Ja, ja - det ER min skyld ;-)
Fra : Ann K.

Dato : 08-08-01 08:46

Hejsa.
Saga er lige kommet susende ind af døren.... Det PLASKregner udenfor!!!! Og
hun blev våd
De som har indekatte vil nok ikke kende det blik, man som katteslave får i
den situation... Men der er kun én ting at gøre... Med det samme indrømme at
det altså er min skyld at det regner!!!!.
Nu ligger hun smaskfornærmet på min hovedpude og forsøger at slikke pelsen
(som har fået 3 -4 dråber regn) helt tør igen...
Og Tjalfe står og tigger ved vinduet for at komme ud.... Jeg tror, jeg vil
give Manden skylden, når Tjalfe finder ud af, det regner!
Mvh Ann

Fra : Gitte J.L

Dato : 08-08-01 09:19

Hæhæ...din beskrivelse minder lidt om Laban, da han, efter 10 minutters stædig
venten i regnen, kom ind igen og så sig bebrejdende omkring. Ud skal han jo hver
dag (så snart vi står op) men modsat Freja forstår han åbenbart ikke, at vi ikke
har en kontakt hvormed vi kan slukke for møgvejret Freja vælger at blive
indenfor, og Laban sætter sig så ud i møgvejret og venter "tålmodigt" på at
nogen slukker for det....
-Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 08-08-01 10:01

"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
Laban sætter sig så ud i møgvejret og venter "tålmodigt" på at
> nogen slukker for det....
> -Gitte

Tak for dagens grin ..

havenfortsatgoddaghils fra Ami

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-08-01 13:27

Heidi Høegh skrev bla

>Står så stiv som et bræt (for den stakkels lille mis er blevet våd på
>ryggen) indtil hun bliver tørret.

Heldige jer..
Når Melissa havde været ude og blive våd, var det lige ind på skødet af
mig.. indtil det meste af vandet var suget op af mit tøj = jeg var plaskvåd,
så skred hun et andet sted hen og fik bragt orden i pelsen...
Det skal lige indskydes at Melissa bestemt ikke er en skødekat, jo
sommetider i 3/10 af et sekund hvis hun er meeeeget kælesyg men ellers
ikke..;((
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Heidi Høegh

Dato : 10-08-01 06:10

Henrik Pedersen <misbams-miauu@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9krb5m$ol5$1@news.cybercity.dk...
> [...]
plaskvåd,
> så skred hun et andet sted hen og fik bragt orden i pelsen...

Jeg syntes Melissa er en klog kat Men jeg håber ikke det er en ide mine
katte vil tage op til overvejelse

> Det skal lige indskydes at Melissa bestemt ikke er en skødekat, jo
> sommetider i 3/10 af et sekund hvis hun er meeeeget kælesyg men ellers
> ikke..;((

Nå ja, men så er hun da også en skøde kat, 3/10 af et sekund er da bedre end
ingenting, hi hi Nej jeg kender det godt, en af vores katte (Tyson)
kunne ikke drømme om, og ligge på skødet, næh tak, men han vil tilgengæld
gerne sove i min benende og putte hver aften. Ja de katte er og bliver nogle
dejlige små underlige skabninger

God weekend til alle, og hils Melissa og sig jeg syntes hun er smart
Heidi Høegh

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-08-01 09:09

Jeg skulle hilse tilbage og sige at hun modtager komplimenten...;))

Og jeg har længe betragtet katte som mere intelligente end deres
menneskelige samlevere, faktisk siden hun bestemte at vi skulle bo
sammen..;))

Hun vil også helst ligge i fodenden, men kun om vinteren når det er køligt..
Sjovt nok lånte jeg en dobbeltseng i min ferie, og så lå hun ved siden af
hovedpuden, skønt siger jeg bare en rigtig god godnatnusser og så vågne om
morgenen og se mit livs lys/min viljes solformørkelse ligge der klar til en
godmorgen nusser.. skønt selvom man ikke skulle trække vejret for dybt hvis
man ikke ville have kattepels i munden, fordi hun fældede som besat i den
varme..;((

Og i lige måde god weekend

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 10-08-01 23:14

Henrik Pedersen wrote:

> Sjovt nok lånte jeg en dobbeltseng i min ferie, og så lå hun ved siden af
> hovedpuden,

Sofie har haft pladsen ved siden af min hovedpude hele sit liv. Hvis jeg
har nogen til at overnatte i min seng går hun rundt og græder hele
natten.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 10-08-01 23:31

> Sofie har haft pladsen ved siden af min hovedpude hele sit liv. Hvis jeg
> har nogen til at overnatte i min seng går hun rundt og græder hele
> natten.

