MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg fat i Win 95 ?
Fra : Kåre

Dato : 29-10-10 23:36

Hej

Jeg har støvet en ældre bærbar op som jeg gerne vil bruge til lidt
primitivt.
Den er født med Win95, men CD'en er jo forlængst smidt ud.

Kan man ikke downloade Win95 et sted?
Den kan godt boote fra CD/DVD drevet.
Jeg troede lige jeg kunne google mig frem, men fandt kun et sted hvor
download går galt.

Den kommer aldrig på netværk, og skal kun bruges til een ting, så sikkerhed
er ikke et problem.

På forhånd tak!
Kåre

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-10-10 07:21

Den 30-10-2010 00:35, Kåre skrev:
> [...]
> download går galt.
>
> Den kommer aldrig på netværk, og skal kun bruges til een ting, så sikkerhed

Hvad skal den bruges til?
Jeg ved ikke, om Chrome ville kunne bruges?
http://tinyurl.com/3aj8jy9

Jeg ved ikke, om man kan skaffe en Win95 et sted.
Måske kan den køre Linux.

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-10-10 07:24

Den 30-10-2010 08:20, Martin Ploug skrev:

> Hvad skal den bruges til?
> Jeg ved ikke, om Chrome ville kunne bruges?
> http://tinyurl.com/3aj8jy9
>
> Jeg ved ikke, om man kan skaffe en Win95 et sted.
> Måske kan den køre Linux.

Undskyld min fejl, hvis den aldrig kommer på nettet,
dur Chrome OS selvfølgeligt ikke

Fra : kk

Dato : 30-10-10 09:45

Kåre formulerede spørgsmålet:
> [...]
> download går galt.
>
> Den kommer aldrig på netværk, og skal kun bruges til een ting, så sikkerhed

Kan en original skive (OEM), desværre uden serienummer, hjælpe dig.
mvh
kk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-10 10:16

Kåre skrev:

> Den kommer aldrig på netværk, og skal kun bruges til een ting, så sikkerhed
> er ikke et problem.

Linux stiller små krav til hardware.

Jeg ville prøve at installere XP. Jeg orker simpelt hen ikke at
bakse med Windows 95. Man skal genstarte i ét væk. Det skal man
også i XP, men altså ikke nær så tit.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-10-10 10:20

Kåre skrev:

>Kan man ikke downloade Win95 et sted?

Så skal du finde en warez gruppe i stedet

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-10-10 10:36

On Sat, 30 Oct 2010 00:35:50 +0200, "Kåre" <kaarebach@gmail.com>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har støvet en ældre bærbar op som jeg gerne vil bruge til lidt
>primitivt.
Hvilken fabrikat/model ?

>Den er født med Win95, men CD'en er jo forlængst smidt ud.
>Kan man ikke downloade Win95 et sted?
Har du evt. overvejet Win98 ?

>Den kan godt boote fra CD/DVD drevet.
>Jeg troede lige jeg kunne google mig frem, men fandt kun et sted hvor
>download går galt.
Det skulle være muligt at finde en ridset udgave af både w95 og w98 på
nettet som ISO filer eller floppy images, dog kan det være begrænsende
hvad der er af DK udgaver hvis det er et must.

Har du prøvet "windows 95 iso download dansk danish" i google ?

/Hans

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 30-10-10 15:11

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> download går galt.
>
> Den kommer aldrig på netværk, og skal kun bruges til een ting, så

Hej Kåre

Jeg har en W95 på et bundt casetter, hvis du er interesseret.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-10-10 15:27

On Sat, 30 Oct 2010 16:11:10 +0200, "Henning Rasmussen"
<henningrasmussen1@hotmail.com> wrote:

>Jeg har en W95 på et bundt casetter, hvis du er interesseret.

Press "PLAY" on tape to load program.

Mener du ikke disketter?
--
OV1A Jens

Sent from my desktop PC with a nice big screen and a real keyboard.

