MS Windows
briani 27239
Win7, Intet er som jeg vil have det...
Fra : Petersen Michael

Dato : 08-11-10 21:00

Ja ja, jeg er gammel og koncervativ..

I XP, og 9X kunne alting trimmes og justeres, så jeg fik det interface jeg
ønskede.

Grundlæggende vil jeg gerne have samme design, som jeg havde i 9X, det kunne
jeg få i XP, og Vista..
med Win 7, kan jeg ikke umiddelbart pr default få vist alle programmer i
start menuen.

Jeg kan ikke gruppere en stribe genveje til venstre i menulinjen, jeg kan
ikke få lov at trække en genvej til "computer" ned i menulinjen, jeg kan
ikke ændre skrift farve i menulinjen.

Windows live mail, er noget skrammel i forhold til Outlook Express (I live
mail kan jeg ikke opnå det layout jeg ønsker) Import af gamle mails,
fungerer ikke tilfredsstillende.

At win7 ikke funger med min printer, med Norton Ghost 14, eller mine røde
ordbøger, det er blot tough luck..

Aah... det var rart at få luft.

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Abricosicus

Dato : 07-11-10 21:16

Den 08-11-2010 21:00, Petersen Michael skrev:
> [...]
> mails, fungerer ikke tilfredsstillende.
>
> At win7 ikke funger med min printer, med Norton Ghost 14, eller mine

Hej !

Prøv: Kontrolpanel - Udseende og personlige indstillinger - Personlige
indstillimger - Windows klassisk.

Så er du lidt på vej.

mvh

Abricosicus

Fra : Petersen Michael

Dato : 07-11-10 22:09

"Abricosicus" skrev i meddelelsen

Hej Abricosius

Hej !

Prøv: Kontrolpanel - Udseende og personlige indstillinger - Personlige
indstillimger - Windows klassisk.

Så er du lidt på vej.

Meget lidt.

Det ændre ikke funktionaliteten i startmenuen, eller menulinjen..
Det er rent grafik = værdiløst.

Det siger jeg ikke for på nogen måde at nedgøre dig, eller dit forslag.
Det er blot en konstatering.

Med venlig hilsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-11-10 21:24

Petersen Michael skrev:

>At win7 ikke funger med min printer

brok dig til hardwareleverandøren over det punkt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Edmund

Dato : 07-11-10 22:20

> [...]

> kan ikke få lov at trække en genvej til "computer" ned i menulinjen, jeg
> kan ikke ændre skrift farve i menulinjen.

Er det proceslinjen du mener, og savner du quick lanunch.

http://www.sevenforums.com/tutorials/888-quick-launch-enable-disable.html

--
Mvh Edmund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-11-10 22:37

"Petersen Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4cd7056f$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> fungerer ikke tilfredsstillende.
>
> At win7 ikke funger med min printer, med Norton Ghost 14, eller mine røde

Der findes flere programmer som påstår, at de kan lave det om til klassisk
menu.
Bl.a. dette gratis program
http://techie-buzz.com/softwares/classic-start-menu-for-windows-7.html
Det skal bemærkes, at jeg ikke selv har prøvet det, idet jeg har valgt i
stedet at vænne mig til de nye tider

Kurt

Fra : scootergrisen

Dato : 08-11-10 01:35

Hvorfor fanden bruger du det så hvis du ikke kan lide det.
Du kan da bare bruge xp eller 9x hvis du syns bedre om det.

Fra : Petersen Michael

Dato : 08-11-10 17:31

"scootergrisen" skrev i meddelelsen

Hvorfor fanden bruger du det så hvis du ikke kan lide det.
Du kan da bare bruge xp eller 9x hvis du syns bedre om det.

For fanden

Fordi det er preinstalleret på den PC jeg lige har købt

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-11-10 22:50

scootergrisen skrev:

> Du kan da bare bruge xp eller 9x hvis du syns
> bedre om det.

