MS Windows
briani 27239
Starte SERVER
Fra : JSH [9800]

Dato : 01-11-10 10:18

Hej
Jeg har en pc med Microsoft Vista Home Premium.

På denne har jeg alt mit musik og det ville være smart, hvis min datter
havde adgang til dette, så det ikke skal kopieres til begge pc-ere.

Når jeg i kontrolpanel under tjenester forsøger at starte: server

får jeg følgende fejl:

http://stenbak.dk/images/tjen.jpg

Hvad kan jeg gøre?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-10 10:30

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> havde adgang til dette, så det ikke skal kopieres til begge pc-ere.
>
> Når jeg i kontrolpanel under tjenester forsøger at starte: server

Lave netværksdelingen korrekt.

Du skal ikke starte server, men derimod starte med at lave et share på din
computer og sætte rettigheder for hvem som skal tilgå.

Din datter kan så tilgå sharet via \\dit_computernavn\sharets_navn

Engelsk udgave af en guide:
http://www.home-network-help.com/simple-file-sharing.html

--
Bjarke Andersen

Fra : JSH [9800]

Dato : 01-11-10 10:45

Når jeg når til punktet:

slå deling til, så alle kan bruge mine filer og trykker på anvend får jeg
denne besked:

http://stenbak.dk/images/rpc.jpg

Hjælp?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-11-10 11:36

Brug denne troubleshooter:
http://www.netomatix.com/articles/KBArticle.aspx?a=224370

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : JSH [9800]

Dato : 01-11-10 11:04

Når jeg klikker på den computer, hvor de filer er placeret, som jeg ønsker
at dele/share får jeg denne besked:

http://stenbak.dk/images/st.jpg

Hjælp?

Fra : JSH [9800]

Dato : 03-11-10 09:02

?Jeg gik den tunge vej og lavede en nyinstallation. Nu virker det.