MS Windows
briani 27239
Kan den trække Win7?
Fra : Fly Christensen

Dato : 26-10-10 10:54

Davs!

Jeg har prøvet at opdatere min driver til mit Grafikkort. Desværre er
maksinen herefter gået helt i ged, så jeg p.t. kører med et andet
grafikkort.

Jeg bruger for tiden Win XP SP3 og et Ati HD2400. Jeg har læst mig til,
at der kan være nogle problemer med at få Ati driver og XP til at
acceptere hinanden.
Jeg skal derfor til at geninstallere XP, hvis jeg skal have kortet til
at fungere korrekt igen.

Mit spørgsmål er derfor, om min comp kan trække Win 7. Det drejer sig
om:

Athlon XP 3000+ 2.16 GHz
2 GB DDR2

Kan det trække Win 7, eller er jeg nødt til at blive ved XP?

Takker

Fly

Fra : Ole C

Dato : 26-10-10 12:33

Fly Christensen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Athlon XP 3000+ 2.16 GHz
> 2 GB DDR2
>
> Kan det trække Win 7, eller er jeg nødt til at blive ved XP?

Prøv denne - og brug den rigtige sprogversion:
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15

--
vh
Ole C

Fra : Peter Martinsen

Dato : 26-10-10 13:44

"Ole C" wrote in message news:4cc6bc50$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

> 2 GB DDR2
>
> Kan det trække Win 7, eller er jeg nødt til at blive ved XP?

Prøv denne - og brug den rigtige sprogversion:

Hvad er XP ?

Mvh Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-10-10 14:02

"Peter Martinsen" <petermartinsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvad er XP ?
> Mvh Peter

Stadig den mest udbredte version af Windows.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-10-10 13:04

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
> Mit spørgsmål er derfor, om min comp kan trække Win 7.

Ydelsesmæssigt burde det køre udemærket - der er dog lidt ældre
hardware, som Win7 ikke vil genkende - om noget af dit er imellem ved
jeg ikke.

Så hvis du har en Win7, så prøv, hvis du alligevel skal geninstallere.

Eller prøv at hente programmet Ole linker til - det kan fortælle om din
PC er "klar" til Win7 og advare om ting, der kan give problemer.

Jan

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-10-10 14:23

On Tue, 26 Oct 2010 14:04:28 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Eller prøv at hente programmet Ole linker til - det kan fortælle om din
>PC er "klar" til Win7 og advare om ting, der kan give problemer.

Et par programmer, som .NET1.1 og Microsoft Sync. 2 ting, som jeg
faktisk er ligeglad med.

Resten var der ikke problemer med.

Fly