Nå, her plæderer du også for gammeldags
teknologi

Hvad vil du være når du bliver stor?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Kurd

Dato : 08-11-10 01:10

"Petersen Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4cd7056f$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja ja, jeg er gammel og koncervativ..

koncervativ. Bevar mig vel.

Fra : Rado

Dato : 09-11-10 18:50

On Mon, 8 Nov 2010 01:10:23 +0100, "Kurd" <kurd@kurd.xy> wrote:

>"Petersen Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
>meddelelse news:4cd7056f$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>

>koncervativ. Bevar mig vel.

Sådan stavedes ordet før i tiden...

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject (consciousness)
that forgets to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-11-10 19:17

Rado wrote:

> Sådan stavedes ordet før i tiden...

Næppe. ODS har ikke formen med c, og oprindelsesordene er med s.
http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=konservativ&submit=S%F8g

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-10 22:21

Du overså vist hans smiley.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-11-10 20:43

Jens Peter Karlsen wrote:

> Du overså vist hans smiley.

Nixen. Jeg tager ikke smileys alvorligt.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-10 03:46

Så du vil hellere gøre dig til grin over for alle der ved hvad en
Smiley er. Tja, det er jo op til dig selv.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Wed, 10 Nov 2010 20:43:10 +0100, "Erik Olsen"

Fra : Max

Dato : 08-11-10 10:13

Hej Michael

> Aah... det var rart at få luft.

Du skulle lære at følge din signatur.

--
Mvh Max

Fra : Petersen Michael

Dato : 08-11-10 17:33

"Max" skrev i meddelelsen news:4cd7bf0c$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...

Hej Michael

> Aah... det var rart at få luft.

Du skulle lære at følge din signatur.

Det kan du sige, jeg startede tråden dels for at få luft, dels i håb om at
der sad nogle genier her, der kunne fortælle mig, at hvis jeg bare gjorde
sådan og sådan, så kom Win 7 til at virke som jeg ønsker..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-10 17:41

Petersen Michael skrev:

> der kunne fortælle mig, at hvis jeg bare gjorde sådan og sådan, så kom Win 7 til at virke som jeg ønsker..

om det kommer til at virke som du ønsker ved jeg ikke, men du burde tage
et seriøst kig på classic shell http://classicshell.sourceforge.net/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 08-11-10 18:42

Hej Michael

> Det kan du sige, jeg startede tråden dels for at få luft, dels i håb
> om at der sad nogle genier her, der kunne fortælle mig, at hvis jeg
> bare gjorde sådan og sådan, så kom Win 7 til at virke som jeg ønsker..

Det lød mere som en mængde tuderi.

Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-11-10 14:47

> [...]
> kunne jeg få i XP, og Vista..
> med Win 7, kan jeg ikke umiddelbart pr default få vist alle programmer

Grundlæggende er jeg meget enig i at XP har nogle fordele fremfor Vista
og 7

Men det er helt sikkert meget et spørgsmål om tilvænning.

Jeg havde det samme indtryk, da jeg skiftede fra 98 til XP, som jeg har
nu ved at skifte fra XP til 7.

Men hvorfor så skifte nu, hvis du ikke er vild med Win 7 ?

XP supporteres af MS i omkring 3 år endnu og er stadig den mest udbredte
Windows, så der er ingen, der tvinger dig til at bruge Windows 7.

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-10 19:01

Jan Vestergaard skrev:

> Grundlæggende er jeg meget enig i at XP har nogle fordele fremfor Vista
> og 7

> Men det er helt sikkert meget et spørgsmål om tilvænning.

Ikke for mit vedkommende. Jeg er låst ude fra nogle vigtige
muligheder, og en proceslinje hvor tingene hopper frem og tilbage
og gemmer sig bag hinanden er aldeles ubrugelig. Og startmenuen
er slet ikke en startmenu, men en fidus der gør tykt grin med
brugeren.

> Jeg havde det samme indtryk, da jeg skiftede fra 98 til XP, som jeg har
> nu ved at skifte fra XP til 7.

