nbsp;      &~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-11-10 21:43

nbsp;           &nbsp
betyder det i virkeligheden noget ?

ja jeg ved godt jeg trådte en skribent over føderen sidste gang da jeg skrev
jeg ikke havde læst hans svar - det passer ikke , jeg havde skimmet det og fundet
at det ikke kunne bruges for mig - hvad jeg i sagens natur burde have skrevet.

for mig er det lige så overskueligt at kode css eller kode noget som helst
som at holde have tilbage med en kost eller flytte et bjerg med en t-ske

tekst der ligger som jpg eller pdf det er slet og ret fordi jeg ikke kan stave
og jeg kan ikke se de fejl jeg laver - eller de misforståelser der opstår ved
stavekontrol ....

hvis jeg for at vide hvordan en enekelt ting skal være og jeg kan lave noget søg
og erstat så kan jeg måske finde ud af det - men ellers er det volapyk

men jeg har lavet det her lille html ark
http://chokmah.dk/Tenzin.html

meningen er man skal kunne læse hvad der står og se det billed
der er - jeg åbnede den i fierfox - oe - og Chrome og siden
ser ens ud - optimal set ville jeg gerne have teksten i midten
det kan vel også sagtens lade sig gøre ved bare at skubbe den
men så kommer der jo flere    &nbsp

nogen for forstanden fremkommelige bud - eller det godt nok ?

Fra : scootergrisen

Dato : 10-11-10 22:53

> betyder det i virkeligheden noget ?

Det betyder at jeg ikke kan bruge det.

Det fordi jeg skal kunne redigere teksten i browseren.
Det kan jeg i en <textarea> men ikke i en <div>

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 01:07

Den 10-11-2010 22:52, scootergrisen skrev:

> Det betyder at jeg ikke kan bruge det.

?? kan du ikke åbne siden ??

> Det fordi jeg skal kunne redigere teksten i browseren.
> Det kan jeg i en <textarea> men ikke i en <div>

Øhh jow - men jeg skal lige have det helt på det rene siger du at du
ikke kan åbne siden i en browser ?
Mv
BMM

Fra : scootergrisen

Dato : 11-11-10 02:27

Jeg kom vist til at svare det forkerte sted...
Total forvirring.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 01:33

Den 11-11-2010 02:26, scootergrisen skrev:
> Jeg kom vist til at svare det forkerte sted...
> Total forvirring.
kender det godt :)

gider du ikke lige gøre mig en tjeneste

åben den her

http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html

også den her

http://chokmah.dk/Tenzin.html

hvis du ser på de 2 er der så nogen synlig forskel ?
ud over den ene er html og den anden er en jpg
de skal bare helst se ens ud ..gør de det ???

Mv.
BMM

Fra : scootergrisen

Dato : 11-11-10 08:56

Ja det ser da rimelig ens ud men i stedet for at spørge nogen om det ser
ens ud så kan du selv få det teste i forskellige browsere og versioner
så du kan se om det ser ens ud :

http://browsershots.org/

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 17:46

Den 11-11-2010 08:55, scootergrisen skrev:
> Ja det ser da rimelig ens ud men i stedet for at spørge nogen om det
> ser ens ud så kan du selv få det teste i forskellige browsere og
> versioner så du kan se om det ser ens ud :

skide smart

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-11-10 22:13

Den 10-11-2010 21:42, Bo M. Mogensen skrev:
> nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp
> betyder det i virkeligheden noget ?

Ja, det er HTML-koden for et blanktegn, et vil sige et hårdt
mellemrum, ét for hver forekomst.

Og ja, det betydre noget. Men det kan ikke bruges til det du
vil, for hvor meget plads der bliver indsat er et tilfældigt.

> [...]
> men så kommer der jo flere&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp
>
> nogen for forstanden fremkommelige bud - eller det godt nok ?

Det kommer vel an på om du vil bruge din forstand.

