MS Windows
briani 27239
Genskabe data fra tidligere partition
Fra : Tom

Dato : 10-11-10 23:08

Prøver at hjælpe en som har en PC med et C og et D drev. XP på C: og data på
D:
Så fjerner han partitionerne og laver nogle nye, installere XP på C: og
finder ud af at han mangler den .pst fil han havde på D:
Hvordan får man fat i den igen? (den findes ikke på en backup)
Dataene må vel findes på harddisken et sted, har prøvet nogle recovery
programmer som finder andre filer men ikke hans .pst arkiv.
Forslag modtages med glæde
/Tom

Fra : Ole C

Dato : 10-11-10 23:19

Tom skrev blandt andet:

> [...]
> Dataene må vel findes på harddisken et sted, har prøvet nogle recovery
> programmer som finder andre filer men ikke hans .pst arkiv.

Efter at have fjernet partitionerne, oprettet nye og derefter lavet en ny
installation, er det så godt som umuligt - hvilket dine forsøg illustrerer.
Så når din ven har grædt ud, er han nok moden til at lære hvordan man tager
backup....

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-11-10 00:37

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> illustrerer.
> Så når din ven har grædt ud, er han nok moden til at lære hvordan man

Det er jeg ikke helt enig i. Som jeg læser det, er der ikke installeret
noget på d-drevet, hvor pst filen lå, og så vil recovery programmer normalt
kunne finde de filer som lå der inden man fjernede partitionen. Men hvis der
er installeret på disken efterfølgende kan man få et seriøst problem.
Nu beskrives det ikke hvilke programmer der er forsøgt med, men jeg vil
umiddelbart anbefale pcinspector og recuva, som jeg har haft gode resultater
med.
Af købeprogrammer kan jeg bl.a. anbefale Getdataback, som man kan hente i en
trial version og se, om den kan finde det ønskede, inden man evt. køber
programmet.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 11-11-10 09:25

Kurt B. Andersen skrev blandt andet:

> Det er jeg ikke helt enig i. Som jeg læser det, er der ikke
> installeret noget på d-drevet, hvor pst filen lå,

Som jeg læser det, er d-drevet den ene af de partitioner der blev fjernet og
derpå genoprettet.....

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-10 09:47

Ole C skrev:

> Som jeg læser det, er d-drevet den ene af de partitioner der blev fjernet og
> derpå genoprettet.....

Det er ligemeget.

Nedlæggelse/oprettelse af drev ødelægger kun MBR, og formatering
af et drev ødelægger kun filoversigten og registreringen af
hvilke områder der er i brug.

--
Bertel

Fra : cykelsmeden

Dato : 11-11-10 10:55

Den 11-11-2010 00:37, Kurt B. Andersen skrev:
> Af købeprogrammer kan jeg bl.a. anbefale Getdataback, som man kan hente i en
> trial version og se, om den kan finde det ønskede, inden man evt. køber
> programmet.

100% enig.

Bruger den jævnligt, og den har ALTID hentet hvad jeg manglede.
- den sidste noget med 6.000 billeder - efter sletning af 2
partitioner og inst af ny windows.
- men den std også et døgns tid

//finn

Fra : Henning

Dato : 11-11-10 15:32

>Det er jeg ikke helt enig i. Som jeg læser det, er der ikke installeret
>noget på d-drevet, hvor pst filen lå, og så vil recovery programmer normalt

Partitionerne er slettet - så med mindre de nye er 100% magen til de
gamle, så snup en tudekiks og kom videre...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-10 15:49

Henning skrev:

> Partitionerne er slettet - så med mindre de nye er 100% magen til de
> gamle, [...]

Det er ligegyldigt.

> så snup en tudekiks og kom videre...

Snup en bliv klogere-kiks og/eller luk munden og lyt til folk der
ved noget om sagerne.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-10 18:34

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er ligegyldigt.

> Snup en bliv klogere-kiks og/eller luk munden og lyt til folk der
> ved noget om sagerne.

Så kan du lege med din tissemand imens

Fra : N_B_DK

Dato : 12-11-10 06:39

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in
message news:0h0od657o08r0l24mpedqas6sjvrllqmrt@news.dotsrc.org

> Snup en bliv klogere-kiks og/eller luk munden og lyt til folk der
> ved noget om sagerne.

LOL, det skulle da ikke være dig vel?

