MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Har fået en bærbar HP
Fra : pm

Dato : 08-11-10 17:58

Giveren har renset den..HELT og starter kun op med HP...diskfejl. Den vil
IKKE modtage en fuldt gyldig XP, som jeg har liggende. Hvad skal der til for
at fjerne alt..og sætte den op til "genbrug" ???
pm

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-11-10 18:02

On Mon, 8 Nov 2010 17:57:49 +0100, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

>Giveren har renset den..HELT og starter kun op med HP...diskfejl. Den vil
>IKKE modtage en fuldt gyldig XP, som jeg har liggende. Hvad skal der til for
>at fjerne alt..og sætte den op til "genbrug" ???
Er du sikker på der er en harddisk i ?

/Hans

Fra : scootergrisen

Dato : 08-11-10 19:36

Du skal sætte den til at boote fra CD/DVD drevet så den læser derfra og
ikke fra harddisken... hvis den overhovedet har en harddisk.
Men det kan du se hvis du går ind i BIOS ved at holde DEL eller F1 eller
F10, F12 nede lige når du tænder.

Fra : pm

Dato : 08-11-10 18:40

Tak for råd og vejledning. Jeg skal snarest gå i gang med sagen.
Er sikker på den har en harddisk..... giveren har jo renset dyret...klinisk
PM

Fra : Edmund

Dato : 08-11-10 19:53

Den 08-11-2010 17:57, pm skrev:

> vil IKKE modtage en fuldt gyldig XP, som jeg har liggende.

Vil den slet ikke starte cd op.

Eller bios skal måske sættes op til ide mode, hvis der er sata disk i.

--
Mvh Edmund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-10 23:20

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> IKKE modtage en fuldt gyldig XP, som jeg har liggende. Hvad skal der til
> for at fjerne alt..og sætte den op til "genbrug" ???
Er den med sata disk? Så kunne jeg forestille mig, at du har en xp som ikke
har indbygget sata driver, og derfor kan den ikke finde disken.
Løsning - enten at lave en slipstreamet xp skive med satadriver på eller at
der er et diskettedrev indbygget, hvor du så lægger satadriveren på
disketten og når windoes under installationen skriver tryk F6 for at
installere , så skal den have disketten med driveren på.

Kurt

Fra : pm

Dato : 09-11-10 15:43

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen

> [...]
disketten og når windoes under installationen skriver tryk F6 for at
installere , så skal den have disketten med driveren på.

Ved ikke om det er en SATA disk.....men den vil IKKE aflæse cd...kan høre og
se den kører og maser på, men intet sker. Har osse prøvet en
kill-disk....den napper den heller ikke. Den ER opsat til at boote fra
cd...tror jeg må kontakte HP... er underligt man kan spærre en pc
PM