MS Windows
briani 27239
Mislykkede forsøg på billedkopiering
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-10-10 23:56

Jeg har nu et utal af gange forgæves forsøgt at kopiere ca. 250 fotos
fra harddisken til to forskellige usb-stik, men hver gang får jeg at
vide - når der mangler ca. 40 at blive overført - at jeg skal fjerne
skrivebeskyttelsen på foto XX.

Men der /er/ skrivebeskyttelse på foto XX! Og for at det ikke skal være
løgn, så er det nogen gange foto YY eller AA som overførslen stopper
ved. Det er ikke pga. for lidt plads på usb'erne. Jeg kan sagtens
kopiere fra C-drevets harddisk til en ekstern harddisk (K-drev), men
uanset hvad, så kan jeg ikke få /alle/ billederne ud på en usb.

Jeg har prøvet både via Windows XP Stifinder, via Windows Commander og
via ACDSee. Samme bæbøvl med dem alle.

Hvordan får jeg det til at virke?

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-10-10 23:57

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk

Fra : Lars E. P.

Dato : 26-10-10 07:01

Tue, 26 Oct 2010 00:55:59 +0200, skrev Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> :

> [...]
>uanset hvad, så kan jeg ikke få /alle/ billederne ud på en usb.
>
>Jeg har prøvet både via Windows XP Stifinder, via Windows Commander og

Har du prøvet at formatere usb'erne (en fuldstændig formatering)? Det
er nemlig ikke altid de er så store som formateringen fra producenten
angiver.

Hilsen Lars

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-10-10 07:21

Den 26-10-2010 08:01, Lars E. P. skrev:
> Har du prøvet at formatere usb'erne (en fuldstændig formatering)? Det
> er nemlig ikke altid de er så store som formateringen fra producenten
> angiver.

Ofte er det ikke nok, det sker at der er fusket med selve chippens
størrelse, og der vil Windows bare formatere den for stort...

Løsningen er at køre et test program, kan desværre ikke lige huske hvad
det jeg plejer at bruge hedder.

- Chano Andersen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-10-10 09:40

Lars E. P. skrev:

> Har du prøvet at formatere usb'erne (en fuldstændig formatering)? Det
> er nemlig ikke altid de er så store som formateringen fra producenten
> angiver.

Det havde jeg ikke prøvet, så det gjorde jeg. Det blev det ikke bedre
af. Men så forsøgte jeg mig med snyde-løsningen, og den virkede:
Halvdelen af filerne på den ene usb, halvdelen på den anden! Selvom der
var masser af plads på dem begge. Så nu kan jeg forhåbentlig flytte alle
billederne til en mappe på min gamle bærbare pc og samle dem der.

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-10 10:28

Jørgen Grandt skrev:

> Men der /er/ skrivebeskyttelse på foto XX!

(der er ikke skrivebeskyttelse)

> ved. Det er ikke pga. for lidt plads på usb'erne. Jeg kan sagtens
> kopiere fra C-drevets harddisk til en ekstern harddisk (K-drev), men
> uanset hvad, så kan jeg ikke få /alle/ billederne ud på en usb.

Har du prøvet med forskellige usb-pinde?

--
Bertel

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-10-10 11:52

Bertel Lund Hansen skrev:

> Har du prøvet med forskellige usb-pinde?

Ja, to forskellige. En med 64 MB og en med 2 GB. Og for lidt siden
lykkedes det mig faktisk at overføre godt 400 fotos til 2 GB-stikket,
efter at jeg havde formateret det til FAT32, hvor default ellers var
FAT. Det havde åbenbart noget at sige ...

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-10-10 11:56

On Tue, 26 Oct 2010 12:52:07 +0200, Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk>
wrote:

> [...]
>efter at jeg havde formateret det til FAT32, hvor default ellers var
>FAT. Det havde åbenbart noget at sige ...

Uha, masser.
Ligegyldig, hvor stor en fil i virkeligheden er, så optager den altid en
vis klump af pladsen. Jeg kan ikke lige huske de nøjagtige størrelser,
men en fil på 1 kB, kan på en stor FAT disk f.eks. optage 64 kB plads.

Formaterer du så i FAT32 optager samme fil kun 4 kB.

Fly

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-10-10 21:00

"Jørgen Grandt" skrev i meddelelsen

> [...]
> lykkedes det mig faktisk at overføre godt 400 fotos til 2 GB-stikket,
> efter at jeg havde formateret det til FAT32, hvor default ellers var FAT.

Det er fordi, der kun kan være et vist antal filer i roden på FAT16 (og
filernavne større end 8.3 optager flere pladser).
Brug FAT32, eller opret en mappe og put filerne deri.

mvh Frank