SF og den danske fodbold Brian
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-11-10 19:22

"Når de danske fodboldklubber - og ikke mindst deres tilhængere - tørner
sammen, kræver det ofte et enormt politiopbud"

Karina Lorentzen fra SF ser gerne en slags brugerbetaling
når fodbold-Brian skejer ud i forbindelse med fodboldkampe.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-34849928:sf-klubber-skal-betale-for-politiet.html

Det er så altsammen fint nok, problemet er bare at hvis DF var kommet med
samme forslag omkring det enorme forbrug af politiressourcer i nogle af de
mange ghettoer, ja så var racismekortet straks hævet. Men nu er det de
danske fodbold-bøller det handler om, ja så er sagen en ganske anden eller
er den?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-10 03:00

On Mon, 8 Nov 2010 19:22:04 +0100, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> [...]
>mange ghettoer, ja så var racismekortet straks hævet. Men nu er det de
>danske fodbold-bøller det handler om, ja så er sagen en ganske anden eller

Ja det er ikke privatskoleHelle&Mette som er værst til dobbeltmoral -
og de to charmemødre er ellers slemme

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-11-10 20:14

> Ja det er ikke privatskoleHelle&Mette som er værst til >dobbeltmoral -
> og de to charmemødre er ellers slemme

Nææ åbenbart ikke, men nu ved vi jo alle at DF forslag ikke altid er lige
gennemtænkt, hvad de jo så også for på puklen for. Se bare forslaget om
forbud af fjernsyn fra arabistan.

Men SF er jo åbenbart ikke meget bedre, hvad bliver det næste, politi bruger
betaling for discoteker og værtshuse!

Kommer dine gæster op at slås på din bar , ja så betaler du selv
omkostningerne til politiet, eller ungdomsklubber o.s.v-

Men ingen løfter et bryn når det er SF der eklatant kvajer sig.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-11-10 20:42

On Tue, 9 Nov 2010 20:13:55 +0100, Michael Meidahl Jensen wrote:

> [...]
> omkostningerne til politiet, eller ungdomsklubber o.s.v-
>
> Men ingen løfter et bryn når det er SF der eklatant kvajer sig.

Ikke forstået!

Henvisning så jeg kan lære noget, tak.

--
MVH
Bruno

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-11-10 21:28

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke forstået!
>
> Henvisning så jeg kan lære noget, tak.

Tja lad mig prøve at sige det på en anden måde.

Det SF forslår er jo reelt en slags "politi brugerbetaling"

Citat
"SF har ikke noget imod, at der afsættes et rimeligt antal ressourcer til
fodboldkampene. Men når massiv polititilstedeværelse afspejler en "særlig
risiko" for slåskamp eller andre uroligheder, bør det ikke kun være politiet
og skatteydernes problem."

Forslaget er i mine øjne mindst lige så dumt som det dummeste forslag vi har
set fra DF (forbyd arabisk TV)

SF's forslag ført ud i sin yderste konsekvens ville jo betyde at
en ejer af et diskotek eks vis selv skulle betale for omkostningerne ved
massiv polititilstedeværelse, hvis der opstår masse slagsmål på hans
diskotek.

Eller hvad med demonstrationer ved større top møder o.s.v
Miljø topmødet fornylig krævede jo en massiv polititilstedeværelse pga
demonstrationer, skal SF og EL nu selv betale for disse omkostninger, da man
jo må gå ud fra at langt størstedelen af uromagerne er at finde blandt netop
disse partier.

Og sådan kunne man blive ved.

Det dobbeltmoralske kommer ved at DF jo har været inde på noget af det samme
skulle gøre sig gældende i ghettoerne, hvad bla SF så skød ned som
racistisk, mens det er ok med fodboldbøller.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-11-10 21:55

On Tue, 9 Nov 2010 21:28:22 +0100, Michael Meidahl Jensen wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Tja lad mig prøve at sige det på en anden måde.

Tak, jeg forstod det ikke første gang.

> [...]
> risiko" for slåskamp eller andre uroligheder, bør det ikke kun være politiet

Det er altså mange penge vi snakker om.

> Forslaget er i mine øjne mindst lige så dumt som det dummeste forslag vi har
> set fra DF (forbyd arabisk TV)

Hey, ingen er forpliget udover sine evner.

> [...]
> en ejer af et diskotek eks vis selv skulle betale for omkostningerne ved
> massiv polititilstedeværelse, hvis der opstår masse slagsmål på hans

Hvis det sker jævnligt.

> [...]
> jo må gå ud fra at langt størstedelen af uromagerne er at finde blandt netop

Jeg ved ikke hvor "uromagerne" kom fra hverken land eller parti.

Men Danmark burde vide at arrangere noget internationalt giver problemer,
der kommer et nyt problem til næste år (u21 i Aarhus)

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-10 11:11

> [...]

>Nææ åbenbart ikke, men nu ved vi jo alle at DF forslag ikke altid er lige
>gennemtænkt, hvad de jo så også for på puklen for. Se bare forslaget om

Vi har brug for at skelne mellem A og B mennesker og B-rosset skal
chikaneres at selvmordsbombeopfordrende TV er ikke en menneskeret
De skal vide sig usikre på, om de udvises
Klogt forslag siden udvisning må vente

Ytringsfrihed er ikke hellig - vi har begrænset den vedr blasfemi og
injurier , statstv+radio-monopol, og copyright og støjsendere mm

Og vi gir mer støtte til Kgl Teater end til porn , så at de arabiske
had-kanaler lyttet til i smug kan koste et statsborgerskab er vejen
frem. Gør den útrygge. Vi ejer landet, også når de blir flest