/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ole Sohn og det totalitære
Fra : Kert Rats


Dato : 25-10-10 13:46

Fra Sapphos hjemmeside bringer jeg et link til en god artikel, skrevet Helle
Brix:
http://www.sappho.dk/ole-og-det-totalitare.htm

God læselyst.


Venligst

Kert Rats



 
 
Vidal (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 25-10-10 14:18

Den 25-10-2010 14:46, Kert Rats skrev:
> Fra Sapphos hjemmeside bringer jeg et link til en god artikel, skrevet Helle
> Brix:
> http://www.sappho.dk/ole-og-det-totalitare.htm
>
> God læselyst.

Der er det beroligende ved Sapphos, man altid ved hvor
det står. Her ingen balancerede udsagn om verden, der kan
give én tanken om, at verden har mere end en dimension.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

DADK (25-10-2010)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 25-10-10 14:25

Vidal wrote:
> Den 25-10-2010 14:46, Kert Rats skrev:
>> Fra Sapphos hjemmeside bringer jeg et link til en god artikel, skrevet
>> Helle
>> Brix:
>> http://www.sappho.dk/ole-og-det-totalitare.htm
>>
>> God læselyst.
>
> Der er det beroligende ved Sapphos, man altid ved hvor
> det står. Her ingen balancerede udsagn om verden, der kan
> give én tanken om, at verden har mere end en dimension.
>
Og det bringer ikke noget nyt!

El Trabajador (25-10-2010)
Kommentar
Fra : El Trabajador


Dato : 25-10-10 21:22


"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4cc58541$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Vidal wrote:
>> Den 25-10-2010 14:46, Kert Rats skrev:
>>> Fra Sapphos hjemmeside bringer jeg et link til en god artikel,
>>> skrevet Helle
>>> Brix:
>>> http://www.sappho.dk/ole-og-det-totalitare.htm
>>>
>>> God læselyst.
>>
>> Der er det beroligende ved Sapphos, man altid ved hvor
>> det står. Her ingen balancerede udsagn om verden, der kan
>> give én tanken om, at verden har mere end en dimension.
>>
> Og det bringer ikke noget nyt!

Ja, vi har i mange år vidst at OS er en led kommunist. Kommunisme og
fascisme er to alen ud af et stykke.
--
El Trabajador


Kert Rats (25-10-2010)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 25-10-10 21:46


"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ia4ouc$dv5$1@speranza.aioe.org...
>
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4cc58541$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> Vidal wrote:
>>> Den 25-10-2010 14:46, Kert Rats skrev:
>>>> Fra Sapphos hjemmeside bringer jeg et link til en god artikel,
>>>> skrevet Helle
>>>> Brix:
>>>> http://www.sappho.dk/ole-og-det-totalitare.htm
>>>>
>>>> God læselyst.
>>>
>>> Der er det beroligende ved Sapphos, man altid ved hvor
>>> det står. Her ingen balancerede udsagn om verden, der kan
>>> give én tanken om, at verden har mere end en dimension.
>>>
>> Og det bringer ikke noget nyt!
>
> Ja, vi har i mange år vidst at OS er en led kommunist. Kommunisme og
> fascisme er to alen ud af et stykke.

Og Ole Sohn er en topfigur i SF, som ca. 16 % af vælgerne vil stemme på.
Dét er fame uhyggeligt!


Venligst

Kert Rats



Ukendt (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-10 00:24


"El Trabajador"
> Ja, vi har i mange år vidst at OS er en led kommunist. Kommunisme og
> fascisme er to alen ud af et stykke.

Nej, kommunisme og fascisme er hinandens modsætninger!
At de begge er totalitære og benytter sig af at "målet helliger
midlet gør dem ikke ens - de har modsatte endemål.
På vej til deres endemål er det sikkert lige ubehageligt at bo
i begge styreformer, men nåede de begge til deres utopiske
endemål ville jeg foretrække at leve i det utopiske kommunistiske
"paradis".
At begge ideologier er forvrøvlede gør dem heller ikke ens, men
dog begge farlige.
Men ikke så farlig som den fundamentalistiske islam.
Kommunisme og fascisme er afprøvet og har - og får ikke -
gang på jorden.
Men frygt islamofascisterne - de har intentioner der er værre
end Pol Pot!!!

Mvh Eyvind


Jens Bruun (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-10-10 18:26

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4cc61190$0$23756$14726298@news.sunsite.dk:

> Nej, kommunisme og fascisme er hinandens modsætninger!

