GSM Mobil iPhone Imei software ?
Fra : M Henriksen

Dato : 02-11-10 21:55

Jeg søger efter et IMEI changer / Edit som kan ændre min Imei nummer i min
iPhone 4
Efter en måned i Tyrkiet har Vodafone banned min mobil på deres net, og det
koster 200 kr pr tlf at få den registreret på deres Tyrkiske net igen.
Mvh M Henriksen

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-11-10 23:22

Den 02-11-2010 21:55, M Henriksen skrev:
> Jeg søger efter et IMEI changer / Edit som kan ændre min Imei nummer i
> min iPhone 4

Er du sikker på det er nok at skifte IMEI? Det kan lige så godt være
simkortet...

> Efter en måned i Tyrkiet har Vodafone banned min mobil på deres net, og
> det koster 200 kr pr tlf at få den registreret på deres Tyrkiske net igen.

Med hvilken begrundelse har de udelukket dig?

- Chano Andersen

Fra : M Henriksen

Dato : 03-11-10 01:03

Det gør de når man i et vist tidsrum har opholdt sig der om året, så vil de
have mobilens imei registreret for at enten sælge en tyrkisk mobil eller reg
min.
Det med sim kortet troede jeg også bare jeg kunne skifte, men tlf siger kan
ikke registreres uanset hvilket sim kort, tilbage i dk virker den igen

Fra : J.K.Arning

Dato : 03-11-10 13:52

On 2010-11-03 01:02:34 +0100, M Henriksen said:

> [...]
> Det med sim kortet troede jeg også bare jeg kunne skifte, men tlf siger
> kan ikke registreres uanset hvilket sim kort, tilbage i dk virker den

Bruger du dit danske sim dernede eller et lokalt?

Hvis det danske så tag kontakt til dit danske selskab og forklar dem
problemet, selskaberne har roaming aftaler og jeg kunne forestille mig
at dit danske selskab vil hjælpe dig eftersom tyrkerne forsøger at
"stjæle" deres omsætning.

Det virker i det hele taget utroligt at de forsøger det og jeg har godt
nok svært ved at forestille mig at det er i tråd med de internationale
aftaler selskaberne imellem, for slet ikke at tale om de EU regulerede
aftaler.

Fra : Leif Neland

Dato : 03-11-10 22:28

Den 03-11-2010 13:51, J.K.Arning skrev:

> [...]

> nok svært ved at forestille mig at det er i tråd med de internationale
> aftaler selskaberne imellem, for slet ikke at tale om de EU regulerede

Har det noget at gøre med at de vil have et navn tilknyttet mobilen?
Måske er det noget antiterror-halløj?

Leif

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-11-10 22:30

Den 03-11-2010 22:28, Leif Neland skrev:
> Har det noget at gøre med at de vil have et navn tilknyttet mobilen?
> Måske er det noget antiterror-halløj?

Mon ikke EU lovgivningen gør at man kan kræve dem fra ejerens
mobilselskab? De har jo både IMEI og IMSI, og ud fra IMSI kan
hjemmeselskabet sagtens identificere kunden.

- Chano Andersen

Fra : Arne Poulsen

Dato : 04-11-10 11:45

> Har det noget at gøre med at de vil have et navn tilknyttet mobilen?
> Måske er det noget antiterror-halløj?

Det er her det ligger. Tyrkerne vil have registreret personer som bruger
mobiltelefon i landet gennem længere tid. De mener hermed de kan begrænse
terroristers og andres lyssky affærer på deres landområder.
Det du skal gøre er enten at lade din telefon og dig selv registrere hos
immigration, når du lander i lufthavn, eller rejser ind over grænsen. Det er
gratis. Hvis du ikke gør det, kan du senere, mod lidt gebyr tror jeg, lade
dig registrere hos det nationale mobilselskab, Tyrkcell, men det kan kun
lade sig gøre i de større byer hvor de har afdelingskontor, altså ikke ved
alle de små forhandlere. Ønsker god ferie i det skønne land.
mvh
Arne Poulsen

Fra : Leif Neland

Dato : 04-11-10 19:00

Den 04-11-2010 11:45, Arne Poulsen skrev:

> Det er her det ligger. Tyrkerne vil have registreret personer som bruger
> mobiltelefon i landet gennem længere tid. De mener hermed de kan begrænse
> terroristers og andres lyssky affærer på deres landområder.

Jeg tror ikke skurkene har det store problem med at tage en håndfuld
mobiltelefoner med over grænsen.

Dvs som sædvanligt er det kun de dumme skurke man fanger.

Leif