MS Windows
briani 27239
Netbook kan ikke finde trådløst netværk
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-10 18:49

Jeg har et mærkværdigt problem.
Jeg har flere computere, men én af dem, kan ikke se det trådløse net.
Det er en netbook med Windows XP, som ikke har problemer med at se
naboernes trådløse net, men ikke mit eget...

Andre computere i husstanden har ingen problemer.

Gode bud på en løsning?

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 04-11-10 19:07

<Steen> skrev i en meddelelse
> [...]
> naboernes trådløse net, men ikke mit eget...
>
> Andre computere i husstanden har ingen problemer.

Din netbook understøtter ikke den aktuelle kryptering?

Dit trådløse netkort er deaktiveret?

Søren

Fra : Kaj

Dato : 04-11-10 19:43

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4cd2f62d$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Dit trådløse netkort er deaktiveret?
>
> Søren

Så ville den vel ikke kunne se naboens net ?

Kaj

Fra : Kurd

Dato : 04-11-10 20:04

"Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i en meddelelse

> "Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4cd2f62d$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så ville den vel ikke kunne se naboens net ?
>
> Kaj

Tihi

Fra : Mcwm

Dato : 04-11-10 20:15

Den 04-11-2010 20:04, Kurd skrev:
> Tihi

ikke grine, det er naboens fiskenet den ser...

Venligst
Mcwm

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-11-10 20:32

Mcwm wrote:

> ikke grine, det er naboens fiskenet den ser...

Det trådløse fiskenet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 04-11-10 22:09

"Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i en meddelelse
> Så ville den vel ikke kunne se naboens net ?
>
> Kaj

Doh! God pointe.

Søren

Fra : Henning

Dato : 04-11-10 22:14

On Thu, 4 Nov 2010 18:48:49 +0100, Steen wrote:

> [...]
>naboernes trådløse net, men ikke mit eget...
>
>Andre computere i husstanden har ingen problemer.

N/G-standarder?

Fra : cykelsmeden

Dato : 05-11-10 09:19

Den 04-11-2010 18:48, Steen skrev:
> [...]
> naboernes trådløse net, men ikke mit eget...
>
> Andre computere i husstanden har ingen problemer.

Wifi-Region?

nogle netkort kan sættes til eu/us
nogle kan kun stå til US
er den sat til us, kan den ikke se accespoints sat til kanal 10 og 11

//finn

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-10 16:22

On 2010-11-05 09:18:32 +0100, cykelsmeden said:

> Wifi-Region?
>
> nogle netkort kan sættes til eu/us
> nogle kan kun stå til US
> er den sat til us, kan den ikke se accespoints sat til kanal 10 og 11
>
> //finn

Njah...det har fungeret upåklageligt i et par år, så det er nok ikke
der fejlen ligger...

Fra : Abricosicus

Dato : 05-11-10 17:15

> [...]
> naboernes trådløse net, men ikke mit eget...
>
> Andre computere i husstanden har ingen problemer.

Hej !

Jeg havde lidt et lignende problem den anden dag.
Her kunne pc'en dog slet ikke finde nogle trådløse netværk, selvom jeg
ikke havde pillet ved noget, og alt ellers fungerede, som det skulle.

Jeg fjernede det trådløse netkort i enhedshåndtering og geninstallerede
driveren.

Og så var mit eget og naboernes trådløse netværk der pludselig igen !

mvh

Abricosicus