Nej.

> At de begge er totalitære og benytter sig af at "målet helliger
> midlet gør dem ikke ens - de har modsatte endemål.

Nej. Begge ideologier sætter staten over individdet. Begge ideologier sætter
planøkonomi over markedsøkonomi. Begge ideologier deler samme afsky for det
enkelte menneske. Begge ideologier mener at besidde "sandheden". Der er god
mening i, at Hitler valgte at kalde sin form for fascisme for
nationalSOCIALISME. Röhm - og resten af SA - var ræverøde.

Da Hitler kom til magten, var noget af det første, han gjorde, at
nationalisere. Samme historie i Italien.

Skyldes din blinde plet, at du finder elementer fra disse nærtbeslægtede
ideologier sympatiske?

> På vej til deres endemål er det sikkert lige ubehageligt at bo
> i begge styreformer, men nåede de begge til deres utopiske
> endemål ville jeg foretrække at leve i det utopiske kommunistiske
> "paradis".

Den er god med dig. Hitler og Mussolini havde nøjagtig samme endemål, som
Lenin og Stalin havde (og som Ole Sohn og Hitz-But-Tahrir har).

> At begge ideologier er forvrøvlede gør dem heller ikke ens, men
> dog begge farlige.
> Men ikke så farlig som den fundamentalistiske islam.

Islam *er* nazisme. Islam *er* fascisme. Islam *er* kommunisme.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-10 20:50


"Jens Bruun"
>> Nej, kommunisme og fascisme er hinandens modsætninger!
> Nej. Begge ideologier sætter staten over individdet...............

I kommunisternes utopiske slutmål - det ideelle kommunistiske
samfund - findes staten ikke!!!

Mvh Eyvind


Ivannof (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivannof


Dato : 26-10-10 02:34

On 26 Okt., 01:23, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> "El Trabajador"
>
> > Ja, vi har i mange år vidst at OS er en led kommunist. Kommunisme og
> > fascisme er to alen ud af et stykke.
>
> Nej, kommunisme og fascisme er hinandens modsætninger!
> At de begge er totalitære og benytter sig af at "målet helliger
> midlet gør dem ikke ens - de har modsatte endemål.
> På vej til deres endemål er det sikkert lige ubehageligt at bo
> i begge styreformer, men nåede de begge til deres utopiske
> endemål ville jeg foretrække at leve i det utopiske kommunistiske
> "paradis".
> At begge ideologier er forvrøvlede gør dem heller ikke ens, men
> dog begge farlige.

> Mvh Eyvind

Da de er forvrøvlede ankommer de ikke til deres endemål, og så er de
defacto ens alligevel og lige ubehagelige i uendelig lang tid! Og så
kan det jo være lige fedt!

Hilsen Ivan


Ukendt (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-10 11:56


"Ivannof"
>> > Ja, vi har i mange år vidst at OS er en led kommunist. Kommunisme og
>> > fascisme er to alen ud af et stykke.
>> Nej, kommunisme og fascisme er hinandens modsætninger!
>Da de er forvrøvlede ankommer de ikke til deres endemål, og så er de
>defacto ens alligevel og lige ubehagelige i uendelig lang tid! Og så
>kan det jo være lige fedt!

Hmm..jaa, det kan du måske have ret i, men jeg vil dog sige at
der er forskel på de naive mennesker der følger disse farlige -ismer.
F.eks. er der forskel på at tro på det gode i mennesket eller
at tro på det onde i mennesket!
Dog i alle totalitære -ismer findes der masser af wannabe-bødler og disse
er sgu' lige farlige, det har du ret i!

Mvh Eyvind


Ivannof (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivannof


Dato : 26-10-10 02:35

On 25 Okt., 15:18, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 25-10-2010 14:46, Kert Rats skrev:
>
> > Fra Sapphos hjemmeside bringer jeg et link til en god artikel, skrevet Helle
> > Brix:
> >http://www.sappho.dk/ole-og-det-totalitare.htm
>
> > God læselyst.
>
> Der er det beroligende  ved Sapphos, man altid ved hvor
> det står. Her ingen balancerede udsagn om verden, der kan
> give én tanken om, at verden har mere end en dimension.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Ja! Fedt! Skyd budbringeren - ignorer budskabet!

