til venstre.

for ikke at blive fanget der hvor den bliver til 2 spor og ja hvis
de andre ville lukke dig i igen så er det en fed ting at blive der. Men
desværre fletter den ikke ind til 2 spor, men det højre spor biler til
"københavner sporet"

mvh

Lars-Ove

Fra : EjS

Dato : 19-11-10 12:38

> [...]
> der plager folk normalt. At de ikke gider skifte vognbane og derfor lægger

Jeg kører Limhamn-Lyngby to gange om ugen og Limhamn-Svendborg 3 gange
om ugen.

Jeg undrer mig lige som dig, og kører tit i indersporet.

Der skal ikke meget trafik til før bilerne hober sig op i venstre spor
- og det ødelægger fuldstændig kapaciteten.

Især er jeg irriteret over når folk trækker ud fra indersporet og
bilen bagved ham der trækker ser at den forankørende trækker ud, "for
så kan jeg også".

Jeg oplever ofte dette selvom jeg har 1 km fri vejbane bag mig (hint:
vent til jeg er kørt forbi).

Jeg har gennem et par år på den rute udviklet mine egne strategier for
at undgå at alle idioterne forhindrer mig i at være en time mere
sammen med min familie om dagen.

VH

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-11-10 22:31

"EjS" skrev i meddelelsen

[...]
------------
Fandme uhyggeligt imorges, hvor en 30-årig spøgelsesbilist torpederede en
lastbil i sin mors bil. Ulykken skete netop på det stræk, jeg taler om.
Ulykken skabte kraftige opbremsninger i det vestgående spor grundet kiggekø
i silende regnvejr. Farligt...

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-10 22:38

Den Fri, 19 Nov 2010 22:30:50 +0100 skrev Mogens (K):
> [...]
> Ulykken skabte kraftige opbremsninger i det vestgående spor grundet kiggekø

Hvordan fa*en ender en 30-årig som spøgelses-bilist?

Det plejer da at være 75-årige der hverken kan kende forskel på højre
og venstre eller på et motorvejs- og et indkørsel forbudt skilt. Eller
polakker der aldrig har set en motorvej, og tror den er så bred for at
der er plads til at vende en lastbil.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-11-10 00:47

Kent Friis kom med denne ide:
> [...]
> og venstre eller på et motorvejs- og et indkørsel forbudt skilt. Eller
> polakker der aldrig har set en motorvej, og tror den er så bred for at

I Tyskland er det mange år siden jeg hørte at det dér var en
manddomsprøve.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-11-10 04:13

Den 20-11-2010 00:47, Hans Paulin (6310) skrev:
> I Tyskland er det mange år siden jeg hørte at det dér var en manddomsprøve.

Dernede gælder det også at du ikke er fuld kvalificeret bilist før du
har skabt en kø der bliver nævnt i radioen.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-11-10 06:37

"Finn Guldmann" skrev i meddelelsen

Dernede gælder det også at du ikke er fuld kvalificeret bilist før du
har skabt en kø der bliver nævnt i radioen.
-----
Det lykkedes så - kl 5 om morgenen i myldretrafikken :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-11-10 15:51

Den 20-11-2010 06:37, Mogens (K) skrev:
> Dernede gælder det også at du ikke er fuld kvalificeret bilist før du
> har skabt en kø der bliver nævnt i radioen.
> Det lykkedes så - kl 5 om morgenen i myldretrafikken :)

Vil det sige at det først er nu du er blevet fuld kvalificeret bilist?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-11-10 16:16

> Vil det sige at det først er nu du er blevet fuld kvalificeret bilist?

Bort set fra at du clipper ad helvede til skabte jeg ikke nogen kø på
motorvejen.
Dét gjorde istedet den 30-årige indirekte, selvom han ikke oplevede det
selv...

Fra : Henning

Dato : 20-11-10 14:02

>I Tyskland er det mange år siden jeg hørte at det dér var en
>manddomsprøve.

I Esbjerg var det tilsyneladende det samme for et års tid siden?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-11-10 14:33

On Sat, 20 Nov 2010 00:47:05 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Kent Friis kom med denne ide:

>I Tyskland er det mange år siden jeg hørte at det dér var en
>manddomsprøve.

Jeg læste sammen med en ung tysker og det var noget med at holde en
avis med hul til øjnene op foran sig og så køre modsat retning.
Men tiderne skifter, jeg håber virkelig de har glemt den "leg".

Fra : Armand

Dato : 21-11-10 15:42

Den 19-11-2010 22:37, Kent Friis skrev:

> [...]
> og venstre eller på et motorvejs- og et indkørsel forbudt skilt. Eller
> polakker der aldrig har set en motorvej, og tror den er så bred for at

Sprit!?
Min svoger mistede en kollega ved at hán i sin brandert kørte på
motorvejen igen efter at have tanket - men i den forkerte retning =

--
Armand.

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-10 17:05

Den Sun, 21 Nov 2010 15:41:30 +0100 skrev Armand:

> Sprit!?

Klart en mulighed. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke selv tænkte på den.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"