MS Windows
briani 27239
Win7 upgrade
Fra : ABJ

Dato : 10-11-10 16:34

Kan Win7 upgrade (3 licens versionen) installeres som ren installation på en
PC som nu har en XP, jeg vil gerne starte helt fra scratch?

MVH Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-10 17:06

Den 10-11-2010 16:33, ABJ skrev:
> Kan Win7 upgrade (3 licens versionen) installeres som ren installation
> på en PC som nu har en XP, jeg vil gerne starte helt fra scratch?
>
> MVH Aksel
Det vil jeg helt klart tro, men hvis man skal tro MS så ikke
•   Upgrades to Windows 7 from the following operating systems are not
supported:
•   Windows 95, Windows 98, Windows Millennium Edition, Windows XP,
Windows Vista® RTM, Windows Vista Starter, Windows 7 M3, Windows 7 Beta,
Windows 7 RC, or Windows 7 IDS
•   Windows NT® Server 4.0, Windows 2000 Server, Windows Server® 2003,
Windows Server 2008, or Windows Server 2008 R2

Fra : Rado

Dato : 10-11-10 20:37

On Wed, 10 Nov 2010 17:05:52 +0100, Paul Østerby Sørensen
<paulsorensen@youmail.dk> wrote:

> [...]
>•   Windows NT® Server 4.0, Windows 2000 Server, Windows Server® 2003,
>Windows Server 2008, or Windows Server 2008 R2

Hvad er der så tilbage man kan opgradere fra?

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-10 16:51

Den 10-11-2010 20:36, Rado skrev:

> Hvad er der så tilbage man kan opgradere fra?

Ikke meget men det står her
http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd772579(WS.10).aspx

Fra : Rado

Dato : 11-11-10 23:50

On Thu, 11 Nov 2010 16:50:58 +0100, Paul Østerby Sørensen

>Ikke meget men det står her
>http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd772579(WS.10).aspx

Stort set kun Vista og Win 7 versioner. Men det skyldes jo nok til
dels at at de ældre systemer adskiller sig så meget fra Vista/Win7 at
det ville kræve et for stort arbejde at lave en velfungerende
opgraderingsprocedure.

Fra : Edmund

Dato : 10-11-10 20:48

Den 10-11-2010 17:05, Paul Østerby Sørensen skrev:

> Det vil jeg helt klart tro, men hvis man skal tro MS så ikke

Det betyder jo bare, at man ikke kan opgradere og beholde allerede
installerede programmer og indstillinger, men man laver en helt ren
installation.

--
Mvh Edmund

Fra : Rado

Dato : 10-11-10 22:20

On Wed, 10 Nov 2010 20:47:32 +0100, Edmund <nospamm@surfpost.dk>
wrote:

>Det betyder jo bare, at man ikke kan opgradere og beholde allerede
>installerede programmer og indstillinger, men man laver en helt ren
>installation.

Det er jo også langt den bedste løsning. Det andet er næsten dømt til
at gå galt på den ene eller den anden måde.

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-10 21:50

>"ABJ" skrev i meddelelsen

>Kan Win7 upgrade (3 licens versionen) installeres som ren installation på
>en PC som nu har en XP, jeg vil gerne starte helt fra scratch?

>MVH Aksel

ja ... hvis du skal gemme noget, foregår det via backup... så det springer
du bare over

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-10 09:44

ABJ skrev:

> Kan Win7 upgrade (3 licens versionen) installeres som ren installation på en
> PC som nu har en XP, jeg vil gerne starte helt fra scratch?

Hvorfor prøver du ikke bare?

--
Bertel