mærkelig start op besked om startmappe ??
Fra : jagge

Dato : 08-11-10 18:50

Hey

Lige pludselig får jeg denne besked når jeg starter min macbook...

Emner i mappen Startemner ("/Bibliotek/StartupItems/") er ikke startet,
fordi mappen ikke er forsynet med de korrekte sikkerhedsindstillinger.

Jeg har installeret et enkelt prøveprogram idag, ellers har jeg ikke
ændret noget mener jeg. Hvad kan det skyldes, hvad kan man gøre ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-10 19:19

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg har installeret et enkelt prøveprogram idag, ellers har jeg ikke
> ændret noget mener jeg. Hvad kan det skyldes, hvad kan man gøre ?

at det program har lagt noget i StartupItems med de forkerte rettigheder
.... ?

Hvad er programmet .. ? og hvorfor bruger den StartupItems til den slags
?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 09-11-10 00:32

> [...]
> ... ?
>
> Hvad er programmet .. ? og hvorfor bruger den StartupItems til den slags

Altså jeg aner jo ikke om det program har lagt noget ind det er bare det
eneste jeg kan komme på.

Det er et program der hedder Plural Eyes og er et plugin til Final Cut
Pro men jeg kan da ikke forestille mig at det har lagt noget der.

Hvor er det nu jeg kan checke hvad der er af startup items. Jeg får
nemlig ikke at vide hvilken fil der ikke har rettigheder.

MVH

Jakob

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 09-11-10 07:44

> [...]
>
> Det er et program der hedder Plural Eyes og er et plugin til Final Cut
> Pro men jeg kan da ikke forestille mig at det har lagt noget der.

Det kan være et hjælpeprogram der skal holde øje med om der er kommet
opdateringer.

> Hvor er det nu jeg kan checke hvad der er af startup items. Jeg får
> nemlig ikke at vide hvilken fil der ikke har rettigheder.

Systemindstillinger->Konti->Log ind-emner.