Hmmm, hvad er problemet?!? Du kan da bare købe en drømmeseng eller bede dine
gæster sove på sofaen *grin*
.... men det har Sofie vel allerede fortalt dig

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Kate

Dato : 10-08-01 23:39

Grit Wessel wrote:

> Hmmm, hvad er problemet?!? Du kan da bare købe en drømmeseng eller bede dine
> gæster sove på sofaen *grin*
> ... men det har Sofie vel allerede fortalt dig
>
> MVH Grit

Hehe, jeps. Jeg har investeret i en gæsteseng

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-08-01 02:23

Kate skrev

>Sofie har haft pladsen ved siden af min hovedpude hele sit liv. Hvis jeg
>har nogen til at overnatte i min seng går hun rundt og græder hele
>natten.

hmm hvor meget soven kan det så nå at blive til... ??

Melissa sover sådan lidt rundt omkring, lige for tiden har hun en kasse med
en sofapude & håndklæde ovenpå, den benyttes mest når solen ikke er så meget
lige på og fidusen er så at hun kan ligge og se fjernsyn ud af en dør..;))
Når så solen bager rykker hun op i en flyttekasse, med en masse af mit rod
(blade, papir olign.) der ligger en fiberpels annorak som sikrer en blød
soveplads..;))

Før sad hun bare og ventede på at pladsen foran husalteret (pc'en) blev fri,
så lå hun der og sov..;))
Men hun er et typisk eksempel på, at nogle katte skifter soveplads sådan
efter humøret, det giver så mig nogle problemer en gang i mellem når hun
skal findes for et nussekrammeoverfald, eller hvis hun kalder fordi ham
mennesket ikke bare skal sidde der og hygge sig, når der ligger en misser et
eller andet sted, som lige skal have at vide at den er holdt af..;))

Så mennesker kan bestemt opdrages, bare spørg Melissa ;))
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 11-08-01 20:37

Henrik Pedersen wrote:

> Kate skrev

> hmm hvor meget soven kan det så nå at blive til... ??

Ikke meget for min del. Sidste gang det skete troede jeg faktisk først
at jeg havde fået lukket hende ude i køkkenet og måtte op for at checke
efter, så gik det jo op for mig at hun var utilfreds med at en anden lå
på hendes plads.

Johan skifter faktisk også soveplads med jævne mellemrum. Da Oliwer
levede sov de ofte i sofaen, efter hans død flyttede Johan ind i sengen
og her har han næsten ligget hver nat siden. Nu er han begyndt at sove
ude oven på håndklæderne igen, men han starter faktisk altid i min
benende. hvis jeg vågner om natten, noget som yderst sjældent sker
ligger Sofie der faktisk altid, men Johan er oftest gået i badeværelset.

> der ligger en fiberpels annorak som sikrer en blød
> soveplads..;)

Jeps, Sofie elsker også at sove på mit tøj, nyvasket som beskidt Det
gjorde Oliwer også, men Johan gør det faktisk kun hvis det ligger hvor
han skal ligge.

> Så mennesker kan bestemt opdrages, bare spørg Melissa ;))

Uha ja, det ved Johan bestemt godt at vi kan. Han elsker at komme i
kælderen, men da min hoveddør jo så skal stå åben er der dage hvor jeg
ikke gider det, som f.eks. i dag fordi jeg drager på ferie i morgen
tidlig (Går og pakker og den slags). Så stikker herren hovedet ind af
døren får øjenkontakt og siger meget højt og meget bestemt MIAW, jeg ved
udmærket godt hvad han mener, det betyder "luk så døren op til
kælderen!" "Nej, ikke i dag", så kommer det ligeså stille og ydmygt
"meooww", det betyder helt sikkert "århjo hva'". Jepsen, jeg forstår
helt sikkert katsk

Fra : Heidi Høegh

Dato : 08-08-01 11:20

Ann K. <tsars@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b70ee30$0$326$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
at
> det altså er min skyld at det regner!!!!.

