MS Windows
briani 27239
Ændre størrelse / farve på musepilen i win~
Fra : Søren Blom

Dato : 09-11-10 10:27

Det kan godt være det ikke er mig der googler efter det rigtige, men må ty
til gruppen her.

Skal have fundet ud af, at gøre musepilen i Windows 7 mere tydlig, ved at
gøre den større og gerne ændre farve på den, uden at ændre på skærm
opløsningen og andre ting, der skal f.eks. ikke et tema med store konstrast.

Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-10 10:34

Søren Blom skrev:

> Skal have fundet ud af, at gøre musepilen i Windows 7 mere tydlig, ved at
> gøre den større og gerne ændre farve på den, uden at ændre på skærm
> opløsningen og andre ting, der skal f.eks. ikke et tema med store konstrast.

I XP (og tidligere) kan man gøre to ting: Man kan aktivere
musespor så den trækker en hale af musemarkører bag sig, og man
kan slå til at tryk på Ctrl laver ringe rundt om musemarkøren
(via Kontrolpanel- Mus).

Jeg har ikke lige gang i Windows 7 så jeg kan tjekke om det
fortsat er muligt.

--
Bertel

Fra : Søren Blom

Dato : 09-11-10 12:48

"Bertel Lund Hansen" skrev

[...]

Windows 7 har samme indstillinger som XP, men det er ikke rigtig nok, at
sætte halen på musen tror jeg vil gøre mere skade en gavn. Missionen går ud
på, at gøre pilen større og gerne blå. Det er til en hjerneskade person, som
har lidt svært ved at se den normale pil og de ændringer man umiddelbart kan
lave på pilen i kontrolpanellet er ikke helt nok, så jeg håber at kunne
trylle en løsning frem. at sætte halen på musen tror jeg vil gøre mere skade
en gavn

Fra : Ole C

Dato : 09-11-10 14:27

Søren Blom skrev blandt andet:

> [...]
> ikke helt nok, så jeg håber at kunne trylle en løsning frem. at sætte
> halen på musen tror jeg vil gøre mere skade en gavn

Under Kotrolpanel>Mus>Markører findes mange forskellige mus-ikoner.
Hvis de ikke kan bruges, kan maaange andre findes på nettet.
Prøv ordene "mouse" og "icons" i Google......

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 10-11-10 20:39

On Tue, 9 Nov 2010 14:26:49 +0100, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Under Kotrolpanel>Mus>Markører findes mange forskellige mus-ikoner.
>Hvis de ikke kan bruges, kan maaange andre findes på nettet.
>Prøv ordene "mouse" og "icons" i Google......

Man kan også designe dem selv, med diverse programmer lavet til
formålet.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Ole C

Dato : 10-11-10 22:37

Rado skrev blandt andet:

> Man kan også designe dem selv, med diverse programmer lavet til
> formålet.

Ja da - men med udgangspunkt i det oprindelige spørgsmål, mente jeg ikke der
var anledning til at foreslå den løsning....

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 10-11-10 14:35

Den 09-11-2010 10:27, Søren Blom skrev:
> [...]
> at gøre den større og gerne ændre farve på den, uden at ændre på skærm
> opløsningen og andre ting, der skal f.eks. ikke et tema med store

Jeg kan godt lide den her.
alphablendedcursors

http://blog.tiensivu.com/aaron/archives/1422-Merry-Xmas-XsX-Alpha-Blended-cursors-updated-v1.1-now-an-.EXE-install-package!.html
--