Så er den gal igen
Fra : Vidal

Dato : 28-10-10 09:50

"Præst: Gud skabte ikke verden

Valgmenighedspræst og dr.theol. Niels Grønkjær mener ikke Gud er et
overnaturligt væsen. Verden er heller ikke skabt af Gud. Forvirret?"

Kilde:

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1437497.ece

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-10 10:27

Vidal skrev i

> "Præst: Gud skabte ikke verden
>
> Valgmenighedspræst og dr.theol. Niels Grønkjær mener ikke Gud er et
> overnaturligt væsen. Verden er heller ikke skabt af Gud. Forvirret?"

Der er jo efterhånden ikke megen hverken tro eller kristendom tilbage i
Folkekirken.

Det er egentlig heller ikke så underligt når den kirkes præster får en
ateistisk uddannelse styret af gudsbenægtere. Derfor kan det jo ikke ende på
anden måde.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Vidal

Dato : 28-10-10 10:48

Den 28-10-2010 11:26, Andreas Falck skrev:
> Vidal skrev i

> Der er jo efterhånden ikke megen hverken tro eller kristendom tilbage i
> Folkekirken.

Nu er vedkommende jo netop et undtagelsestilfælde og kommer
i avisen for det.

> Det er egentlig heller ikke så underligt når den kirkes præster får en ateistisk
> uddannelse styret af gudsbenægtere.

Hvordan kommer du på den tanke?

> Derfor kan det jo ikke ende på anden måde.

Det gør det jo da ellers for de fleste præster. Så det kan det
godt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-10-10 14:16

Vidal skrev i

> [...]
> i avisen for det.

> Hvordan kommer du på den tanke?

> Det gør det jo da ellers for de fleste præster. Så det kan det

En meget stor andel af præsterne (især dem der er uddannet inden for de
seneste 10-20 år) tror ikke at der findes en skabende og opretholdende Gud
sådan som Gud er beskrevet i Bibelen.

Fra : Vidal

Dato : 28-10-10 15:18

Den 28-10-2010 15:16, Andreas Falck skrev:
> [...]
> 10-20 år) tror ikke at der findes en skabende og opretholdende Gud sådan som Gud

Det er vist noget, der kræver underbyggelse. Links? Henvisning?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-10 00:19

Vidal skrev i

[ ... ]
> Det er vist noget, der kræver underbyggelse. Links? Henvisning?

En snak på 5-10 minutter med præsterne, hvor de rigtige spørgsmål stilles,
giver et klart svar.

Og svaret er at alt for mange af Folkekirkens præster ikke tror på nogen
skabelse.

Men du går vel så sjældent i Kirke, at det jo nok er mange år imellem at du
taler med en præst.

Fra : Vidal

Dato : 29-10-10 09:25

Den 29-10-2010 01:18, Andreas Falck skrev:
> Vidal skrev i
>
> [ ... ]
>
> En snak på 5-10 minutter med præsterne, hvor de rigtige spørgsmål stilles, giver
> et klart svar.

Gør du så det?

> Og svaret er at alt for mange af Folkekirkens præster ikke tror på nogen skabelse.

Har du en statistik?

> Men du går vel så sjældent i Kirke, at det jo nok er mange år imellem at du
> taler med en præst.

Hvad taler du om. Har du en statistik?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgard

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-10-10 09:43

Vidal skrev i

[ ... ]

> Gør du så det?

Jeg taler med rigtig mange præster, både dem der er troende og dem der ikke
er det.

Og nej, der er ikke lavet nogen officielle statistikker over præster der er
ikke-troende.

Fra : tkruse

Dato : 03-11-10 21:49

On 29 Okt., 00:18, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> skabelse.
>
> Men du går vel så sjældent i Kirke, at det jo nok er mange år imellem at du

vi kan jo siger der er en skabelse
fordi det står skrevet
og så kan vi jo føle os selv
og vide der er en skabelse
men ellers ved jeg ikke et kuk om det
og kan tro måles
Når jeg går ud og siger et ord til stjernerne
så får jeg altid svar
men det også fordi at jeg ved at jeg kan forny min ånd på den måde
og jeg behøver ikke at tilbede nogen person
men læren kommer fra Jesus
at bede i ånden
betyder ikke at man tilbeder nogen som helst
man beder bare i det at føle ånden
og så fornyer man ånden
så det du føler tror du
og du er skabt
og er du stærk nok til at fornye din ånd til lethed
så prøv om vandet kan bære
det er måske en måde at måle troen på