Mem-test
Fra : Andreas Geitner

Dato : 08-08-01 11:26

Hej

Er der nogen der kender til et godt program til at køre tests af min RAM
(Jeg har den under mistanke for at være fejlbehæftet)

På forhånd tak

Andreas

Fra : Madsen

Dato : 08-08-01 12:14

"Andreas Geitner" <geitner@get2net.dk> skrev:

> Er der nogen der kender til et godt program til at køre tests af min RAM
> (Jeg har den under mistanke for at være fejlbehæftet)
>
> På forhånd tak

Memtest86 er fænomenal.
Fandt selv lige fejl på en nyindkøbt ram-klods så sent som i går
med det. <http://www.teresaudio.com/memtest86/>
Programmet laver en bootdiskette som du skal starte din pc på.
Væben dig med tålmodighed mens det kører. Det er ikke noget
der lige sker på få sekunder. Hent nyeste version 2.7

Det tog 10 timer med 1024 Mb. sidst jeg prøvede. I går med et
enkelt 512 Mb modul i maskinen, tog det dog ikke mere end ca.
2 timer. (?)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Andreas Geitner

Dato : 08-08-01 12:34

Hej Madsen

Fedt - mange tak for hjælpen

--

Andreas
geitner@get2net.dk

Fra : Madsen

Dato : 08-08-01 12:46

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Det tog 10 timer med 1024 Mb. sidst jeg prøvede. I går med et
> enkelt 512 Mb modul i maskinen, tog det dog ikke mere end ca.
> 2 timer. (?)

Må nok hellere lige nævne at dengang jeg brugte 10 timer på at
teste 2 x 512 Mb. brugte jeg Memtest v2.6. I går hvor det kun
tog 2 timer med 1 x 512, brugte jeg v2.7.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 09-08-01 12:45

Hejsa

Skulle der være nogle problemer i at køre Mem-Test når man har DDR RAM?

Når min maskine får den stoppet i tager den ca. 1 minuts tid om at finde de
første par hundrede fejl.... (and still going on)

MVH

THomas