Hvorfor kan jeg ikke "se" min Canon scanne~
Fra : Per Falkjær

Dato : 10-11-10 23:15

Jeg har en scanner fra min Windows tid, som virker på min iMac med Canon
Scan Tool.
Jeg kunne imidlertid godt tænke mig at jeg kunne scanne direkte ind i
Photoshop Elements, men den kan ikke se scanneren.
Den kan programmet Billedoverførsel heller ikke.
Nogen der kan hjælpe?
Hvis der er problemer med en gammel scanner, er der så nogen der kan
anbefale en godt scanner?
På forhånd tak - Per

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-10 08:42

Per Falkjær <pefa@mail.dk> wrote:

> [...]
> Nogen der kan hjælpe?
> Hvis der er problemer med en gammel scanner, er der så nogen der kan

og du har installeret sidste nye driver .. fra canon.dk og ikke bare fra
cd'en ?`

/thomas

Fra : Per Falkjær

Dato : 11-11-10 21:11

Thomas von Hassel skrev:

> og du har installeret sidste nye driver .. fra canon.dk og ikke bare fra
> cd'en ?`
>
> /thomas

Det er ikke mere end et par måneder siden, at jeg hentede driveren fra
nettet og da det er en ældre scanner, tror jeg ikke, der er kommet nogen
opdatering.
mvh - Per

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-11-10 00:50

Per Falkjær <pefa@mail.dk> wrote:

> Det er ikke mere end et par måneder siden, at jeg hentede driveren fra
> nettet og da det er en ældre scanner, tror jeg ikke, der er kommet nogen
> opdatering.

Jeg har samme problem med en ældre Canon scanner, som har virket fint
under PS elements 4.0 men ikke under PS elements 9.0 (hvilket jeg
heller ikke forventede fordi...) Jeg tror det skyldes at scannerens
driver skal afvikles via Rosetta (ppc emulering) hvilket også var
tilfældet med elements 4.0, som derfor godt kunne se Canons driver
plug-in, mens 9.0 ikke benytter dette "hack" og derfor er blind for den
gl. driver.

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-11-10 02:53

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> tilfældet med elements 4.0, som derfor godt kunne se Canons driver
> plug-in, mens 9.0 ikke benytter dette "hack" og derfor er blind for den

Jeg har en Lide60, og det sker ret tit at jeg skal geninstallere. Denne
gang har det ikke virket, endnu ... ahem dér har vi vist lige en
dimseopgave til overspringshandlingsbunken ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 13-11-10 12:07

> [...]

> tilfældet med elements 4.0, som derfor godt kunne se Canons driver
> plug-in, mens 9.0 ikke benytter dette "hack" og derfor er blind for den

9.0 versionen kan ikke tvinges til at køre i Rosetta?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-11-10 17:38

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> 9.0 versionen kan ikke tvinges til at køre i Rosetta?

Det er Intel only, så går ud fra at det er støvsuget for PPC kode!?

--
Mvh Martin

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 13-11-10 18:06

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Det er Intel only, så går ud fra at det er støvsuget for PPC kode!?

Det var det jeg spurgte om.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-11-10 21:19

Per Falkjær <pefa@mail.dk> writes:

> Jeg kunne imidlertid godt tænke mig at jeg kunne scanne direkte ind i
> Photoshop Elements, men den kan ikke se scanneren.
> Den kan programmet Billedoverførsel heller ikke.

Du skal have en driver til din scanner fra Canon. Det er ikke sikkert
en sådan findes

(her synes jeg HP gør et godt stykke arbejde med hensyn til drivere, men
de koster så en jetjager i blæk )

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 04:56

> [...]

> Nogen der kan hjælpe?
> Hvis der er problemer med en gammel scanner, er der så nogen der kan

Alle programmer, der kan/skal kunne scannes fra, skal have Canons driver
lagt ind manuelt.

Find CanoScan Toolbox i mappen Programmer>marker Plug-Ins>lav så mange
dubletter/kopier af ScanGear, som du skal bruge. (Fjern eventuelle
kopitilføjelser til Plug-In navnet).

Find det/de programmer, der skal bruge driveren, i mappen Programmer -
eks. Adobe Photoshop Elements - marker Plug-Ins>marker mappen, der
hedder noget med Import, eks. ImportModules.

Smid den dublerede/kopierede driver ScanGear ind i den mappe.

Åbn programmet, der skal scanne - fra filemenuen trykkes Import, og
ScanGear vælges.

Canon scanneren starter, og der scannes fra programmet.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-10 09:52

> [...]
> ScanGear vælges.
>
> Canon scanneren starter, og der scannes fra programmet.

Det vidste jeg ikke. Skal man altid det? Jeg kan sagtens importere fra
min Canon Lide60 uden at jeg har gjort dette.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 20-11-10 10:08

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det vidste jeg ikke. Skal man altid det? Jeg kan sagtens importere fra
> min Canon Lide60 uden at jeg har gjort dette.

Jeg véd ikke, om man altid skal det. Men det er da et forsøg værd. Og
jeg har måttet gøre det i både Photoshop CS4, Photoshop Elements 6 og
GraphicConverter

Jeg har en CanoScan8000F.

M.