Hej Ann
Ha ha, ja tak det udtryk kender vi vidst alt for godt her i huset
Dumle kom tonsende ind igennem kattelemmen (heldigt hun kunne ramme med den
fart hun skød så stiller hun sig på køkkenbordet (ja det må vores katte
gerne, nej de er ikke spor forkælede, og de bestemmer bestemt ikke alting
) Står så stiv som et bræt (for den stakkels lille mis er blevet våd på
ryggen) indtil hun bliver tørret. Nu har hun gravet sig ned i en dyne, og
putter sig, og venter på bedre vejr.
Tyson derimod giver ikke op så let, nej han går ud hvert tiende minut for at
se om regnen dog ikke snart er stoppet, og når han så finder ud af at det er
den ikke kommer han herind og miaver så alle der evt. var ved at falde lidt
hen, med det samme vågner. Hvorpå han tager en runde, og går ud igen

Fortsat god dag til alle
Heidi Høegh

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-08-01 13:42

d. 08/08/01 9:45 skrev Ann K. på tsars@os.dk i artiklen
> [...]

> Nu ligger hun smaskfornærmet på min hovedpude og forsøger at slikke pelsen
> (som har fået 3 -4 dråber regn) helt tør igen...

Joeh - jeg tror det er samme blik Donna sender mig, når hun har sneget sig
med ind til mig når jeg er i bad. Man sniger sig bag forhænget langs væggen,
stikker hovedet frem hvor forhænget ender - hej mor! og så ADRRR! her er
VÅDT! hvor er du VÆMMELIG! Og så skrider damen med alle tegn på væmmelse og
bebrejdelse, mens hun ihærdigt prøver at fjerne de - ja netop - 3-4 dråber.
Men _det_ er da osse min fejl - jeg kan da bare lade være med at vaske mig
på det sindssyge måde
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Trine

Dato : 08-08-01 14:00

iiiihhh jeg kan ikke finde rundt i de to damer....er det Donna der er mørk
og Ditte der er lys, eller er det omvendt??

Hilsen genboen (der tit beundrer dine katte når de sidder i vinduet og
kigger på havearbejde

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-08-01 02:04

d. 08/08/01 15:00 skrev Trine på ta@dli.dk i artiklen
5Jac7.120$JE1.9492@news.get2net.dk:

> [...]
> og Ditte der er lys, eller er det omvendt??
>
> Hilsen genboen (der tit beundrer dine katte når de sidder i vinduet og

Jo da, helt rigtigt. Hvis du vil have de "tekniske" betegnelser er Donna
chokolade fuldmasket (altså helt mørkebrun i ansigt, på ben, ører og hale)
og Ditte er chokolade tabbymasket ( mørkebrune striber i ansigt på ben og
hale på lys baggrund).
Jeg tror i øvrigt at de overvåger at arbejdet bliver gjort ordentligt
Jeg er begyndt at lege lidt med min gamle hjemmeside - Apple's er noget
ustabil, desværre. Så du kan se dem her:
http://sitecenter.dk/ann_rudbeck/minekatte/view_all.nhtml
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Trine

Dato : 10-08-01 09:47

Sikke nogle dejlige billeder

Specielt faldt jeg for billedet af Donna-babyen ( du har ret, hun ligner en
værre spilopmager , og det af Ditte som 6 md......Ditte´s aftegninger er
i min øjne meget specielle.....Jeg har aldrig set en siameser der ser sådan
ud?? Hun er helt ustyrligt smuk

Knus
Genboen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-08-01 13:19

d. 10/08/01 10:46 skrev Trine på musen@kirstein.dk i artiklen
9l06p3$4jl$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> i min øjne meget specielle.....Jeg har aldrig set en siameser der ser sådan

Jeg tror det man kan se i øjnene på Donna som lille er noget i retning af
"Nøj, sikke en stor verden! Den må jeg ud og styre!"
Ditte takker og smiler - jo hun kan smile! Hovedet på skrå, øjnene knebet
sammen og mundvigene lidt op
Hvis du har den berømte Politikens kattebog i nyeste udgave kan du se, hvor
Ditte har sine striber fra (og Donna sine spøgelsesstriber). Deres far Sark
er den søde fyr på side 241.
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Trine

Dato : 11-08-01 17:53

> Jeg tror det man kan se i øjnene på Donna som lille er noget i retning af
> "Nøj, sikke en stor verden! Den må jeg ud og styre!"

