Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter ~
Fra : Esben

Dato : 11-11-10 10:05

Jeg har en Apple 30" skærm og skal vel på sigt have ny bærbar. At skifte
skærmen kommer ikke på tale af flere grunde.

Jeg er temmelig nervøs ved tanken om at købe en nyere bærbar (der fra
mit synspunkt _desværre_ har Mini Displayport) når jeg læser hvor
dårligt brugerne siger det kører med Apples adapter:

<http://store.apple.com/dk/product/MB571Z/A?fnode=MTY1NDA5OQ&mco=MTA4MzU
1ODY>

<http://www.amazon.com/Apple-DisplayPort-Dual-Link-Adapter-MB571Z/produc
t-reviews/B001IF252C/ref=sr_cr_hist_all?ie=UTF8&showViewpoints=1>

Så vidt jeg vurderer kan det her kabel gøre det:

<http://www.accellcables.com/products/DisplayPort/DP/mdp_dvid.htm>

<http://www.amazon.com/Accell-B087B-003J-UltraAV-miniDisplayPort-Dual-Li
nk/dp/B0030XMREG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1289464256&sr=8-1>

Det ser dog ud til det primært er noget der bruges til Eyefinity

Men er der nogen har erfaringer med det? - og så vidt jeg kan se, kan
det kun erhverves i USA. Alternativt kan man gå til Den Store Kinesiske
Marskandiser (fx alibaba.com) men det tør jeg heller ikke rigtigt...

Gode råd...?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 11-11-10 23:04

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> mit synspunkt _desværre_ har Mini Displayport) når jeg læser hvor
> dårligt brugerne siger det kører med Apples adapter

Så fandt jeg ét sted hvor folk havde noget positivt at sige om et
produkt der leverer varen, men det koster jo en bondegård i porto og
told & moms:

http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=104&cp_id=10428&cs_id
=1042802&p_id=6904&seq=1&format=4#feedback

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-10 23:10

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Så fandt jeg ét sted hvor folk havde noget positivt at sige om et
> produkt der leverer varen, men det koster jo en bondegård i porto og
> told & moms:

Der er jo også gode anmeldelser af Apple's egen dims ... husk at det kun
er brokhovederne som skriver anmeldesler .. alle de mange som ingen
problemer har har ingen anledning til at skrive et positivt review ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 11-11-10 23:47

> Der er jo også gode anmeldelser af Apple's egen dims ... husk at det kun
> er brokhovederne som skriver anmeldesler .. alle de mange som ingen
> problemer har har ingen anledning til at skrive et positivt review ...

Det er Apple fan boys der råber "værste Apple hardware nogensinde", og
rating er usandsynlig lav begge steder, så lige i det her tilfælde tror
jeg desværre ikke du har ret.

Og jo hvis folk er startet med at læse det der står har de et motiv for
at dementere det.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-10 23:11

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Så fandt jeg ét sted hvor folk havde noget positivt at sige om et
> produkt der leverer varen, men det koster jo en bondegård i porto og
> told & moms:

f.eks.:

"At first the only resolution that would display was 1280x960. Anything
higher or lower would result in noise or just a blank screen. This was
perplexing since the working resolution wasn't even the maximum of what
single-link DVI could produce. I had the same results on both macs.

The fix was to use a high quality shielded DVI cable. Now everything
works perfectly. I am wondering how many people are returning this or
Apple's unit because they are using a cheap DVI cable."

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 13-11-10 03:06

On 11/11/10 23.10, Thomas von Hassel wrote:

> The fix was to use a high quality shielded DVI cable. Now everything
> works perfectly. I am wondering how many people are returning this or
> Apple's unit because they are using a cheap DVI cable."

Det lyder lidt som at nogen forsøger sig med alm. DVI kabler og ikke
rigtige Dual link kabler, mon ikke det er hvad mandens "high quality
shielded DVI cable" reelt er.

Mvh
Bruno

Fra : Esben

Dato : 14-11-10 15:00

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Det lyder lidt som at nogen forsøger sig med alm. DVI kabler og ikke
> rigtige Dual link kabler, mon ikke det er hvad mandens "high quality
> shielded DVI cable" reelt er.

Nu er kablet bygget ind i Apple 30" så det kan vist ikke være afgørende
her...?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-11-10 23:29

On 2010-11-11 10:04:55 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> [...]
> det kun erhverves i USA. Alternativt kan man gå til Den Store Kinesiske
> Marskandiser (fx alibaba.com) men det tør jeg heller ikke rigtigt...

Jeg har kørt med en MBP og en HP 30" skærm (2560x1600) i godt og vel et
år og det har kørt problemfrit. Kan kun anbefales.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Esben

Dato : 11-11-10 23:47

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg har kørt med en MBP og en HP 30" skærm (2560x1600) i godt og vel et
> år og det har kørt problemfrit. Kan kun anbefales.

Tak - rart at det funger for nogen! (Med Apples adapter formoder jeg?)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-11-10 00:27

On 2010-11-11 23:46:39 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Tak - rart at det funger for nogen! (Med Apples adapter formoder jeg?)

Ja, det glemte jeg at nævne.