Iphone 4 sender sms'er til udlandet af sig~
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-10-10 16:06

Hej i gruppen.

Jeg har en iphone 4 som sender sms'er til udlandet. Det kan jeg se på
fakturen. Men på nogle af de tidspunkter, som der bliver sendt ved jeg med
100% sikkerhed at jeg ikke har været ved telefonen. Jeg har søgt lidt på
google, og kan se at det er i forbindelse med brug af facetime, men det har
jeg aldrig brugt. Det ser ud som om det er slået fra inde i indstillinger,
på min telefon. Nummeret den sender til er 447786205094. Er der nogen der
ved hvordan jeg kan komme det til livs?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-10-10 16:56

Den 27-10-2010 17:06, Jørgen Nielsen skrev:

> Jeg har en iphone 4 som sender sms'er til udlandet. Det kan jeg se på
> fakturen. Men på nogle af de tidspunkter, som der bliver sendt ved jeg med

Ved 3 lader det til at de SMS'er er gratis for kunden. Det er i hvert
fald hva' jeg selv kan se på kærestens regning.

> på min telefon. Nummeret den sender til er 447786205094. Er der nogen der
> ved hvordan jeg kan komme det til livs?

Nummeret bruges rigtigt nok af Facetime, prøv en ekstra gang at se om du
har facetime aktiveret.

- Chano Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-10-10 17:06

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote in message
> Den 27-10-2010 17:06, Jørgen Nielsen skrev:
>
> Ved 3 lader det til at de SMS'er er gratis for kunden. Det er i hvert fald
> hva' jeg selv kan se på kærestens regning.

Det er de ikke hos CBB.

> Nummeret bruges rigtigt nok af Facetime, prøv en ekstra gang at se om du
> har facetime aktiveret.

Hvis det er her jeg indstiller det så er det slået fra.
Indstillinger>Telefon>Facetime står til 0.

Er der nogen måde jeg kan blokere for det nummer?

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-10-10 23:27

Den 27-10-2010 18:05, Jørgen Nielsen skrev:
> Hvis det er her jeg indstiller det så er det slået fra.
> Indstillinger>Telefon>Facetime står til 0.

Det burde være der, ja.

> Er der nogen måde jeg kan blokere for det nummer?

Mig bekendt er der ingen måde at gøre det i telefonen. Men prøv at ringe
og snakke med CBB om det, kan være de har en løsning. Du er jo næppe den
eneste.

- Chano Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-10-10 17:17

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote in message
[klip]
> Mig bekendt er der ingen måde at gøre det i telefonen. Men prøv at ringe
> og snakke med CBB om det, kan være de har en løsning. Du er jo næppe den
> eneste.

Jeg har snakket med CBB. De kan ikke blokere for det, de havde heller ikke
nogen løsninger. De havde ikke hørt om det før. De sagde at det var fordi
jeg havde brugt facetime, men det har jeg ikke. Er der heller ikke nogen
apps til iphone som kan blokere for forskellig nummer?

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-10-10 18:02

Den 28-10-2010 18:17, Jørgen Nielsen skrev:

> [...]
> jeg havde brugt facetime, men det har jeg ikke. Er der heller ikke nogen
> apps til iphone som kan blokere for forskellig nummer?

Jeg kender ikke lige udvalget af Apps, jeg har kun en iPod Touch selv.
Mobilen er android baseret.

Men vil dog mene, at CBB bør kunne blokere for opkald og SMS til
udenlandske numre. Hvis ikke, skulle jeg mene at de i så fald var det
eneste selskab uden den mulighed.

- Chano Andersen

Fra : cykelsmeden

Dato : 28-10-10 18:07

Den 28-10-2010 19:01, Chano Andersen skrev:

> [...]
>
> Men vil dog mene, at CBB bør kunne blokere for opkald og SMS til
> udenlandske numre. Hvis ikke, skulle jeg mene at de i så fald var det

undskyld min uvidenhed, men:
Det er vel ikke telefonen selv som ringer op? Der må vel være en eller
anden app. som er programmeret til det. ??

//finn

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-10-10 18:19

Den 28-10-2010 19:06, cykelsmeden skrev:
> undskyld min uvidenhed, men:
> Det er vel ikke telefonen selv som ringer op? Der må vel være en eller
> anden app. som er programmeret til det. ??

Hvis vi taler om det engelske nummer, så er det en SMS, hvilket ikke er
et opkald.