Det har jeg ikke. Jeg kunne relativt hurtigt sætte XP op på en
fornuftig måde. Det har jeg opgivet med Windows 7. Jeg er gået
tilbage til en ældre pc som hovedcomputer af samme årsag.

> Men hvorfor så skifte nu, hvis du ikke er vild med Win 7 ?

Min nyeste pc kan ikke umiddelbart installeres med XP.

> XP supporteres af MS i omkring 3 år endnu og er stadig den mest udbredte
> Windows, så der er ingen, der tvinger dig til at bruge Windows 7.

Hardware der ikke kan genkendes, kan tvinge en til at skifte
styresystem.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 08-11-10 16:02

Petersen Michael skrev:

>med Win 7, kan jeg ikke umiddelbart pr default få vist alle programmer i
>start menuen.

Jo, det kan du da. det nederste punkt hedder ALLE PROGRAMMER, så det
kan du vel nok overkomme at klikke på for at se dem alle.

Hilsen emj

Fra : Petersen Michael

Dato : 08-11-10 17:29

"emjeppesen" skrev i meddelelsen

> [...]

Jo, det kan du da. det nederste punkt hedder ALLE PROGRAMMER, så det
kan du vel nok overkomme at klikke på for at se dem alle.

Ja, jeg kan overkomme det, men jeg kan ikke vælge konsekvent at se alle
programmer, jeg skal hver gang foretage en aktiv handling..

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-10 19:02

Petersen Michael skrev:

> Jo, det kan du da.

Prøv at læse igen der hvor der står "pr. default".

--
Bertel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-11-10 23:06

> [...]
> Ja, jeg kan overkomme det, men jeg kan ikke vælge konsekvent at se
> alle programmer, jeg skal hver gang foretage en aktiv handling..

Du kan prøve at installere ClassicShell - så får du noget, der ligner
den gamle startmenu:

http://sourceforge.net/projects/classicshell/

Der er en masse muligheder for at indstille udseendet......

Jan

Fra : Petersen Michael

Dato : 08-11-10 23:49

"Jan Vestergaard" skrev i meddelelsen

Du kan prøve at installere ClassicShell - så får du noget, der ligner
den gamle startmenu:

http://sourceforge.net/projects/classicshell/

Der er en masse muligheder for at indstille udseendet......

Tak for det Jan.

Jeg vænner mig nok til det meste
Lige nu er de største udfordringer, at det her live mail, er noget skrammel.
Men newsreadere er der jo nok af der ude, jeg brugte Forte Agent en gang for
længe siden..

Og at jeg ikke kan finde den rigtige drivert til min HP laserjet 1200
printer

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-10 00:39

"Petersen Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i
meddelelsen
> Lige nu er de største udfordringer, at det her live mail, er noget
> skrammel.

Ja - den er jeg heller ikke vild med, så jeg har kopieret en Windows
Mail over fra en Vista PC - Windows Mail er en Outlook Express med nyt
navn, der blev lavet til Vista - den fungerer perfekt under Windows 7
også - men leveres ikke af MS til Windows 7 - men som nævnt fungerer
Vista versionen fint - mappen til den findes i Windows 7, så det er bare
at kopere den over og lave en genvej.

> Men newsreadere er der jo nok af der ude, jeg brugte Forte Agent en
> gang for længe siden..

Du kan også finde Mesnews - det er mine øjne det bedste alternativ for
OE-tilhængere, der ikke kan få OE - den fåes også på dansk.

> Og at jeg ikke kan finde den rigtige drivert til min HP laserjet 1200
> printer

Heller til Vista ?

Mange Vista-drivere virker fint i Windows 7.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-10 00:55

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> Du kan også finde Mesnews - det er mine øjne det bedste alternativ for
> OE-tilhængere, der ikke kan få OE - den fåes også på dansk.