Den normale måde at ordne den slags på er ved
at omslutte alt indhold med en div, således

[ Alt dit indhold ]
<(div>

I head-delen af din side indsætter du nu følgende:
#side {
width:35em;
padding:1em;
margin-top:1em;
margin-right:auto;
margin-bottom:1em;
margin-left:auto;
}

Så er den ged i hvert fald barberet. Så
mangler du bare resten af flokken, men du har
jo tidligere tilkendegivet at du ikke er
er interesseret i læse forklaringer på hvordan
du gør...

Jeg forstå ikke hvorfor du ikke bare opretter
en blog. Så behøver du ikke bekymre dig en
dyt om hverken HTML eller CSS og behøver
hele ikke bruge helt forkerte løsninger på
banale problemer.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 01:27

Den 10-11-2010 22:13, Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
>
> Og ja, det betydre noget. Men det kan ikke bruges til det du
> vil, for hvor meget plads der bliver indsat er et tilfældigt.

jo men prøv lige at se her
http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html
sådan ser den ud i mine browsere ...

sådan skulle den jo gerne se ud i tilsvarende browsere
på andres maskiner - siger du den ikke gør det ?

> Det kommer vel an på om du vil bruge din forstand.

Nahh det handler sgu om flair

> Den normale måde at ordne den slags på er ved
> at omslutte alt indhold med en div, således

> [ Alt dit indhold ]
> <(div>
ok så prøver jeg det (inden for det næste døgn)
prøv så lige at se her -

her er et område hvor den er helt gal der står i kilde kode

tåbeligt at man ikke kan være med til måske at give et andet meneske
livet.</big><br>
<h1>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp; Sos Børnebyerne</h1>
&nbsp; &nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; se hjemmeside : <a
href="http://www.sosbornebyerne.dk/Pages/default.aspx"
target="_blank">HER</a>
Det er en fremragende ide og jeg føler mig overoverbevist om at det
fungere fint </big></div>

*********************slut*****************************

hvis jeg forstår dig ret så skal den del af koden se sådan her ud

tåbeligt at man ikke kan være med til måske at give et andet meneske
livet.</big><br>
<h1>
Sos Børnebyerne</h1>

se hjemmeside : <a
href="http://www.sosbornebyerne.dk/Pages/default.aspx"
target="_blank">HER</a>
Det er en fremragende ide og jeg føler mig overoverbevist om at det
fungere fint </big></div><(div>

-------------------------------
også fungere det ??

*******************************
*********slut******************
*******************************

> I head-delen af din side indsætter du nu følgende:
> #side {
> width:35em;
> padding:1em;
> margin-top:1em;
> margin-right:auto;
> margin-bottom:1em;
> margin-left:auto;
> }

det er overskriften ??

> Så er den ged i hvert fald barberet. Så
> mangler du bare resten af flokken, men du har
> jo tidligere tilkendegivet at du ikke er
> er interesseret i læse forklaringer på hvordan
> du gør...

nej det handler ikke om mangel på interesse - det handler om EVNER - jeg
kan ikke ryg svømme rundt omkring Australien
hvorfor jeg ikke prøver på det ..

> Jeg forstå ikke hvorfor du ikke bare opretter
> en blog. Så behøver du ikke bekymre dig en
> dyt om hverken HTML eller CSS og behøver
> hele ikke bruge helt forkerte løsninger på
> banale problemer.
jamen det kommer an på hvordan det ser ud når det bliver åbnet i en
browser der ikke lige er min egen
man kan sige hvis det i det store hele ser sådan her ud
http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html
uanset hvor man åber det i de 3 valgte browsere jamen så kan folk jo se
hvad der står og hvad for billeder der er sat ved og de kan gå ind på de
link der er
MEN HVIS DE IKKE kan det så er det noget lort

Mv.
BMM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-11-10 07:20

On 10-11-2010 22:13, Jørgen Farum Jensen wrote:

> margin-top:1em;
> margin-right:auto;
> margin-bottom:1em;
> margin-left:auto;

Omskrives til:

margin: 1em auto;

Så kan du nøjes med 1 linie

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-11-10 15:51

> Omskrives til:
>
> margin: 1em auto;
>
> Så kan du nøjes med 1 linie
>
> Karl Erik.

hvor skal det stå i koden ?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-11-10 16:26

On 12-11-2010 15:50, Bo M. Mogensen wrote:

> hvor skal det stå i koden ?

