MS Windows
briani 27239
Gendan Windows Vista via CMD prombt!
Fra : Webactor

Dato : 03-11-10 10:56

Hej Venner.

Jeg håber at nogen her kan hjælpe mig med et simpelt spørgsmål.
Kan man lave en systemgenoprettelse (til et tidligere tidspunkt) på
sin pc via kommando prombten ??
Eller evt. via Kommando linjen ved pc. opstart ?

Mig selv:
Jeg er ikke en super haj i Windows overhovedet - men alligevel heller
ikke helt newbie
(håber jeg ikk :)

Historie
Jeg har en kammerat der har en forholdsvis ny compaq bærbar pc, og et
eller andet
som han ikke kan forklare er gået galt.
Samtlige elementer, ikoner, mapper, dokumenter, billeder osv. er
pludselig forsvundet.

Han har øjensyneligt lavet en slags Recovery- gendannelse ting på sin
pc, som ligesom har installeret en
ny udgave oven i den allerede eksisterende windows udgave.
(spørg mig ikke hvorfor folk ikke læser hvad der står på skærmen inden
de gør noget :)

Når jeg går i "Denne Computer" er der et C:\ drev og et D:\

På C:\ drevet er windows installeret
Og på D: drevet ligger der noget Recovery halløj

Jeg har prøvet med Windowses eget system gendannelses tool at komme
tilbage til en tidligere indstilling.
Samt prøvet det med det Recovery Tool / software, der ligger på Pc´en..
Men det vil simpelthen ikke huske
længere tilbage en da det hele gik galt.

Når jeg så dog kigger på C:\ drevet synes jeg der ligger alt for meget
og fylder (rent GB mæssig)
i forhold til at Pc´en skulle være fabriks gendannet. Hvilket
fortæller mig at hans
dokumenter, billeder osv. osv ligger et sted på pc´en

Da jeg ikke kan gå længere tilbage (rent dato mæssig) via de to
ovenstående muligheder.
Tænkte jeg om man evt. kunne gøre det via CMD kommado vejen

Jeg så noget her - vedr. en mappe der hedder "Windows.old"
Se mere: http://support.microsoft.com/kb/971760/da

Se også:
http://support.microsoft.com/kb/933168/da

Men hva siger i ??
Er det bare at hive bundproppen helt op, og starte helt forfra ?
Eller er der en vej til at redde hans dokumenter mv.

(Behøver vist ikke fortælle at der ikke på nogen måder er taget back-
up)
For det gør rigtige mænd jo ikke .... ha ha ha

Nååhh - kom endelig med et input.
Alle løsnings forslag er kærkommen.

Mvh | Best Regards
Kimo - WEBactor.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-11-10 21:57

"Webactor" <kim@webactor.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Alt tyder jo på, at han har lavet en installation oven i den bestående
windows, så derfor dukker windows.old op. Derfor kan du heller ikke finde
nogen gendannelsespunkter, idet disse kun eksisterer for den version som nu
er aktiv. Hvis han havde lavet en recovery ville den have overskrevet alt og
ikke lavet en windows.old.
I Recoverypunkterne er det systemfilerne, som gendannes. Ej dokumenter og
billeder, så alene på det grundlag er der ingen grund til at lave en
systemgendannelse via den metode, da det ikke vil give det ønskede resultat.
Så løsningen må være .at følge dit eget første link til ms, hvor det
beskrives hvorledes du kan gå tilbage til en tidligere version. Jeg har
aldrig prøvet den metode selv, så derfor ved jeg ikke, om hans gamle
dokumenter mappe vil være inkluderet i genoprettelsen. Men det må jo komme
an på en prøve.
Hvis ikke noget af det lykkes vil jeg råde til at lave en rigtig recovery i
stedet for, således at alt overskrives og man starter helt forfra uden at
der ligger gamle rester.

Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-11-10 22:33

Efter mange tanker skrev Kurt B. Andersen:
> [...]
> stedet for, således at alt overskrives og man starter helt forfra uden at der

Inde han følger dit forslag bør han redde hvad reddes kan ved at
checkke C:\Windows.old\Users\"BRUGERNAVN"
samt
C:\Windows.old\Users\Public (Delte filer)
Ovenstående er frit efter hukommelsen fra en Vista, men så vidt jeg
husker lå alle data lige til at gå til.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-11-10 23:53

Jørgen Nielsen skrev:

> Inden han følger dit forslag bør han redde hvad
> reddes kan ved at checkke C:\Windows.old\Users\"BRUGERNAVN"

Det er også mit bedste bud for at redde data.

Jeg har set fejlen med windows.old mange gange
på værkstedet, og har normalt kunnet redde al
data ud - det er bare at søge efter dokumenter,
billeder, mail, foretrukne og alt andet der skal
gemmes.

Når det er gjort, er det bare at starte forfra

--
Allan Vebel
http://vebel.dk