billede i lister
Fra : Grith

Dato : 10-11-10 12:27

Hej allesammen

Jeg har lavet en liste, hvor jeg har tilføjet et billede i stedet
for en prik. Billedet er defineret i min css.
Jeg har så lavet en anden liste, hvor jeg vil have et andet
billede.
Er der nogen, der ved hvordan jeg gør det? Altså definerer flere
lister.
På forhånd tak
Grith

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 10-11-10 13:03

Grith har bragt dette til os:
> [...]
> billede.
> Er der nogen, der ved hvordan jeg gør det? Altså definerer flere

Ved at bruge enten id eller class i både HTML og CSS, istedet for at
definere dit billede for listen, definerer du billedet for id'et eller
klassen.

Med id og ul som eksempel:
CSS
#minliste1 {...}
#minliste2 {...}

HTML

Husk at id'er er unike - skal du brage samme CSS (billede) til flere
lister, skal du anvende class i stedet for id, og CSS'en skal defineres
..minliste1 {..}
etc.

html.dk er ikke tidssvarende. Find et andet sted at søge oplysninger.
(se evt. http://bbsorensen.dk/?men=Link/Software )
Og nyhedsgrupperne læses bedst med en nyhedslæser, eller med dit email
program, evt. på google.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Grith

Dato : 10-11-10 13:14

Birger, du er en helt!
Det løste mit problem, tak for det hurtige svar

Fra : Birger Sørensen

Dato : 10-11-10 13:27

Den 10-11-2010, skrev Grith:
> Birger, du er en helt!
> Det løste mit problem, tak for det hurtige svar

YW

Birger - nu med !jubleikon!

http://bbsorensen.dk