Ingen steder. Du styler jo ikke din html.

Eller i en separat css-fil.

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 00:50

Den 12-11-2010 16:26, Karl Erik Christensen skrev:

> Ingen steder.
ok
> Du styler jo ikke din html.

som betyder ?

hvor ?

> Eller i en separat css-fil.

Nahh ikke den tror mig jeg har prøvet - det er som at lære en indisk
ordbog uden af også sige alle 89764 registrerede ord baglængs uden at
glemme bare et ord for så falder det hele sammen ...og det er umuligt at
sige hvad for et ord der faldt ud da der ikke er nogen logisk forklaring
på den hvorfor det bare er at starte forfra med at tælle baglæns

Mv
BMM

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-11-10 23:45

Bo M. Mogensen skrev:

> &nbsp betyder det i virkeligheden noget?

Ja!

Forestil dig en gammeldags skrivemaskine,
her var mellemrumstasten den eneste mulighed
for at justere noget på papiret.

Senere kom tabulatortasten, men &nbsp; er
netop et mellemrum.

I dag er papiret udskiftet med en skærm i mange
forskellige skærmopløsninger - og her er &nbsp;
en meget stor ulempe - det bliver ikke vist som
tiltænkt, idet brugeren kan have en anden
opløsning eller browser-størrelse end den du
bruger.

Jeg har gennem tiden set virkelig mange
forfærdelige eksempler - søg selv på emnet, og
du vil finde det skræmmende.

&nbsp; kan bruges i en håndevendig i ganske
enkelte tilfælde, hvor andet ikke kan bruges, men
bør ikke anvendes til generel indrykning - her er
der andre ting der er bedre, som jeg ikke vil komme
ind på her.

> ja jeg ved godt jeg trådte en skribent over føderen
> sidste gang da jeg skrev jeg ikke havde læst hans
> svar

En enkelt? Det var adskillige du generede

Nå, du har da tænkt over det - og jeg regner med at
du tænker over sådan noget fremover?

Jeg bærer ikke nag, men glemmer aldrig

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-11-10 00:18

Det er et specialtegn - og ovenover manger ;'et
&nbsp;
nbsp : not breakable space
Brug det i stedet for mellemrum, hvor du ikke vil have t browserne
sætter linieskift - mellem en persons for- og efternavn, i telefonnumre
og lignende.
Aldrig til andet.
Det du'r ikke som indrykning eller til at lave afstand, som mange
bruger det til.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 01:13

Den 11-11-2010 00:18, Birger Sørensen skrev:
tak for svaret
Birger
beklager misforståelsen sidst opdagede først indlæget et stykke tid efter

> Det du'r ikke som indrykning eller til at lave afstand, som mange
> bruger det til.

problemet er bare hvordan hulen man rydder op i det ?

men når jeg åbner siden så ser den så her ud :

http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html
( i 3 forskellige browsere )

gør den ikke ved dig ??

Mv.
BMM

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-10 03:26

Prøv at ændre tekststørrelsen i Browseren (ikke alle ser lige godt).
Et godt gæt er at alt nu står hulter til bulter.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 06:12

Den 11-11-2010 03:25, Jens Peter Karlsen skrev:
> Prøv at ændre tekststørrelsen i Browseren (ikke alle ser lige godt).
> Et godt gæt er at alt nu står hulter til bulter.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Nåååee jamen det skulle helst ligne hinanden som det ser ud
her : http://chokmah.dk/Tenzin.html

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-10 11:40

Ja, det ser også lige forfærdeligt ud i alle browsere når
tekststørrelsen ændres.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 17:48

Den 11-11-2010 11:40, Jens Peter Karlsen skrev:
> Ja, det ser også lige forfærdeligt ud i alle browsere når
> tekststørrelsen ændres.

jamen på den her ser det vel godt nok ud med størelsen ?
http://chokmah.dk/Tenzin.html

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-11-10 15:07

Prøv selv at ændre tekststørrelsen i din browser så ændrer du mening.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-11-10 15:43

Den 12-11-2010 15:07, Jens Peter Karlsen skrev:
> Prøv selv at ændre tekststørrelsen i din browser så ændrer du mening.
jo men .. den er jo meget go som den er ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-11-10 01:15

tja, hvis det kun er dig der skal se på den.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 19:16

> [...]
> telefonnumre og lignende.
> Aldrig til andet.
> Det du'r ikke som indrykning eller til at lave afstand, som mange

jeg prøver lige igen der hvor der står ;&nbsp;&nbsp
der sætter man noget andet i stedet for
hvad ?

