MS Windows
briani 27239
slet ie på win ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-11-10 00:02

slet ie på win ? er der nogen der har et bud på hvordan man gør ?

sagen er jeg er ramt af en virus der for noget infamt noget der heder
planet 49 til at hoppe frem men kun i internet exploere og efter som jeg
aldrig bruger den tænkte jeg at jeg lige så godt kun slette den

Mv
BMM

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-11-10 00:18

Bo M. Mogensen skrev:

> [...]
> infamt noget der heder planet 49 til at hoppe
> frem men kun i internet exploere og efter som
> jeg aldrig bruger den tænkte jeg at jeg lige så

Prøv at scanne med SuperAntiSpyware og dit
normale antivirusprogram, bare for at se om du
kan komme af med problemet.

Hvordan viser problemet sig, når du ikke åbner
IE? Du siger at du aldrig bruger den

Hvordan har du opdaget problemet? Er det dit
antivirusprogram der har meddelt noget?

Er det ikke bedre at spørge i virusgruppen?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Mcwm

Dato : 02-11-10 00:50

Den 02-11-2010 00:01, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> planet 49 til at hoppe frem men kun i internet exploere og efter som jeg
> aldrig bruger den tænkte jeg at jeg lige så godt kun slette den

Det KAN gøres, men er IKKE tilrådeligt.

http://kortlink.dk/8ara

Venligst
Mcwm

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-11-10 01:12

Mcwm skrev:

> Det KAN gøres, men er IKKE tilrådeligt.

Det er derfor jeg ikke gør et stort nummer ud af
at fjerne IE - den er også med til at holde systemet
opdateret.

Mister man opdateringsmuligheden, er man for
alvor på kollisionskurs med systemet.

Jeg tror ikke at det er det Bo vil opnå? Han vil blot
have fjernet sin virus eller spyware - og det opnår
han ikke ved at fjerne den kilde der meddeler
problemet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Mcwm

Dato : 02-11-10 01:39

Den 02-11-2010 01:11, Allan Vebel skrev:
> Det er derfor jeg ikke gør et stort nummer ud af
> at fjerne IE - den er også med til at holde systemet
> opdateret.

Og så må han forholde sig til hvad han vil. Ikke til om det passer os at
svare ham på det han spørger om eller om vi vil påtage os opdragerrollen
over for ham. Han er en voksen mand der selv må beslutte, hvad han vil
og ikke vil.

Du svarede han på virus og jeg svarede ham på fjernelse af internet
explorer og advarede imod det.

Skal vi nu indbyrdes finde ud af hvad han vil, siden det er mig du
pointerer det overfor?

Venligst
Mcwm

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-11-10 01:50

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Det er derfor jeg ikke gør et stort nummer ud af
>at fjerne IE - den er også med til at holde systemet
>opdateret.

Win 7 leveres jo sådan set uden browser, så det bør være muligt
at afinstallere den.

>Mister man opdateringsmuligheden, er man for
>alvor på kollisionskurs med systemet.

Såvidt jeg ved, så bruges IE (eller an anden browser) ikke til
opdatering til i Win 7.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-11-10 11:32

Kerim Ellentoft skrev:

> Win 7 leveres jo sådan set uden browser

Der står jo ikke noget om hvilket styresystem
han bruger.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Laziter

Dato : 02-11-10 11:52

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Der står jo ikke noget om hvilket styresystem
> han bruger.

Iflg. kilde-detaljerne, så bruger han Windows XP.
Om opdateringer er afhængige af IE i XP skal jeg ikke kunne sige.
Nu er det så bare sat på plads hvilket OS han bruger :D

Mvh
Benjamin

Fra : Mcwm

Dato : 02-11-10 11:52

Den 02-11-2010 11:32, Allan Vebel skrev:

> Der står jo ikke noget om hvilket styresystem
> han bruger.

Men vi kan så læse os til, at det er XP...

Gecko/20101027 Thunderbird/3.1.6

Venligst
Mcwm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-11-10 14:54

Der er jo også en mulighed for at han har postet fra en anden PC end
den infekterede. Chancen er ikke så stor, men den er der.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mcwm

Dato : 02-11-10 15:55

Den 02-11-2010 14:53, Jens Peter Karlsen skrev:

> Der er jo også en mulighed for at han har postet fra en anden PC end
> den infekterede. Chancen er ikke så stor, men den er der.

JA da, men da alle andre indlæg fra OP er sendt med samme User-agent
osv, så er den endog meget lille

Venligst
Mcwm

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-11-10 15:56

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Der står jo ikke noget om hvilket styresystem
>han bruger.

Næh, det har du ret i.

Syntes bare, at jeg så der stod win7.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-11-10 16:11

Kerim Ellentoft skrev:

>Syntes bare, at jeg så der stod win7.

et ? efter win kan godt snyde øjnene

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mcwm

Dato : 02-11-10 16:21

Den 02-11-2010 16:11, Ivan V. Klattrup skrev:

> et ? efter win kan godt snyde øjnene

Der vil jeg gerne give mit b? med