P. Damm?
Fra : Adam Jon Kronegh

Dato : 08-08-01 10:31

Jeg har arvet et maleri, hvor signaturen (sandsynligvis) er "P. Damm. 70."
Jeg regner ikke med, at det har andet end affektionsværdi, men er meget
interesseret i at få oplysninger om kunstneren. Kunne nogen i denne
nyhedsgruppe hjælpe mig?

Venlig hilsen
Adam Jon Kronegh

Fra : Yngve Damgaard

Dato : 08-08-01 20:57

> [...]
> Jeg regner ikke med, at det har andet end affektionsværdi, men er meget
> interesseret i at få oplysninger om kunstneren. Kunne nogen i denne

Hej Adam
Dit arvestykke kan muligvis være af Maleren tegneren og grafikeren Per Damm
født 1929
som du kan finde mere om i Weilbach 1994, AOF's kunstnerleksikon 1985,
Munksgaards Kunstnerleksikon 1962 og Kunstens hvem hvad hvor i Viborg amt
1977.

Per Damm har bla. udstillet på Charlottenborg, Kunstnernes
efterårsudstilling,
Kunstnernes påskeudstilling i Århus og Spiren

Yngve

Fra : galleri heede & moes~

Dato : 27-09-01 22:34

via

http://home3.inet.tele.dk/mheede/side05.htm

fundet

http://212.10.15.59/Artguide/FMPro?-db=kunstner.fp3&-format=kunstnerrecord%5
fdetail.htm&-lay=layout%20%231&-sortfield=Efternavn&-sortfield=Fornavn&-sort
field=Titel&-sortfield=By&-sortfield=Arbejdsomraade&hidden=Ascending&Efterna
vn=Damm&-max=50&-recid=38037&-find=

ok ?

--
M.v.h.
Michael Heede
******************************
Galleri Heede & Moestrup
Gothersgade 29, DK-1123 Kbh. K.
Tel: 3314 6474 Fax: 3314 3499
Åbent: Tirsdag-Fredag 13-17.30
Lørdag 10-14 - samt efter aftale
Privat tlf: 4444 0666
Vor afdeling i Jylland: Hans Moestrup
Hellum Byvej 9, DK-9520 Skørping
Privat tlf: 9839 8139
Fax: 9839 8019
Homepage: http://home3.inet.tele.dk/mheede/
E-mail: mheede@post3.tele.dk
************************************
Gallery Heede & Moestrup / Edition Heede & Moestrup - Copenhagen - Denmark -
Europe
Gothersgade 29, DK-1123 Kbh. K.
Copenhagen - Denmark - Europe
Tel: +45 3314 6474 Fax: +45 3314 3499
Open: Tuesday - Friday 13-17.30
Saturday 10-14 - and according to agreement
Privat tlf: +45 4444 0666
Our department in Jutland: Hans Moestrup,
Hellum Byvej 9, DK-9520 Skoerping, Denmark
Privat tlf: +45 9839 8139
Fax: +45 9839 8019