Her er et link til den:

http://www.mesnews.net/gb/chargement.php

Fra : /John

Dato : 09-11-10 02:37

> Windows Mail ... fungerer perfekt under Windows 7 også - men leveres ikke
> af MS til Windows 7

???

"Understøttede operativsystemerWindows 7;Windows Server 2008 R2;Windows
Vista Service Pack 2"

Windows Live Mail 2011:

http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=1c1e75dc-3ccb-46a5-a804-f7803987718c

John

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-11-10 02:45

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev :

>"Understøttede operativsystemerWindows 7;Windows Server 2008 R2;Windows
>Vista Service Pack 2"
>
>Windows Live Mail 2011:

Og det er lige netop den, der ikke kan anbefales at bruge, især
ikke til nyhedsgrupper.

Primært fordi det lader til, at den ikke indsætter citationstegn
ved det man citerer.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-10 10:09

/John skrev:

> Windows Live Mail 2011:

Windows Live Mail er noget andet end Windows Mail. Microsoft har
gentaget deres geniale stunt med at kalde to forskellige ting
næsten det samme.

--
Bertel

Fra : /John

Dato : 09-11-10 15:38

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse

> Windows Live Mail er noget andet end Windows Mail. Microsoft har
> gentaget deres geniale stunt med at kalde to forskellige ting
> næsten det samme.

Oops.. men tak for svaret.

Jeg kører XP og OE, og er derfor med på en kigger i denne tråd, da XP
udskiftes med Win7 i en meget fjern fremtid :)

Bruger også dette alternative mailprogram:

http://www.snapfiles.com/reviews/POP_Peeper/poppeeper.html

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-10 21:46

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> ???

Windows Mail er en klon af Outlook Express med nyt navn, der fulgte med
Vista og er IKKE det samme som Windows Live Mail.

Mappen til den er stadig i Windows 7 - men ikke selve programmet, så man
kan kopiere den over fra en Vista PC eller downloade fra en eller anden
obskur side og lægge den ind i mappen og lave en genvej, så kører man
stort set OE på en Windows 7

Den bliver selvfølgelig ikke holdt opdateret via Windows Update, men det
andre ikke-MS programmer jo heller ikke.....

Jan

Fra : /John

Dato : 09-11-10 22:31

> [...]
> kan kopiere den over fra en Vista PC eller downloade fra en eller anden
> obskur side og lægge den ind i mappen og lave en genvej, så kører man

Mange tak for info.

Jeg følger spændt med i tråden, da jeg jo nok også på et tidspunkt kommer
til at køre Win7.

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-10 00:49

"Petersen Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i
meddelelsen
> Og at jeg ikke kan finde den rigtige drivert til min HP laserjet 1200
> printer

Google giver mange forslag - men jeg ved ikke om noget af det virker ?

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1276&bih=593&q=hp+laserjet+1200+driver+windows+7&aq=2&aqi=g6&aql=&oq=HP+laserjet+1200+driver&gs_rfai=&fp=694ec5404a478a5

Jan

Fra : Petersen Michael

Dato : 10-11-10 01:05

Jan Vestergaard wrote:
> Google giver mange forslag - men jeg ved ikke om noget af det virker ?

> [...]

Jeg var inde på det første link, der ser ret HP oficielt ud.
Prøvede forskellige varianter, der er reelt ikke en driver til HP 1200, men
blot en standart driver PCL5 & PCL6
Jeg fik ikke noget af det til at fungere.

Nu er jeg i færd med at nedgradere til XP.
Jeg har fundet drivere til det hele, undtagen trådløst netkort - jo jeg har
fundet et par stykker, de virker bare ikke...
Jeg troede SIW kunne fortælle hvilke kort der er i maskinen, men det er ikke
tilfældet.

Godt det ikke er så ofte jeg køber ny PC.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-11-10 07:04

Petersen Michael skrev:

>Jeg har fundet drivere til det hele, undtagen trådløst netkort - jo jeg
>har fundet et par stykker, de virker bare ikke...

