MS Windows
briani 27239
ipconfig /all til tekstfil
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 26-10-10 18:43

I windows 7 hvor ligger der en dosprompt ?

Og hvordan får jeg "ipconfig /all" ud som en tekstfil.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-10-10 18:47

On Tue, 26 Oct 2010 19:42:34 +0200, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>I windows 7 hvor ligger der en dosprompt ?
>
>Og hvordan får jeg "ipconfig /all" ud som en tekstfil.

ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

/Hans

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 26-10-10 19:56

Den 26-10-2010 19:46, Hans Kjaergaard skrev:

> ipconfig /all> c:\ipconfig.txt
>

> /Hans
Tak for tippet, men det virker ikke - jeg taster "ipconfig /all >
c:\ipconfig.txt" ind i "START" feltet.. Skal det gøres fra en dosprompt
( som jeg ikke kan finde i Win / ) eller hvor ?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-10-10 20:06

On Tue, 26 Oct 2010 20:55:58 +0200, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>Tak for tippet, men det virker ikke - jeg taster "ipconfig /all >
>c:\ipconfig.txt" ind i "START" feltet.. Skal det gøres fra en dosprompt
>( som jeg ikke kan finde i Win / ) eller hvor ?
En CMD promt, men hvor den er i Win7 ved jeg dog ikke.
Prøv at skrive CMD og tryke ENTER, så kommer der nok en commandpromt.

Du kan også lave en batch fil med kommandoen i og kalde denne for
ipcinfigtekst.cmd, så vil det virke når du kører den.

/Hans

Fra : Hekatombe

Dato : 26-10-10 20:10

Den 26-10-2010 20:55, Steen Mikkelsen skrev:

> Tak for tippet, men det virker ikke - jeg taster "ipconfig /all >
> c:\ipconfig.txt" ind i "START" feltet.. Skal det gøres fra en dosprompt
> ( som jeg ikke kan finde i Win / ) eller hvor ?

Det hedder ikke DOS prompt, men Kommando Prompt (cmd.exe) og jeg er
rimelig sikker på at du skal køre kommandoen enten fra cmd eller via en
..bat eller .cmd fil.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-10 20:11

Steen Mikkelsen skrev:

> Tak for tippet, men det virker ikke - jeg taster "ipconfig /all >
> c:\ipconfig.txt" ind i "START" feltet.. Skal det gøres fra en dosprompt

Ja. Så du min forklaring til Kommandoprompten? (som ikke er en
DOS-promt fordi det ikke findes på et NT-system).

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-10-10 20:04

Hans Kjaergaard skrev:

>ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

det kræver at kommandoprompten er "Kørt som administrator" ellers går den
ikke

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-10-10 22:11

ja, man skal skrive til et underbibliotek.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-10 18:59

Steen Mikkelsen skrev:

> I windows 7 hvor ligger der en dosprompt ?

Alle programmer - Tilbehør - Kommandoprompt

> Og hvordan får jeg "ipconfig /all" ud som en tekstfil.

Hans Kjærgaards opskrift:

   ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

Du kan specificere en anden sti hvis du vil.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 09:38

"Bertel Lund Hansen" skrev i meddelelsen

Steen Mikkelsen skrev:

>Alle programmer - Tilbehør - Kommandoprompt

Eller skriv cmd i søgefeltet i start

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-10-10 11:36

"Bo" <niks> skrev i meddelelsen
> Eller skriv cmd i søgefeltet i start

Eller hvis det skal ligne DOS endnu mere, så skriv command.com i
stedet - så starter den et vindue op, der hedder Windows DOS - og så
kører den kun med de gamle dos-navne på 8.3. karakterer

Virker dog IKKE i en 64 bit Windows, men virker fint i en 32 bit Win7.

Jan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-10-10 12:14

Dette skyldes at der ingen support er for 16bit programmer i 64bit
Windows.

Regards Jens Peter Karlsen.