MS Windows
briani 27239
Kan ikke gøre et billede skarpt
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-10-10 22:32

En bekendt har et meget mærkeligt problem. Han bruger normalt picasa til
billedbehandling og herunder også til at gøre nogle af billederne skarpere.
Det virkede upåklageligt indtil for ca. 4 mdr siden. Så virkede denne
funktion ikke længere. Alle andre funktioner virker.
Jeg har nu prøvet at afintstallere picasa helt og brugt revo uninstaller for
at fjerne så meget som muligt. Herefter installeret nyeste version. Det
hjalp ikke.
I den sidste nye Picasa findes en funktion, som hedder iPicnic, hvor man
uploader et billede til nettet og så kan lave billedbehandling der - alt
virker undtagen skarphed.
Så prøvede jeg at åbne det i Photopaint - alt virker undtagen skarphed.
Så det tyder jo på, at der et sted i windows ligger et eller andet, som
bestemmer om skarphed virker i diverse programmer eller ej.
Nogen der har en ide om, hvor problemet ligger begravet.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-10 09:15

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> som bestemmer om skarphed virker i diverse programmer eller ej.
> Nogen der har en ide om, hvor problemet ligger begravet.

dk.edb.grafik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-10-10 18:45

<Just> skrev i meddelelsen
> Kurt B. Andersen wrote:
>
> dk.edb.grafik

Måske - men for mig at se er det et windows problem, idet det samme sker
uanset hvilket program. Derfor forestiller jeg mig, at det er i regedit
eller noget andet i selve windows, som skal "nulstilles".

Kurt