Du kiggede selvfølgelig i enhedshåndteringen hvilket kort det var, inden
du begyndte nedgraderingen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Petersen Michael

Dato : 10-11-10 09:34

Ivan V. Klattrup wrote:

> Du kiggede selvfølgelig i enhedshåndteringen hvilket kort det var,
> inden du begyndte nedgraderingen.

Nej, men det har jeg gjort efterfølgende
(Jeg skifter mellem 2 harddiske, en til XP, og en til Win7)

Det er et Broadcom kort.
Den driver jeg fandt i "pakken" med alle de andre drivere til min emachines
G525 får blot windows XP til at fryse..
Andre varianter af Broadcom drivere får også windows til at fryse..

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-11-10 09:58

On Wed, 10 Nov 2010 09:33:54 +0100, "Petersen Michael"
<petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> wrote:

>Det er et Broadcom kort.
Og det er du sikker på ?
Det kunne også være Atheros, Intel eller Realtek.

>Den driver jeg fandt i "pakken" med alle de andre drivere til min emachines
>G525 får blot windows XP til at fryse..
Har du prøver denne
http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/Wireless%20LAN/Wireless%20LAN_Broadcom_4.170.25.19_XPx86_A.zip?acerid=633937079368956882&Step1=Notebook&Step2=G%20Series&Step3=G525&OS=X01&LC=en&BC=eMachines&SC=PA_6E

/Hans

Fra : Petersen Michael

Dato : 10-11-10 17:32

Hans Kjaergaard wrote:

> Og det er du sikker på ?
> Det kunne også være Atheros, Intel eller Realtek.

Jeg er ret sikker, i Win 7 mode, bliver kortet genkendt som et Broadcom kort
Ved forsøg på at indlæse en Atheros driver (Det virkede logisk at prøve,
eftersom at det kablede netkort er et Atheros)
Får jeg en melding noget i stil med at driveren ikke bliver installeret, da
hardwæren ikke er fundet.
Realtek har jeg ikke forsøgt med.

> [...]
> http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/Wireless%20LAN/Wireless%20LAN_Broadcom_4.170.25.19_XPx86_A.zip?acerid=633937079368956882&Step1=Notebook&Step2=G%20Series&Step3=G525&OS=X01&LC=en&BC=eMachines&SC=PA_6E

Jeg prøver, lige om lidt

Fra : Petersen Michael

Dato : 10-11-10 21:22

"Hans Kjaergaard" skrev i meddelelsen

> [...]
>http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/Wireless%20LAN/Wireless%20LAN_Broadcom_4.170.25.19_XPx86_A.zip?>acerid=633937079368956882&Step1=Notebook&Step2=G%20Series&Step3=G525&OS=X01&LC=en&BC=eMachines&SC=PA_6E

Ja, jeg har prøvet, jeg får en meddelelse om at der mangler en *.sys fil

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-11-10 12:10

Petersen Michael forklarede den 08-11-2010:
> Og at jeg ikke kan finde den rigtige drivert til min HP laserjet 1200 printer

Har du været her
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=29790&prodTypeId=18972&prodSeriesId=29789&swLang=6&taskId=135&swEnvOID=4063

HP Instant Support - Driver Check (virker kun med Internet Explorer)
http://www.hp.com/cpso-support-new/SDD/index.htm?lang=en&cc=dk

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Petersen Michael

Dato : 09-11-10 23:59

Jørgen Nielsen wrote:
> Petersen Michael forklarede den 08-11-2010:

> [...]

