MS Windows
briani 27239
Makke kan ikke slettes ...
Fra : Holst

Dato : 26-10-10 21:28

Forleden oprettede jeg en midlertidig mappe på mit skrivebord med navnet
'nyt', for så havde jeg lige et sted midlertidigt at lægge en masse
dokumenter.

Mappen blev tømt, og så havde jeg jo ikke mere brug for den. Den
slettede jeg så, hvorved den røg i papirkurven.

Næsten gang computeren startede, var 'nyt' tilbage på skrivebordet. Jeg
slettede den igen. Det gentog sig nogle gange.

Men den dukkede atter op. Jeg valgte så for en god ordens skyld at tømme
papirkurven, men lige lidt hjalp det. 'Nyt' dukkede igen op, når
computeren startede.

Så omdøbte jeg den til et andet navn og slettede denne mappe med det nye
navn.

Efter genstart af computeren er 'nyt' atter tilbage på skrivebordet.

Hvordan får jeg den slettet?

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-10-10 21:57

Holst skrev:

> Efter genstart af computeren er 'nyt' atter tilbage
> på skrivebordet.

Den fejl har jeg hørt om før - der var en debat om
det i denne gruppe for omkring et år siden eller der
omkring.

Prøv at søge efter debatten på Google Groups!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Holst

Dato : 27-10-10 17:25

On 26-10-2010 22:56, Allan Vebel wrote:

> Den fejl har jeg hørt om før - der var en debat om
> det i denne gruppe for omkring et år siden eller der
> omkring.
>
> Prøv at søge efter debatten på Google Groups!

Øv, jeg kunne desværre ikke finde det rette indlæg, men der er da mange
om at sletter og ikke kunne.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-10-10 21:59

Du har en reference i Registry til mappen Nyt. Find den reference og
slet den.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Holst

Dato : 27-10-10 17:26

On 26-10-2010 22:58, Jens Peter Karlsen wrote:

> Du har en reference i Registry til mappen Nyt. Find den reference og
> slet den.

Er Registry det samme som det jeg åbner med regedit?

Hvis ja, så var der ingen reference til mappen Nyt.

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-10-10 18:31

Den 27-10-2010 18:25, Holst skrev:
> Er Registry det samme som det jeg åbner med regedit?

Ja!

> Hvis ja, så var der ingen reference til mappen Nyt.
Jow!

men kan være svær at finde, da den hedder noget der ligner
{7848554708009896476523438689066463354335667487} = "nyt"

//finn

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-10-10 18:33

Den 27-10-2010 19:31, cykelsmeden skrev:

> men kan være svær at finde, da den hedder noget der ligner
> {7848554708009896476523438689066463354335667487} = "nyt"

Men har du som administrator været inde i mappens egenskaber og fjerne
eventuelle beskyttelser?

Fra : Holst

Dato : 27-10-10 19:55

On 27-10-2010 19:33, cykelsmeden wrote:

> Men har du som administrator været inde i mappens egenskaber og fjerne
> eventuelle beskyttelser?

Men den sletter jo fint og ender i papirkurven. Efter en genstart er den
bare vendt tilbage.

Fra : Holst

Dato : 27-10-10 19:55

On 27-10-2010 19:31, cykelsmeden wrote:

> men kan være svær at finde, da den hedder noget der ligner
> {7848554708009896476523438689066463354335667487} = "nyt"

Der er en søgefunktion i regedit, og jeg søgte efter "nyt". Det eneste,
den fandt, var et program, som hedder Tinytag.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 18:32

"Holst" skrev i meddelelsen

On 26-10-2010 22:58, Jens Peter Karlsen wrote:

> Du har en reference i Registry til mappen Nyt. Find den reference og
> slet den.

Et skud i tågen. Download ccleaner, slet din mappe og kør cleaner

Fra : Edmund

Dato : 27-10-10 19:56

Den 26-10-2010 22:27, Holst skrev:

> Hvordan får jeg den slettet?

Har du prøvet at holde shift nede mens du sletter, normalt vil det så
slette en mappe, uden at den ryger i papirkurven.

--
Mvh Edmund

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-10-10 21:00

Den 27-10-2010 20:56, Edmund skrev:

> Har du prøvet at holde shift nede mens du sletter, normalt vil det så
> slette en mappe, uden at den ryger i papirkurven.

Der er også en mulighed, som afhænger af nogle settings:
PreFetchHandleren (den kan slås midlertidigt fra)

- har ikke selv rodet i det, men det kan ske med programfiler, at de
ligger i prefetch, og derfor bliver "genhentet" ved genstart selv efter
sletning.

//finn

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-10 10:04

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Forleden oprettede jeg en midlertidig mappe på mit skrivebord med navnet
> 'nyt', for så havde jeg lige et sted midlertidigt at lægge en masse
> dokumenter.

> Hvordan får jeg den slettet?

Jeg har af og til oplevet en mappe ikke kan slettes men 'er i brug' hvlket
den ikke er.
Jeg får dem kun slettet, hvis jeg hurtig sletter dem lige når skrivebordet
dukker frem
og systemet ikke gør mappen "for aktiv"...får skrivebordet lov at loade
færdig kan jeg ikke,
men er jeg hurtig og får den slettet lige når skrivebordet dukker op,
fjernes den let...

Fra : emjeppesen

Dato : 31-10-10 10:57

> [...]
>dukker frem
>og systemet ikke gør mappen "for aktiv"...får skrivebordet lov at loade

Du må have et program, som hænger og ikke lukker ned.
I Joblisten kan du sikkert finde den, når du har problemet.
Afslut synderen og slet filen/mappen.
Det sker ikke noget ved at afslutte en forkert process i joblisten.
Den skal nok dukke op igen ved genstart.
Fordelen er, at du slipper for at genstarte, hvis du kan se, hvilken
process, der ikke er blevet afsluttet efter brug.

Hilsen emj