Mv.
BMM

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-11-10 10:25

Allan Vebel skrev:

> I dag er papiret udskiftet med en skærm i
> mange forskellige skærmopløsninger

.... og så lige et skrækeksempel

http://bechsensdesign.dk

Prøv at ændre bredde på vinduet!

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-11-10 10:38

Hello Allan,

> ... og så lige et skrækeksempel
>
> http://bechsensdesign.dk

Uark!!! 905 stk. nbsp;

Et eller andet sted synes jeg det er synd for pigen. Det er ikke første gang
hendes hjemmeside bliver brugt som afskrækkende eksempel.

Hvem bliver den første der tilbyder hende at hjælpe med at lave en bedre
udgave? Det kan vel ikke tage mange minutter?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-11-10 10:58

Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> Hvem bliver den første der tilbyder hende at hjælpe med at lave en bedre
> udgave? Det kan vel ikke tage mange minutter?

Sidst den var oppe at vende ville kæresten vist kaste sig over den...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : jopa

Dato : 11-11-10 10:59

Den 11-11-2010, skrev Kurt Hansen:

> Hvem bliver den første der tilbyder hende at
> hjælpe med at lave en bedre udgave? Det kan vel
> ikke tage mange minutter?

Det gør du

Bortset fra det så mon ikke hun lever i rimelig
lykkelig uvidenhed om det, og vel nærmest er
ligeglad

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-11-10 13:20

Hello jopa,

> Det gør du

Tø-hø, så bliver det bare float-klir-div-div-div-div-div-float-klir-div....
i stedet for, såeh ...

Fra : jopa

Dato : 11-11-10 13:38

Kurt Hansen har bragt dette til verden:

> Tø-hø, så bliver det bare
> float-klir-div-div-div-div-div-float-klir-div....
> i stedet for, såeh ...

Der findes 17 millioner plus Bo's af sådanne sider,
og fred være med dem

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-11-10 23:42

Kurt Hansen skrev:

> Uark!!! 905 stk. nbsp;
>
> Et eller andet sted synes jeg det er synd for
> pigen.

Ja!

Det er vist hendes kæreste der forsøger at lave
noget.

> Hvem bliver den første der tilbyder hende at
> hjælpe med at lave en bedre udgave?

Det er vist forsøgt, men uden held.

> Det kan vel ikke tage mange minutter?

Jeg kan sagtens lave noget bedre på få minutter,
men bliver det ikke modtaget i den anden ende,
gider jeg ikke at spilde tid på det.

Her er det normalt hjælp til selvhjælp. Er spørgeren
ikke aktiv, og prøver de ting man foreslår, glider
det ud i sandet.

Der var en del der forsøgte at hjælpe Jesper Bak
for omkring en måned siden, og det han spurgte
ind til, blev da også rettet.

Resten lever i uvisheden, med forkert dimentionerede
billeder, en frygtelig masse &nbsp; og en frygtelig
masse fejl på siden.

Hvad skal vi gøre ved det?

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-11-10 00:00

Allan Vebel skrev:

> Hvad skal vi gøre ved det?

Forleden blev der også spurgt ind til

http://commit2web.dk

Her er der heller ikke sket noget som helst,
desigeren har sikket helt mistet lysten?

Síden har set sådan ud de sidste 3 uger

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 19:14

Den 10-11-2010 23:45, Allan Vebel skrev:

> [...]
> her var mellemrumstasten den eneste mulighed
> for at justere noget på papiret.
>
> Senere kom tabulatortasten, men &nbsp; er

yep

> [...]
> en meget stor ulempe - det bliver ikke vist som
> tiltænkt, idet brugeren kan have en anden
> opløsning eller browser-størrelse end den du

Det er derfor alle de moderne sider man ser
der går 40 % af skærm billedet med sider ? altså foroven forneden og til
siderne ?