Hilsen Ivan

Vidal (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 26-10-10 10:45

Den 26-10-2010 10:35, Ivannof skrev:
> On 25 Okt., 15:18, Vidal<vi...@webspeed.dk> wrote:
>> Den 25-10-2010 14:46, Kert Rats skrev:
>>
>>> Fra Sapphos hjemmeside bringer jeg et link til en god artikel, skrevet Helle
>>> Brix:
>>> http://www.sappho.dk/ole-og-det-totalitare.htm
>>
>>> God læselyst.
>>
>> Der er det beroligende ved Sapphos, man altid ved hvor
>> det står. Her ingen balancerede udsagn om verden, der kan
>> give én tanken om, at verden har mere end en dimension.
>>

>
> Ja! Fedt! Skyd budbringeren - ignorer budskabet!

Hvad er det for sludder? Jeg roser Sappho for dens ensidighed.
Sappho gør det da nemmere at forstå verden. Hvad mere kan man
forlange?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Ukendt (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-10 12:00


"Vidal"
>>> Der er det beroligende ved Sapphos, man altid ved hvor
>>> det står. Her ingen balancerede udsagn om verden, der kan
>>> give én tanken om, at verden har mere end en dimension.
>> Ja! Fedt! Skyd budbringeren - ignorer budskabet!
> Hvad er det for sludder? Jeg roser Sappho for dens ensidighed.
> Sappho gør det da nemmere at forstå verden. Hvad mere kan man
> forlange?

Muligt! Det er dog DEN side af virkeligheden som ingen andre (politisk
korrekte) tager sig af!!!

Mvh Eyvind


Ivannof (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivannof


Dato : 26-10-10 05:25

On 26 Okt., 12:55, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> "Ivannof"
>
> >> > Ja, vi har i mange år vidst at OS er en led kommunist. Kommunisme og
> >> > fascisme er to alen ud af et stykke.
> >> Nej, kommunisme og fascisme er hinandens modsætninger!
> >Da de er forvrøvlede ankommer de ikke til deres endemål, og så er de
> >defacto ens alligevel og lige ubehagelige i uendelig lang tid! Og så
> >kan det jo være lige fedt!
>
> Hmm..jaa, det kan du måske have ret i, men jeg vil dog sige at
> der er forskel på de naive mennesker der følger disse farlige -ismer.
> F.eks. er der forskel på at tro på det gode i mennesket eller
> at tro på det onde i mennesket!
> Dog i alle totalitære -ismer findes der masser af wannabe-bødler og disse
> er sgu' lige farlige, det har du ret i!
>
> Mvh Eyvind

Det farlige er nok, at man ikke har lov til at modsige magthaverne i
et totalitært system. Det er det gode ved demokratiet. Man kan ikke
blive straffet for at offentliggøre en politisk mening. Det kan man
iøvrigt i Tyrkiet, som brøster sig af at være et demokrati, men hvor
man udlægger kritik af præsidenten som statsundergravende virksomhed!
Det får mig til at mene at Tyrkiet alligevel har totalitære tendenser.
Og det er også dér jeg endnu engang priser mig lykkelig for at leve i
et land som ikke alene har ytringsfrihed, men som heller ikke
umiddelbart straffer misbrug af ytringsfrihed. Jeg mener, hvis ikke
man har lov til at misbruge den, er der restriktioner på den - og
dermed er den ikke længere fri.

Det er i samspillet med "de rigtige meninger" hos magthaverne og
"stemmekvæget"s modstand mod oplevelsen af samme, at demokratiet
fungerer og det totalitære holdes på afstand.

Wilstup er sikkert uenig!. Ole Sohn siger sikkert at han er enig - men
véd bedre!

Hilsen Ivan

Ukendt (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-10 15:25


"Ivannof"
>> Dog i alle totalitære -ismer findes der masser af wannabe-bødler og disse
>> er sgu' lige farlige, det har du ret i!
>
>Det farlige er nok, at man ikke har lov til at modsige magthaverne i
>et totalitært system. ............................

Ytringsfrihed, trykkefrihed, pressefrihed - you name it - er det
bedste værn mod totalitære -ismer.
Det er jo nok derfor det er så vigtigt for de totalitære regimer at
få undertrykt det frie ord.
Derfor er Flemming Rose en af vores tids største helte!!!!!!!!!!
Gid det snart må sive ind hos også de "politisk korrekte".