Fra : Simon

Dato : 30-10-10 16:21

> [...]
> download går galt.
>
> Den kommer aldrig på netværk, og skal kun bruges til een ting, så

Jeg har den på skive hvis du er interesseret.
Simon

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-11-10 20:13

Kåre skrev:

> Den er født med Win95, men CD'en er jo forlængst
> smidt ud.

Jeg har sendt en mail til dig for et par dage siden,
men du er måske ikke interesseret alligevel?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 01-11-10 21:50

wrote:
>Jeg har støvet en ældre bærbar op som jeg gerne vil bruge til lidt
>primitivt.
>Den er født med Win95, men CD'en er jo forlængst smidt ud.
>
>Kan man ikke downloade Win95 et sted?

Jo da, masser af steder. F.eks.
http://www.bootdisks.us/windows-95/9/windows-95-bootable-cd-images.html

Erik Helmer Nielsen

Fra : Edmund

Dato : 01-11-10 22:20

Den 01-11-2010 21:50, Erik Helmer Nielsen skrev:

> Jo da, masser af steder. F.eks.
> http://www.bootdisks.us/windows-95/9/windows-95-bootable-cd-images.html

Det er jo bare en boot cd, den indeholder jo ikke Win95

--
Mvh Edmund

Fra : Kåre

Dato : 05-11-10 18:46

Er skaffet !

Tak for alle tilbud. Der er åbenbart mange der ikke har nænnet at smide den
ud

mvh
Kåre

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-11-10 16:38

Kåre frembragte:
> Tak for alle tilbud. Der er åbenbart mange der ikke har nænnet at smide den
> ud

Hvis jeg husker rigtigt kan den ikke boote fra CD, men skal bruge en
bootdisk.
Den medfølgende bootdisk var bøvlet at tilpasse, men det er meget let
at bruge den til Win 98 SE

Bootdisk kan hentes her
http://bootdisk.com/bootdisk.htm

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Mcwm

Dato : 06-11-10 23:45

Den 06-11-2010 16:37, Jørgen Nielsen skrev:

> Hvis jeg husker rigtigt kan den ikke boote fra CD, men skal bruge en
> bootdisk.

Den jeg ligger inde med, booter nu ganske fint fra CD

Venligst
Mcwm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-11-10 10:43

Mcwm har bragt dette til os:

> Den jeg ligger inde med, booter nu ganske fint fra CD

Det tyder jo på at jeg husker forkert, men det er kun en fordel for
Kåre.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-11-10 00:57

Jørgen Nielsen skrev:

> Hvis jeg husker rigtigt kan den ikke boote
> fra CD, men skal bruge en bootdisk.

En cd er vel også en bootdisk?

Nå, jeg har sendt Kåre de to cd'er jeg havde
liggende, og håber på at han kommer videre.

Er systemet så gammelt at det kun kan boote
fra en diskette - så må man bare overføre det
til disketter, hvis de ellers kan skaffes.

Jeg satser på at Kåre kan anvende det jeg har
sendt til ham.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-11-10 10:41

Allan Vebel sendte dette med sin computer:

> En cd er vel også en bootdisk?
Det har jeg vist formuleret for dårligt. ;-(
En CD kan være bootdisk, men som jeg husker det var Win 95 ikke
bootbar, derfor min bemærkning og en Win98 bootdisk.

Jeg har ofte kopieret hele Win9x mappen ind på C-drevet og kørt
installationen derfra, med den fordel, at jeg ikke skulle rode med en
Windows CD hvis den manglede et eller andet når programmerne blev
indstalleret.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Kåre

Dato : 07-11-10 15:56

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra en diskette - så må man bare overføre det
> til disketter, hvis de ellers kan skaffes.
>
> Jeg satser på at Kåre kan anvende det jeg har

Og tak for det
Jeg har prøvet at installere, men noget tyder på at drevet er træt.
Centreringsskiveb røg også med af på et tidspunkt...
Har prøvet for sjov med min XP CD, og den gør det samme.

Så jeg skal lige have lånt et andet drev af en kollega som sandynligvs har
et liggende.
Det er ik' så nemt med de gamle sager

mvh
Kåre