> Jeg har gennem tiden set virkelig mange
> forfærdelige eksempler - søg selv på emnet, og
> du vil finde det skræmmende.
Hmm jeg må være en af de heldige jeg har altid synes jeg kunne åbne hvad
som helst ?

> [...]
> bør ikke anvendes til generel indrykning - her er
> der andre ting der er bedre, som jeg ikke vil komme

Nå det vil jeg da gerne høre

> En enkelt? Det var adskillige du generede
jamen det var mig der svarede dårligt - nogen gange gør jeg det som mænd
ikke skal ka ku
nemlig at multi taske .. og det kan der komme noget frygteligt sludder ud af

godt :)

Fra : se_her@runejensen.dk

Dato : 11-11-10 12:06

On 11 Nov., 19:16, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> jeg prøver lige igen der hvor der står ;&nbsp;&nbsp
> der sætter man noget andet i stedet for
> hvad ?

Grundlæggende med padding, margin og text-indent.

Tommelfingerreglen er, at hvis indrykninger ikke er nødvendige for at
forstå tekstindholdet, bør de laves med CSS.

Eneste sted, hvor jeg lige kan komme på, at indrykninger er vigtige
for tekstindholdet er kodelistinger og digte. Her vil man formodentlig
bruge hård mellemrums-indrykning eller i hvert fald indrykning via
HTML, evt. i en <pre>.

Da den eneste skrifttype, som har samme bredde på alle bogstaver er
sådan noget som Courier, som er en skrivemaskine-skrifttype, ser man
netop også tit digte gengivet med den skrifttype. Kodelistinger vil
næsten altid være med Courier eller tilsvarende.

MVH
Rune Jensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-11-10 22:37

Den 11-11-2010 20:05, se_her@runejensen.dk skrev:

> Grundlæggende med padding,
som er ?
> margin og text-indent.
>
> Tommelfingerreglen er, at hvis indrykninger ikke er nødvendige for at
> forstå tekstindholdet, bør de laves med CSS.
jamen det er noget satans noget at have med at gøre
jeg bruger kompozer og der er en css editor men det er fuldstændigt
uigenemskueligt hvad det i grunden er
man sider og laver og hvis der kommer en fejl så er det praktisk talt
umuligt at sige hvordan den er opstået
endsige rette i den ...
> [...]
> for tekstindholdet er kodelistinger og digte. Her vil man formodentlig
> bruge hård mellemrums-indrykning eller i hvert fald indrykning via
jo
> i en <pre>.
som er ?

> Da den eneste skrifttype, som har samme bredde på alle bogstaver er
> sådan noget som Courier, som er en skrivemaskine-skrifttype, ser man
> netop også tit digte gengivet med den skrifttype.
Nahh men det går well ikke helt amok uanset hvad for en type man bruger ?
jeg mener hvis man sætter strøelsen til 12 så er det vel ikke noget med
bogstav a er strøelse 3 og bogstav g er strøelse 18 ?

> Kodelistinger vil
> næsten altid være med Courier eller tilsvarende.

jamen det gør vel ikke noget

ikke for at lyde utaknemmelig - men hvad var det du ville sige ?
venligst
BMM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-11-10 06:51

On 11-11-2010 22:37, Bo M. Mogensen wrote:

> ikke for at lyde utaknemmelig - men hvad var det du ville sige ?
> venligst
> BMM

Rune er yderst kapabel og meget grundig. Derfor bliver indholdet i hans
skriblerier ofte ret uforståelig for "u-indviede".

Du bruger &nbsp; til indrykning af tekst. Dette er uhensigtsmæssigt, for
hvormeget fylder &nbsp;
Skal det fylde som et stort M, eller lille i?

Hvis du vil kode html, må du sætte dig ind i skidtet. Men pga. f.eks.
ordblindhed og andre handicaps, kan det være meget svært.