Ja, og der fandt jeg ikke noget brugbart

> HP Instant Support - Driver Check (virker kun med Internet Explorer)
> http://www.hp.com/cpso-support-new/SDD/index.htm?lang=en&cc=dk

Det må jeg kigge på

Fra : Mogens

Dato : 10-11-10 10:27

Den 09-11-2010 23:59, Petersen Michael skrev:

> Ja, og der fandt jeg ikke noget brugbart

Den driver fungere fint med min gamle Laserjet 1200 og Windows 7 x64

Mogens

Fra : Petersen Michael

Dato : 10-11-10 22:18

Mogens wrote:

> Den driver fungere fint med min gamle Laserjet 1200 og Windows 7 x64

Efter at have mokket printeren på et par gange mere lykkedes det win 7at
fange meningen, så nu kan jeg også sværte tingene til

Fra : Petersen Michael

Dato : 10-11-10 21:46

Jørgen Nielsen wrote:

> HP Instant Support - Driver Check (virker kun med Internet Explorer)
> http://www.hp.com/cpso-support-new/SDD/index.htm?lang=en&cc=dk

Jeg kan ikke får det værktøj til at virke på min Win 7 basserede PC, da
Windows uanset hvilke sikkerheds indstillinger jeg benytter i IE8 "Windows
har spærret denne software, fordi udgiveren ikke kan bekræftes"

Fra : Snuden

Dato : 09-11-10 22:40

On Mon, 8 Nov 2010 23:48:39 +0100, "Petersen Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Og at jeg ikke kan finde den rigtige drivert til min HP laserjet 1200
>printer

HPs Universal Print Driver understøtter din HP 1200 og Windows 7.
--
Snuden

Fra : Kurd

Dato : 09-11-10 23:08

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> HPs Universal Print Driver understøtter din HP 1200 og Windows 7.
> --
> Snuden

Petersen Michael efterlyste ikke en driver, men en drivert.

Fra : Petersen Michael

Dato : 10-11-10 00:00

Kurd wrote:
> Petersen Michael efterlyste ikke en driver, men en drivert.

Jeg går vist ikke glip af noget brugbart ved at smide dig i filteret..

Fra : Kurd

Dato : 10-11-10 00:27

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:4cd9d2b6$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg går vist ikke glip af noget brugbart ved at smide dig i filteret..

Det bestemmer Petersen Michael selv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-11-10 07:01

Kurd skrev:

> Det bestemmer Petersen Michael selv.

Nej, det er det manglende indhold i dine indlæg der afgør det.

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 08-11-10 18:55

"Petersen Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> writes:

> Windows live mail, er noget skrammel i forhold til Outlook Express (I
> live mail kan jeg ikke opnå det layout jeg ønsker) Import af gamle
> mails, fungerer ikke tilfredsstillende.

Det er noget skrammel. Den sætter ej heller ">" tegn. Opgrader til noget
bedre.

--
Carl

Fra : Petersen Michael

Dato : 08-11-10 19:23

"Carl Drud" skrev i meddelelsen news:87wron8zun.fsf@cdnews.my-fqdn.de...

Hej Carl
>Det er noget skrammel. Den sætter ej heller ">" tegn. Opgrader til noget
>bedre.

Hvad foreslår du?

Jeg har lige downloadet OE 6, men den kan ikke installeres på Win7, eller i
alt fald ikke på den 64 bit udgave af Win7 jeg kæmper med.
For mig virkerede OE 6 udmærket under XP, når den fik lidt hjælp af quote
fix.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-10 19:32

Petersen Michael skrev:

> Hvad foreslår du?

Jeg foreslår Thunderbird - gratis og god.

At jeg ikke selv bruger den skyldes, at jeg har brugt Agent i ca.
15 år nu og jeg vænner mig aldrig til noget andet. Jeg savner
nogle få funktioner som udviklerne ikke gider implementere, men
hvis jeg benytter et andet program, sidder jeg og trykker på mine
vante taster og bander over at de ikke virker.

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 08-11-10 19:44

> [...]

> eller i alt fald ikke på den 64 bit udgave af Win7 jeg kæmper med.
> For mig virkerede OE 6 udmærket under XP, når den fik lidt hjælp af

Du kan prøve at kigge på Thunderbird:

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Ellers kig i gruppen: <dk.edb.internet.software.mail+news>, der har
været nogle Live Mail tråde den seneste måned.

--
Carl