Det er system softwaren i telefonen der gør det. Apple har mig bekendt
forhindret at andre apps kan sende SMS'er og fortage opkald, uden at
bruge telefonens indbyggede dialer/SMS applikation, hvilket gør at du
selv skal trykke "Send" på en automatisk SMS. (Ret mig hvis jeg tager fejl)

Lige det specifikke nummer, er et der bruges i forbindelse med Facetime,
hvorfor det åbenbart ikke er nok at slå det fra i telefonens opsætning
ved jeg ikke, men må nok i stedet henvise til Apple eller deres
forhandlere. (F.eks. en lokal Humac eller lignende. Som burde have styr
på det)

- Chano Andersen

Fra : cykelsmeden

Dato : 28-10-10 21:53

Den 28-10-2010 19:18, Chano Andersen skrev:
> Hvis vi taler om det engelske nummer, så er det en SMS, hvilket ikke er
> et opkald.

ok, det er så et definitionsspørgsmål. Den kalder imho op når man sender
en sms, bare til en smsgate/server!

> [...]
> bruge telefonens indbyggede dialer/SMS applikation, hvilket gør at du
> selv skal trykke "Send" på en automatisk SMS. (Ret mig hvis jeg tager fejl)

skal det godtnok forstås således at Apple har lavet således at telefonen
kan
ringe til dette specifikke nummer uden brugerens accept?

> [...]
> ved jeg ikke, men må nok i stedet henvise til Apple eller deres
> forhandlere. (F.eks. en lokal Humac eller lignende. Som burde have styr

Nu kender jeg ikke begrebet Facetime, men forstår at det er et Appleprodukt?
Alligevel synes jeg det lyder ulækkert. Jeg ville ikke eje en telefon
hvor det var indbygget sådan skjult "feature"

//finn

Fra : Christen Fihl

Dato : 28-10-10 22:05

> Nu kender jeg ikke begrebet Facetime, men forstår at det er et
> Appleprodukt?
> Alligevel synes jeg det lyder ulækkert. Jeg ville ikke eje en telefon hvor
> det var indbygget sådan skjult "feature"

Der røg Nokia så også. De sender sms hjem til Nokia klubben når man kører
velkomst opstarten

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-10-10 07:02

Den 28-10-2010 22:53, cykelsmeden skrev:
> ok, det er så et definitionsspørgsmål. Den kalder imho op når man sender
> en sms, bare til en smsgate/server!

Med mindre du sender via GPRS, så er det en data overvørsel. ;)

> skal det godtnok forstås således at Apple har lavet således at telefonen
> kan
> ringe til dette specifikke nummer uden brugerens accept?

Korrekt, der sendes en SMS, uden man så meget som bliver spurgt.

- Chano Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-10-10 17:28

> Den 28-10-2010 19:06, cykelsmeden skrev:
[klip]
> men må nok i stedet henvise til Apple eller deres forhandlere. (F.eks. en
> lokal Humac eller lignende. Som burde have styr på det)

Jeg har ringet til apples hotline, de vil ikke have noget at gøre med det,
da jeg har købt telefonen hos CBB.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-10-10 17:25

> [...]
> Men vil dog mene, at CBB bør kunne blokere for opkald og SMS til
> udenlandske numre. Hvis ikke, skulle jeg mene at de i så fald var det

Jeg har ringet til CBB. De påstår at de ikke kan blokere.

Fra : Chano Andersen

Dato : 31-10-10 19:26

Den 31-10-2010 17:25, Jørgen Nielsen skrev:
> Jeg har ringet til CBB. De påstår at de ikke kan blokere.

Spurgte du til blokering for det specifikke nummer, eller generel
blokering for kald og SMS til udlandet?

- Chano Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-10-10 19:35

> Spurgte du til blokering for det specifikke nummer, eller generel
> blokering for kald og SMS til udlandet?

Det er jeg faktisk i tvivl om. Jeg kan ikke huske det. Jeg tror det var det
specifikke nummer.

Fra : Chano Andersen

Dato : 31-10-10 20:20

Den 31-10-2010 19:34, Jørgen Nielsen skrev:
> "Chano Andersen"<sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote in message

> Det er jeg faktisk i tvivl om. Jeg kan ikke huske det. Jeg tror det var det
> specifikke nummer.

Prøv at spørge til udlandet generelt, hvis du da altså ikke har behov
for at kontakte udenlandske numre.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-11-10 17:49

> Prøv at spørge til udlandet generelt, hvis du da altså ikke har behov for
> at kontakte udenlandske numre.

Det vil jeg prøve.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-10-10 19:56

On 27-10-2010 17:06, Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> på min telefon. Nummeret den sender til er 447786205094. Er der nogen der

specielt nummer 2 svar er interessant.
http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=245219

http://macsyd.dk/2010/08/facetime-registrering/#comments

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-10-10 17:35

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message
> specielt nummer 2 svar er interessant.
> http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=245219
> http://macsyd.dk/2010/08/facetime-registrering/#comments

Tror jeg må have en snak med CBB. Det der bare undre mig, det er at jeg ikke
har været inde og aktivere facetime.