Indrykning af tekst kan opnåes med "text-indent".

I din css-fil laver du en class:

p.indryk {
text-indent: 50px;}

Når du vil bruge tekst-indrykning i dit html-dokument, skriver du:

Jeg garanterer ikke at ovenstående er let forståeligt, men så må du spørge.

Karl Erik.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-11-10 11:27

Den 12-11-2010 06:51, Karl Erik Christensen skrev:

> [...]
>
> p.indryk {
> text-indent: 50px;}
>
> Når du vil bruge tekst-indrykning i dit html-dokument,

Det er forkert.
text-indent indrykker første linje i et
tekstafsnit.
Vil man indrykke alle linjerne i et
tekstafsnit sættes en margin-left
på det pågældende afsnit.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-11-10 15:00

On 12-11-2010 11:26, Jørgen Farum Jensen wrote:

> Det er forkert.
> [...]

Nej Hr. Farum Jensen, det er sgu rigtigt.

Hvem taler om indrykning af afsnit?

Hvis du ser på Bo's side, vil du indse at han taler om indrykning af
første linie.

Hvor har du fra, at text-indent skulle indrykke afsnit?

Karl Erik.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-11-10 18:27

Den 12-11-2010 15:00, Karl Erik Christensen skrev:

> [...]
> indrykning af første linie.
>
> Hvor har du fra, at text-indent skulle indrykke afsnit?

Fra dit svar. Og det må du selvfølgelig undskylde,
men når du skriver "her ser du noget tekst der
er indrykket" læser jeg det altså som et
tekstafsnit.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-11-10 21:36

On 12-11-2010 18:27, Jørgen Farum Jensen wrote:

> Fra dit svar. Og det må du selvfølgelig undskylde,
> men når du skriver "her ser du noget tekst der
> er indrykket" læser jeg det altså som et
> tekstafsnit.

Ja jeg kan godt se det Jørgen.
Det skyldes til dels at Bo har givet utallige eksempler på mislykkede
html-dokumenter. Jeg havde ikke set hans forsøg på at indrykke hele
afsnit med &nbsp;'er.

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-11-10 15:49

> Rune er yderst kapabel og meget grundig. Derfor bliver indholdet i
> hans skriblerier ofte ret uforståelig for "u-indviede".

Øhh ja ..

> Du bruger &nbsp; til indrykning af tekst. Dette er uhensigtsmæssigt,
> for hvormeget fylder &nbsp;
> Skal det fylde som et stort M, eller lille i?
Det tror jeg at jeg forstår
dvs hvis jeg har en en linje med :
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp
eller nogen linjer så lægger jeg det ud i et txt dokuemnt og laver en
søg og erstat med M ?

> Hvis du vil kode html, må du sætte dig ind i skidtet. Men pga. f.eks.
> ordblindhed og andre handicaps, kan det være meget svært.
Det må man sige de ting jeg har lært gemmer jeg i en mappe med
overskrift - men det virker nu kun fordi jeg kan søge
på det ene eller andet med søg txt

> [...]
>
> p.indryk {
> text-indent: 50px;}
>
> Når du vil bruge tekst-indrykning i dit html-dokument, skriver du:

Nahh jeg skal nok se det før jeg forstår det - det er med sådan noget
her hvis der er er noge dump jpg
og en forklaring så danner det måske menning men ellers er det godt nok
abstrak
Mv.
BMM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-11-10 16:20

On 12-11-2010 15:49, Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> her hvis der er er noge dump jpg
> og en forklaring så danner det måske menning men ellers er det godt nok

Dump jpg? Hva' hulen mener du med det?

Jeg vil hermed gratulere dig - du har formået at gøre mindst 10 personer
svimlende rundtosset

Lad mig anbefale at du tager dig af det rent praktiske vedr.
børnesponsorat - og overlader html virvarret til andre.

Desværre ser jeg ikke hvorledes det ellers nogensinde bliver brugbart
for andre end dig selv.

Til JFJ.

Ser nu at Bo også har lavet en side hvor al teksten er indrykket. Her er
styling med margin selvf. på sin plads.

