PHP & mySQL performance
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 08-08-01 09:40

(Beklager hvis dette indlæg kommer to gange, min newsserver havde lidt
problemer...)

Jeg er ved at lave et content management system til en bekendt. Det eneste
krav er, at det skal være nemt for hende at vedligeholde siderne. Der er
primært tale om længere dokumenter, som skal puttes på nettet.

Jeg overvejer lige nu to løsninger:

a) Gøre det muligt for hende at uploade HTML filer via browseren. Disse
filer inkluderes så med PHP på siderne.

b) Indtaste dokumenter i en <form> og smide det i mySQl databasen i et blob-
felt.

Jeg er selv absolut mest begejstret for b) af hensyn til bl.a. søgefunktion,
men hvordan ser det ud med PHP & mySQL performance med store (5000 - 20000
tegn) poster i databasen? Belastningen på siden er ikke overvældende (20-100
besøgende pr. dag.)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Troels Arvin

Dato : 08-08-01 10:12

On Wed, 08 Aug 2001 10:40:00 +0200, "Kasper Damkjær" <kd42@hotmail.com>
wrote:

> hvordan ser det ud med PHP & mySQL performance med
> store (5000 - 20000 tegn) poster i databasen? Belastningen på siden er
> ikke overvældende (20-100 besøgende pr. dag.)
Så er der altså ingen problemer; du kan sagtens benytte BLOBs til at
gemme hele HTML-sider i.