MS Windows
briani 27239
computeren arbejder stadig langsomt og i r~
Fra : Bente Christensen

Dato : 04-11-10 17:49

For et par uger siden havde vi emnet oppe, og fik nogle gode hints.

Der blev foreslået mere RAM: har nu 3GB i stedet for 1GB.

Scanning af computer:
AVG er sat til at scanne computeren en gang om ugen.

Diskoprydninger er foretaget.
Regclean er kørt.

Forskellige ændringer som blev foreslået under "ydeevne" er foretaget.

Der er ikke sket de store forøgelser i arbejdstempoet på computeren.

Vi har prøvet at køre uden om Routeren. - Heller ikke dette havde nogen
effekt.

Kan i hitte på andre gode bud?

Hilsen Bente c.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-11-10 17:53

On Thu, 4 Nov 2010 17:48:38 +0100, "Bente Christensen"
<bente.chr@mail.dk> wrote:

>For et par uger siden havde vi emnet oppe, og fik nogle gode hints.
>
>Der blev foreslået mere RAM: har nu 3GB i stedet for 1GB.
Har du tilpasset swapfilen efter denne ændring ?

>Scanning af computer:
>AVG er sat til at scanne computeren en gang om ugen.
Har intet at sige ifht. hastighed, det kan finde virus, hvad de non
også er sta op til at gøre ved alle filer der åbnes.

Geninstaller operativsystemet.

/Hans

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-11-10 18:07

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev :

>Der er ikke sket de store forøgelser i arbejdstempoet på computeren.

Har du tjekket temperaturen på processoren?

Jeg har en Intel P4, der var monteret med den medfølgende køler.

Den var også begyndt at blive sløv, temperaturen lå på 70 - 75º
og den larmede meget. Køleren var ikke særlig snavset.

Købte så en billig støjsvag køler, temperaturen ligger nu højst
på 50º og den er blevet meget hurtigere.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : emjeppesen

Dato : 04-11-10 18:16

Bente Christensen skrev:

>Kan i hitte på andre gode bud?

Ja, Fixit
http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal/GetStarted

Hilsen emj

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-11-10 21:33

Den 04-11-2010 18:16, emjeppesen skrev:

> Ja, Fixit
> http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal/GetStarted

Kan ikke hentes, siger siden.

- Chano Andersen

Fra : emjeppesen

Dato : 05-11-10 12:24

Chano Andersen skrev:

>Kan ikke hentes, siger siden.

Ja, det kan jeg se. Jeg hentede den sidst i tirsdags til en fremmed
PC.

Hilsen emj

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-11-10 16:14

emjeppesen <emj@> skrev :

>Ja, det kan jeg se. Jeg hentede den sidst i tirsdags til en fremmed
>PC.

Er det installationsfilen
(http://download.microsoft.com/download/D/7/E/D7E37511-A7CA-4C8B-B61B-1C90895D9823/FixitCenter_Run.exe),
I ikke kan hente eller er det, det der formentlig skal hentes
herefter?

Ovennævnte kan jeg sagtens hente, har ikke lyst til at køre den,
fordi min PC virker perfekt.

Fra : emjeppesen

Dato : 05-11-10 16:54

Kerim Ellentoft skrev:

> [...]
>I ikke kan hente eller er det, det der formentlig skal hentes

præcis.

Hilsen emj

Fra : Laziter

Dato : 05-11-10 17:33

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Scanning af computer:
> AVG er sat til at scanne computeren en gang om ugen.

Netop AVG havde jeg store problemer med for noget tid siden.
Den blev ved med at køre noget netværksscanning og optog størstedelen af min
computers ressourcer for at udføre denne handling.
Jeg stoppede manuelt AVGs scanning, men den startede selv lystigt op igen.
Den endte med at jeg fjernede AVG og installerede Microsoft Security
Essentials istedet.
Derefter har min computer kørt (og kører stadig) uden hakken og sprutten.
Måske kunne det samme være tilfældet hos dig?

Mvh
Benjamin

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 09-11-10 16:37

Laziter <laziter@gmail.com> wrote:

> [...]
> computers ressourcer for at udføre denne handling.
> Jeg stoppede manuelt AVGs scanning, men den startede selv lystigt op igen.
Hvordan gør man i grunden dét?: Jeg har brug for et midlertidigt 'stop'
ifm. firmware-opdatering (af en ekstern HD) - men kunne ikke finde ud af
at stoppe AVG!??

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : emjeppesen

Dato : 05-11-10 17:42

Bente Christensen skrev:

>Scanning af computer:
>AVG er sat til at scanne computeren en gang om ugen.

Hvorfor det?
Det lyder som overkill

Jeg ville i øvrigt selv skifte til MS nye antivirusprogram.

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-10 18:30

emjeppesen skrev:

> Hvorfor det?
> Det lyder som overkill

På mit system er det vildt overkill. Den har aldrig været scannet
og bliver det heller aldrig.

--
Bertel