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-11-10 22:17

Den 12-11-2010 16:20, Karl Erik Christensen skrev:

> Dump jpg? Hva' hulen mener du med det?
Sagen er hvis man kan se hvad der sker så er det også nemmer at forstå
f.eks hvis vi nu tager en kode på en overskrift - hvad end den måtte være
så er det næmeste jo bare at skrive sin overskrift skubbe den frem der
hvor man vil have den
og i kompozer lave den til overskrift -
men hvis det skal gøres i kode så forestiller jeg mig at man laver sin
overskrift
også skal der sætte nogen bogstaver tegn tal og symboler på hver side af
overskriften
og det er 111 gange næmmer at se på et billed hvordan det ser ud før og
efter ...

Det er det der er hele manual problematikken det er at der ikke rigtigt
findes (som jeg lige kan komme på) eller har set
er illustrerede eksempler på hvad der sker hænd af vejen - sagen er når
man kan se det så som jeg skrev så danner det mening - som beskrivelse
er det bare kaos der forsager noget man ikke forstår ..

> Jeg vil hermed gratulere dig - du har formået at gøre mindst 10
> personer svimlende rundtosset

hvorfor det :) ?

> [...]
> børnesponsorat - og overlader html virvarret til andre.
>
> Desværre ser jeg ikke hvorledes det ellers nogensinde bliver brugbart
Nah men det er nu ikke så svært som det lyder prøv at se her
http://chokmah.dk/Beta.side/kode-start.txt
her er en kode - jeg skal bare vid hvad der skal sættes ind og hvor ...

> Til JFJ.
>
> Ser nu at Bo også har lavet en side hvor al teksten er indrykket. Her
> er styling med margin selvf. på sin plads.

Nahh det var nu bare en - det er med rammer det er noget med hvis man
gerne vil have sit html ark så tingene står i midten i stedet for fra
venstre imod høje
Mv
BMM

Fra : jopa

Dato : 12-11-10 23:03

Bo M. Mogensen formulerede fredag:

> [...]
> så er det næmeste jo bare at skrive sin
> overskrift skubbe den frem der hvor man vil have
> den og i kompozer lave den til overskrift

Det er da forygende at de ikke vil forstå dig Bo
B-)

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 00:40

Den 12-11-2010 23:02, jopa skrev:
> Bo M. Mogensen formulerede fredag:

> Det er da forygende at de ikke vil forstå dig Bo B-)

jamen det kan sgu godt være jeg slet og ret er dårlig til at formulere mig
jeg tror lige jeg laver et eksempel - så man kan se hvad jeg mener
det er forholdsvist nemt at gøre rammer usynlige .. så det ..

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-11-10 23:12

On 12-11-2010 22:16, Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> http://chokmah.dk/Beta.side/kode-start.txt
> her er en kode - jeg skal bare vid hvad der skal sættes ind og hvor ...

Ja men hvorfor hulen skriver du:

tekst</div>
tekst</div>

osv. osv.?

Hvorfor tror du at din tekst skal stå i <div>...</div>?
En <div> er typisk en "kasse" som du styler til et formål. Det _kan_
være tekst, men du bruger <div> som en <p>.

Du har komplet misforstået meningen.

Det burde se ud som flg.:

tekst</p>
tekst</p>

Bo, du må sgu sætte dig ordentligt ind i tingene, ellers bliver du ved
med at famle i blinde.

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 00:46

Den 12-11-2010 23:11, Karl Erik Christensen skrev:

> Ja men hvorfor hulen skriver du:

> tekst</div>
> tekst</div>
>
> osv. osv.?

jamen det er jo fordi det er et eksempel
hvor jeg prøver at finde ud af hvad for tegn talt og symboler der skal
og ikke mindst hvor de skal
omklamere teksten

> Hvorfor tror du at din tekst skal stå i <div>...</div>?

Det gør den af sig selv i kompozer

> En <div> er typisk en "kasse" som du styler til et formål. Det _kan_
> være tekst, men du bruger <div> som en <p>.

det sker af sig selv det er ikke noget jeg gør - jeg åbner kompozer
skriver min tekst ligger mine billeder ind
og linker til dit og dat også ser det stort set altid sådan ud

> Du har komplet misforstået meningen.

utvivlsomt - men hvad er den ?

