MS Windows
briani 27239
Langsom W7 Media Center
Fra : Lars Hansen

Dato : 08-11-10 19:41

Hejsa

Jeg har en Windows 7 Ultimate installeret på en ældre computer og bruger dne
som Media Center, og det fungerer sådan set fint nok.
Men når jeg går ind i menuen musik og skal se en liste over kunstnere,
albums eller andet tager det ALT for lang tid for den at vise hvad der
ligger på drevet.
Det kan tage over 20 minutter for den at opdatere listen så man kan bladre i
den, og når man så har bladret en del ned/hen ad listen kan den igen bruge
over 20 minutter på at opdatere.

Musikken (Over 3000 albums) ligger på en server hvor hvert album ligger med
sit respektive albumnavn under hver enkel kunstner, præcist som Windows XP
selv har lagt dme ved rip´ningen.
Maskinen er en P4 2,6 Ghz med 1 Gb ram, så det burde ikke være kræfter der
mangler.

Da jeg kørte Windows XP Media Center på den var den laaaaaang tid om at
starte op, men væsentligt hurtigere til at opdatere listen med
kunstnere/albums osv.
Windows 7 er meget hurtig til at starte op, men altså langsom til at
opdatere listen med musik.....

Så spørgsmålene er:
Kræver Windows 7 at måden musikken ligger på er anderledes end Windows XP
krævede?
Eller er der andet galt?

På forhånd tak
Lars Hansen

Fra : Søren Blom

Dato : 09-11-10 12:52

"Lars Hansen" skrev

[...]

Umiddelbart så vil jeg påstå at du har for lidt ram i dit mediacenter, samt
at der kan være andre parameter som hæmmer din computer, hvor mange krafter
har din server?

Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-11-10 17:07

> [...]
> Umiddelbart så vil jeg påstå at du har for lidt ram i dit mediacenter,
> samt at der kan være andre parameter som hæmmer din computer, hvor mange

Hej Søren

Det er muligt at der er for lidt ram i, det må blive et forsøg.
Serveren er en Athlon 64 X2 Dual 4,2 Ghz med 4 Gb ram, men problemet var der
jo heller ikke da jeg kørte XP Media Center.......

Lars Hansen