Win2000 og Code Red?
Fra : Caspar Møller

Dato : 08-08-01 10:40

Efter at have læst div. medier i dag, er jeg blevet i tvivl. Er jeg i risiko
for at blive ramt af Code Red, hvis jeg blot har installeret Win2000 Prof.?

Mvh,
Caspar

Fra : Niels Callesøe

Dato : 08-08-01 11:00

"Caspar Møller" <slet@mail.com> wrote in

> Efter at have læst div. medier i dag, er jeg blevet i tvivl. Er jeg
> i risiko for at blive ramt af Code Red, hvis jeg blot har
> installeret Win2000 Prof.?

Det kommer an på, om du har valgt også at installere IIS.

(ctrl panel -> add/remove programs -> add/remove windows components)

Hvis ja, så ja, hvis nej, så nej.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-08-01 11:12

"Caspar Møller" <slet@mail.com> writes:

> Efter at have læst div. medier i dag, er jeg blevet i tvivl. Er jeg i risiko
> for at blive ramt af Code Red, hvis jeg blot har installeret Win2000 Prof.?

Nej, du skal have installeret IIS 4/5 med Indexing Server:
http://www.cert.org/incident_notes/IN-2001-09.html

Nogle Cisco routere har også problemer.

Det fremgår forøvrigt af:
http://www.cert.org/incident_notes/IN-2001-08.html

at et Win2k/XP system uden IIS og I.S. kan blive smittet, men det er en
fejl.

Fra : Thomas Maxe

Dato : 08-08-01 14:10

"Caspar Møller" <slet@mail.com> wrote in message
> Efter at have læst div. medier i dag, er jeg blevet i tvivl. Er jeg i
risiko
> for at blive ramt af Code Red, hvis jeg blot har installeret Win2000
Prof.?

I hvert fald to betingelser skal være til stede, før du risikerer at blive
ramt af Code Red på en Windows 2000-maskine:

1) Du kører Internet Information Server (IIS)
2) Din maskine mangler Microsofts patch

Hent evt. udførlig hjælp (skrevet på dansk) her:
http://www.csirt.dk/coderedworm/guide

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(der som nyhedsgruppe-skribent alene repræsenter sig selv og ikke hverken
CSIRT.DK eller TDC Internet)

Fra : Caspar Møller

Dato : 08-08-01 14:38

Tak for de gode svar!