> Det burde se ud som flg.:

> tekst</p>
> tekst</p>
>
> Bo, du må sgu sætte dig ordentligt ind i tingene, ellers bliver du ved
> med at famle i blinde.
jamen nu begynder vi jo at nærme os noget alt mit skriven tekst tekst
tekst tekst tekst tekst
er jo bare et eksempel på at der med tiden kommer til at være noget
tekst indholdet skal bare ikke
forstyrre forklaringen

altså i helle det område hvor der står tekst tekst tekst tekst tekst
tekst der skal det starte med
tekst tekst tekst tekst tekst
og slutte med :

også er den del af koden i orden for tid og evighed ?
Mv.
BMM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-10 01:00

On 13-11-2010 00:45, Bo M. Mogensen wrote:

> også er den del af koden i orden for tid og evighed ?
> Mv.
> BMM

Hmmmm - det er lige som at flyve til månen. Så bliver vi nysgerrige.
"Hvad mon der findes længere ude? Mars, Jupiter?"

Men først må vi altså lære at lave en raket.

Du er på vej - omend stadig på cykel

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 03:10

Den 13-11-2010 00:59, Karl Erik Christensen skrev:

> [...]
> "Hvad mon der findes længere ude? Mars, Jupiter?"
>
> Men først må vi altså lære at lave en raket.

prøv lige at se her hvad det er jeg mener med dump jpg / illustrerede
manual
http://chokmah.dk/manual/manualen.html
nu ved jeg ikke om skrift typerene er store nok - men det er det jeg
mener med at :

man kan se hvad der sker når man lære noget nyt

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 13-11-10 11:03

> Det gør den af sig selv i kompozer

Prøv at lave et meget simpelt eksempel i f.eks. Notepad.
Den sætter ikke unødvendig kode ind og du kan koncentrere dig om det
specifikke problem.

Til udvikling og test kan det være nemmere at have sin css i sidens
header - Så er det kun en side, der skal rettes i indtil det hele ser
rigtigt ud.

Det gør dte også meget letter at prøve de forslag, der bliver stillet
her i gruppen. Så kan du selv prøve at justere lidt her og der og med
det samme set forskellen på din egen skærm.

Just my 50 cents

Mvh
Stefan

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 13-11-10 11:05

On 13-11-2010 11:02, Stefan Kristensen wrote:

> Prøv at lave et meget simpelt eksempel i f.eks. Notepad.
> Den sætter ikke unødvendig kode ind og du kan koncentrere dig om det
> specifikke problem.

Jeg så lige din tidligere post, og det ser ud til at Jørgen Farum Jensen
har forslået noget tilsvarende

Fra : se_her@runejensen.dk

Dato : 11-11-10 15:02

On 11 Nov., 22:37, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> ikke for at lyde utaknemmelig - men hvad var det du ville sige ?

At man skal holde sig fra at bruge &nbsp; hvor det ikke har betydning
for meningen i teksten.

MVH
Rune Jensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-11-10 06:21

Den 11-11-2010 23:02, se_her@runejensen.dk skrev:

> At man skal holde sig fra at bruge &nbsp; hvor det ikke har betydning
> for meningen i teksten.
jo men hvis en almindelige dødelig f.eks vil have sin tekst billed html
ark inde i midten
så kan jeg en måde (der virker) det er at lave en ramme gøre den
usynlige smid min tekst billeder og link ind i midten
også fra sideren skubbe den med mellem rums tasten og det fede ved det
er at jeg kan blive ved med at gøre det
til at siden står som jeg vil have den til MEN det kommer selvf til at
give nogen ;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp de steder hvor jeg bruger til at
skubbe indholdet ind i midten på siden
eksempel på hvad jeg mener her http://chokmah.dk/eksempel.html
den ville ellers se sådan her ud : http://chokmah.dk/eksempel2.html -
hvor min tekst bliver presset fra venstre til højre
Mv
BMM