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 12-11-10 06:42

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in
message news:0h0od657o08r0l24mpedqas6sjvrllqmrt@news.dotsrc.org

> Det er ligegyldigt.

Så det er ligegyldigt at områder er overskrevet? Der er da vidst sket noget
siden dengang jeg var ansat i IBAS.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-11-10 15:30

Hvor arbejdede du, i forsendelsen? Alle teknikere ved at det hele ikke
bliver overskrevet fordi man nedlægger en partition og opretter en ny.

Havde selv et eksempel med en spannet volume der blev nedlagt og nye
partitioner oprettet. Alle data blev genskabt.
og hvem gjorde det? IBAS.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-11-10 04:11

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Hvor arbejdede du, i forsendelsen? Alle teknikere ved at det hele ikke
> bliver overskrevet fordi man nedlægger en partition og opretter en ny.

kode ordet her er "det hele ikke bliver" men at dele bliver overskrevet.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-11-10 12:29

Og man vil derfor kunne redde store dele af hvad der lå der.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-11-10 14:14

> Og man vil derfor kunne redde store dele af hvad der lå der.

Ja men når det kun er en fil der mangler, er alle andre filer 100%
ligegyldige, det burde sige sig selv, men åbenbart ikke.

--
MVH. N_B_DK

Fra : cykelsmeden

Dato : 13-11-10 14:19

Den 13-11-2010 14:13, N_B_DK skrev:
> Ja men når det kun er en fil der mangler, er alle andre filer 100%
> ligegyldige, det burde sige sig selv, men åbenbart ikke.
noget af en post and!
//finn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-11-10 14:31

On Sat, 13 Nov 2010 14:13:55 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
>
>Ja men når det kun er en fil der mangler, er alle andre filer 100%
>ligegyldige, det burde sige sig selv, men åbenbart ikke.

Det er lidt svært at læse dit budskab ?

Men OP mangler en fil, denne kan måske, måske ikke, gen-skabes/findes
på hans harddisk En HD der ud fra det oplyste er i funktionsdygtig
stand.

Der er alt at vinde ved at kører et recovery program mod disken og se
hvad det måtte bibringe.
Det kan også klart anbefales at man laver et image af disken som den
nu er, vel at mærke et råt image af data, så kan man altid prøve med
et andet recovery program.

Da flere recovery programmer kan køre i en prøve/demo version ganske
gratis er det bare at komme igang, så kan man senere hvis programmet
påstår at det har fundet noget man mener er det rigtige købe
programmet.

Men det et programmet siger at det har fundet en fil med det navn man
mener er det rigtige er desværre ikke nogen garanti for at det er den
rigtige fil eller den rigtige version af filen, eller at filen er 100%
intakt.
Og lige med PST filer er der en mulighed for at man kan redde noget ud
af en beskadiget fil med værktøjer fra MS, men der er jo ikke
garantier i den verden.

/Hans

Fra : Ole C

Dato : 13-11-10 15:18

Hans Kjaergaard skrev blandt andet:

> [...]
> stand.
>
> Der er alt at vinde ved at kører et recovery program mod disken og se

Hvilket OP oplyser at han har gjort - endda flere forskellige....

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-11-10 15:27

On Sat, 13 Nov 2010 15:17:45 +0100, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Hvilket OP oplyser at han har gjort - endda flere forskellige....
OP glemte at oplyse hvilke programmer han har prøvet med, det kunne
måske fører til at andre kunne komme op med ideer til andre ?
Det kunne også være at der skal søges lidt kreativt for at finde
filen, måske med et helt andet navn `

/Hans

Fra : N_B_DK

Dato : 13-11-10 16:44

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Det kunne også være at der skal søges lidt kreativt for at finde
> filen, måske med et helt andet navn `

Hvor ofte er det nu lige at PST filer skifter navne som vinden blæser?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-11-10 23:51

Jens Peter Karlsen wrote:

> Hvor arbejdede du, i forsendelsen? Alle teknikere ved at det hele ikke
> bliver overskrevet fordi man nedlægger en partition og opretter en ny.

OP har oprettet nye partitioner og i hvert fald skrevet noget til den ene
partition (OS installation). Vi kan naturligvis ikke vide hvilke sektorer
de omfatter, men vi kan heller ikke udelukke at nogle af de gamle data er
overskrevet. Når OP ikke har backup, er det selvfølgelig et forsøg værd.

--
Jesper Lund