Thi hi ...men hun er da heller ikke til at stå for på det nederste
billede..for sådan lyst til at nusse hende

> Ditte takker og smiler - jo hun kan smile! Hovedet på skrå, øjnene knebet
> sammen og mundvigene lidt op

Det synes jeg godt man kan se på nogle af billederne.....det gør Emil rent
faktisk også (så det passer nok når dyrlægen siger at der er siameser i ham
*ggg*)

> [...]
hvor
> Ditte har sine striber fra (og Donna sine spøgelsesstriber). Deres far

Han er lææææækker men er Ditte´s striber ikke mere tydelige??

Knus
Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-08-01 00:56

d. 11/08/01 18:53 skrev Trine på musen@kirstein.dk i artiklen
9l3nl8$c2n$1@news.cybercity.dk:

> Han er lææææækker men er Ditte´s striber ikke mere tydelige??

Jo, for farmand var lilla tabbymasket (lysegrå striber) og Ditte er
chokolade tabbymasket (mørkebrune striber), fordi mor er en chokolademasket
dame (som Donna).
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Ern Yoka

Dato : 08-08-01 16:03

Hi hi hi.. Når en af os var i bad og ikke havde lukket døren til
badeværelset sad Banse altid og MEEEAAARROOUUEDE (de der har
siam/orientalere kender lyden) MEGET højt af rædsel over at hans menneske
var i gang med at begå SELVMORD ved frivilligt at stille sig under vand! Det
var faktisk nok at bruseren blev åbnet, den var FARLIG. PAS PÅ DEN!!
forkyndte han. Og SKULLE et par af dråberne ramme hans pels sendte han et
blik af væmmelse over det "griseri".

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Jensen

Dato : 09-08-01 14:36

*GOSH* ja... det kender vi også...
Vores indekatte, der nu hvor vi bor uden for "lands lov og ret", er blevet
semi udekatte, kan også komme med rigtige MEEEAAARROOUUUU når det regner og
man er blevet våd.... At man som fineste siameser skal have vand på sin
græske gude krop er ikke til at bære... og at menneskerne ikke bare kan
slukke det, er da slet ikke til at forstå.

Da vores han mis var killing, spankulerede han frejdigt rundt på kanten af
badekaret, når vi en gang imellem havde sænket vores katte slave kroppe
derned.... Vi sad i evig angst for, at han skulle falde i og kunne godt se
(næsten mærke) hvordan det ville være når han i panik prøvede at komme op...
Hvis han ville opnå, at vi var så kort tid som muligt i bad, for at have
mere tid til ham, så lykkedes det fint... Vi holdt mærkeligt nok hurtigt
op med at tage karbad...

Hilsner Joy, der slet ikke tør tænke på hvordan efterår og vinter skal
forløbe i deres *år nul* som semi udekatte.

Ern Yoka <ernyoka@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7154d4$0$3247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-08-01 15:27

Får vi sne vil de sandsynligvis nyde det mine laver i hvert fald snebolde
som de leger med.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 12:51

In article <3b70ee30$0$326$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Ann K."
<tsars@os.dk> wrote:

      Hej Ann :)

> [...]
> fået 3 -4 dråber regn) helt tør igen... Og Tjalfe står og tigger ved
> vinduet for at komme ud.... Jeg tror, jeg vil give Manden skylden, når

   Åh, *Fnis* ja sådan ka det jo gå - du er da osse ond at bestille
regnvejr ;) Nala har såmen lært at undgå den slags ondskabsfuldheder fra
os mennesker.... hun er i stand til at gå gennem regnen uden at blive
våd.... Når svigermors de to store drenge kommer hjem i øsende regnvejr
så er de stensikkert pladdervåde (Det er skøøøøøønt - lidt koldere end
morgenbrusebadet - men skøøøøøønt!!) mens Nala kommer hjem og kigger på
os med foragt og ligger sig til at soignere sig - uden at være det
mindste våd ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.