Kan HTC Desire opfylde dette
Fra : Arkimedes

Dato : 25-10-10 21:35

Jeg har overvejet at købe en HTC Desire. men har visse krav, som den skal
kunne opfylde:

1. I kalenderen skal der være mulighed for automatisk at overføre navn,
adresse og telefonnummer fra Kontaktpersoner.

2. Der være mulighed for det som Nokia kalder "Profiler", dvs. man har
mulighed kun at modtage opkald fra personer og/eller grupper, som henhører
til privat kontaktpersoner.

Resten af mine krav, kan jeg se den har.

Arkimedes

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-10-10 22:54

Arkimedes skrev:

> 2. Der være mulighed for det som Nokia kalder "Profiler", dvs. man
> har mulighed kun at modtage opkald fra personer og/eller grupper,
> som henhører til privat kontaktpersoner.

Man kan for hver enkelt kontakt sætte flueben i “Send til voicemail”,
det er vist det nærmeste man kan komme me standardprogrammet. Men man
kan downloade tredjeparts-apps til at blokere opkald efter visse regler:

· http://www.appbrain.com/search?q=call+block

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Arkimedes

Dato : 25-10-10 23:17

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er vist det nærmeste man kan komme me standardprogrammet. Men man
> kan downloade tredjeparts-apps til at blokere opkald efter visse regler:

Beklager Klaus det er længe siden jeg har benyttet mig af nyhedsgrupper, så
jeg gentager lige mit svar:
Det er ikke meningen, at der skal blokeres JA det er faktisk lige modsat, at
jeg kun vil lukke bestemte telefonnumre igennem.
Arkimedes

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-10-10 23:28

Arkimedes skrev:

> Det er ikke meningen, at der skal blokeres JA det er faktisk lige
> modsat, at jeg kun vil lukke bestemte telefonnumre igennem.

Er det ikke kun et spørgsmål om fokus? Der skal vel blokeres for dem
der ikke skal lukkes igennem?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-10-10 01:44

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke kun et spørgsmål om fokus? Der skal vel blokeres for dem
> der ikke skal lukkes igennem?

Det er faktisk to forskellige ting.
Med en positiv liste, altså en liste over dem, der må stilles igennem,
behøver man ikke kende andre telefonnumre end netop dem.
Det har dog en væsentlig ulempe for en virksomhedstelefon!
Rigtigt mange virksomheder betjener sig af omstillingsanlæg, og rigtigt
mange af disse anlæg medsender ikke synligt telefonnummer. dvs. at hvis
nummeret ikke er med, selvom man har det i kontakter, så stilles kunden ikke
igennem, men blir afvist. Andre anlæg medsender firmaets hovednummer, men
hvis man f.eks kun har det direkte nummer i kontakter stilles opkaldet
heller ikke igennem.
En positivliste er et tveægget sværd, hvis man er salgsrepræsentant.

Omvendt så virker en negativliste modsat. Den afviser kun kendte blokerede
numre. Skjulte numre ryger igennem filteret.
Dvs. masser af telefonsælgere vil ryge igennem.

For mig at se, er der tale om et valg mellem pest eller kolera.
Hvad vil man helst? Miste vitige opkald eller lade sig genere af
telefonsælgere?

Et muligt kompromis er at hente et program som True Caller, som øhh fåes til
iPhone. Jeg ved ikke om det findes til Android. Hvis ikke er der vel noget
tilsvarende. Det fjerner de værste spammere med genkendelige telefonnumre.
Resten må man bare sige: "NEJTAK FARVEL" - KLIK til
Man kan selv redigere mængden af blokerede numre.
Det har en fed feature mere - Det henter alle adresser og tilføjer dem til
ens kontakter i kontakbogen.
Dvs hvor du tidligere kun havde indføjet tlfnr og mandens navn, får du pr.
automatik også adressen, hvis den ellers er registreret.

I en iPhone kan du iøvrigt copy/paste fra adressebogen til kalenderen, men
det kan man vel også i en android.
I Pocket Informant kalenderen kan man tilføje attendees direkte fra
kontakter - Desværre kun navn og emailadresse. Adressen skal man stadig selv
kopiere over med copy/paste.
Det er muligt, at Pocket Informant kan fås til Android.
Ellers findes der nok noget tilsvarende.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Arkimedes

Dato : 26-10-10 08:06

Hej Klaus og Frode.

Jeg bliver nok nød til at forklare mig noget bedre:
Det er sådan, at jeg er pensionist, men har 'rodet' med IT i ca. 30 år.
Når man er pensionist skal man jo ha' noget at tage sig til, derfor kører
jeg gratis rundt til andre pensionister i området "gamle Korsør Kommune" og
hjælper medlemmerne af Ældre Sagen, som er pensionister, med deres PC'er.
Nu er det sådan, at et problem kan opstå på alle tider af døgnet, derfor har
jeg indlagt en liste i min Nokia af telefonnumre i "Profiler", som jeg gerne
vil tale med også om aftnen og i weekenden , da jeg bl.a. er blevet ringet
op flere gange efter kl. 22 og 23 om aftnen og det gider jeg ikke.

Når det gælder "Kalenderen", er det fordi jeg i min nuværende Nokia kan i
Kontaktpersoner trække oplysninger om Navn, Adresse og Telefonnummer fra de
3-400 kontaktpersoner, jeg indtil nu har hjulpet.

Arkimedes
---------------------------

Fra : Mogens

Dato : 26-10-10 08:33

Den 26-10-2010 09:05, Arkimedes skrev:
> [...]
> Kontaktpersoner trække oplysninger om Navn, Adresse og Telefonnummer fra de
> 3-400 kontaktpersoner, jeg indtil nu har hjulpet.

Og jeg tror at Locale kan klare din efterspørgelse.
http://www.twofortyfouram.com

Mogens

Fra : Arkimedes

Dato : 26-10-10 16:20

> Og jeg tror at Locale kan klare din efterspørgelse.
> http://www.twofortyfouram.com

Hej Mogens
Tak for svaret efter, jeg tror det er det rigtige, du har fundet

Arkimedes

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-10-10 17:49

Frodo Nifinger skrev:

> Et muligt kompromis er at hente et program som True Caller, som
> øhh fåes til iPhone. Jeg ved ikke om det findes til Android.

Osse til Androïd:

· http://www.truecaller.com/?p=phone&os=Google%20Android&mid=101

Mvh,

--