Mvh Eyvind


Ivannof (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivannof


Dato : 27-10-10 03:12

On 26 Okt., 16:25, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> "Ivannof"
>
> >> Dog i alle totalitære -ismer findes der masser af wannabe-bødler og disse
> >> er sgu' lige farlige, det har du ret i!
>
> >Det farlige er nok, at man ikke har lov til at modsige magthaverne i
> >et totalitært system. ............................
>
> Ytringsfrihed, trykkefrihed, pressefrihed  - you name it - er det
> bedste værn mod totalitære -ismer.
> Det er jo nok derfor det er så vigtigt for de totalitære regimer at
> få undertrykt det frie ord.
> Derfor er Flemming Rose en af vores tids største helte!!!!!!!!!!
> Gid det snart må sive ind hos også de "politisk korrekte".
>
> Mvh Eyvind

Amen!

Hilsen Ivan

Ivannof (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivannof


Dato : 28-10-10 03:39

On 27 Okt., 21:49, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> "Jens Bruun"
>
> >> Nej, kommunisme og fascisme er hinandens modsætninger!
> > Nej. Begge ideologier sætter staten over individdet...............
>
> I kommunisternes utopiske slutmål - det ideelle kommunistiske
> samfund - findes staten ikke!!!
>
> Mvh Eyvind

Vrøvl. Der findes ikke andet. Og ingen rigtige mennesker - kun
kommunister eller "homo sovjetticus"

Hilsen Ivan


Vidal (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-10-10 10:51

Den 28-10-2010 11:39, Ivannof skrev:
> On 27 Okt., 21:49, "Eyvind Dk"<eyvind snabel A eyvind punktum dk>
> wrote:
>> "Jens Bruun"
>>
>>>> Nej, kommunisme og fascisme er hinandens modsætninger!
>>> Nej. Begge ideologier sætter staten over individdet...............
>>
>> I kommunisternes utopiske slutmål - det ideelle kommunistiske
>> samfund - findes staten ikke!!!
>>
>> Mvh Eyvind
>
> Vrøvl. Der findes ikke andet. Og ingen rigtige mennesker - kun
> kommunister eller "homo sovjetticus"

Eyvind har da ret, det er den teoretiske/utopiske udlægning.
Når mennesket under marxismen er blevet perfekt, dør staten
bort. At det så gik fuldstændigt den modsatte vej er en
anden snak.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Ukendt (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-10-10 12:45


"Vidal"
>>> I kommunisternes utopiske slutmål - det ideelle kommunistiske
>>> samfund - findes staten ikke!!!
>> Vrøvl. Der findes ikke andet. Og ingen rigtige mennesker - kun
>> kommunister eller "homo sovjetticus"
>
> Eyvind har da ret, det er den teoretiske/utopiske udlægning.
> Når mennesket under marxismen er blevet perfekt, dør staten
> bort. At det så gik fuldstændigt den modsatte vej er en
> anden snak.

Netop, vi snakker de forskruede teorier, som Ivannof og JB
åbenlyst ikke har som deres spidstkompetancer!!!
De slutter at hvis 2 ting er dårlige så må de være ens! Doooh!

Kommunisme => minus stat
Nazismen => total stat
Islamismen => 72 jomfruer eller helvede!

Mvh Eyvind


Lyrik (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 28-10-10 06:09

On 28 Okt., 13:44, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:

> Kommunisme => minus stat
> Nazismen => total  stat
> Islamismen => 72 jomfruer eller helvede!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kommunisme= Betonstat med totalovervågning af hemmeligt politi.
Nazisme=Enevældig diktator med totalovervågning af politi.
Islamisme=Enevældig præstekonge.

Og så synes jeg at det islamiske paradis trænger til en bedre
fortolkning:
72 jomfruer hugger en mand i 72 blodige stykker! Med 72 jomfruer
behøver man intet helvede! Det ér helvede! Én jomfru er et fint
paradis for en mand!

Jens

Ukendt (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-10-10 13:16


"Lyrik"
>Kommunisme= Betonstat med totalovervågning af hemmeligt politi.
>Nazisme=Enevældig diktator med totalovervågning af politi.
>Islamisme=Enevældig præstekonge.

>Og så synes jeg at det islamiske paradis trænger til en bedre
>fortolkning:
>72 jomfruer hugger en mand i 72 blodige stykker! Med 72 jomfruer
>behøver man intet helvede!

LOL

>Det ér helvede! Én jomfru er et fint paradis for en mand!

Ja, men det er hun ikke i ret lang tid!

Mvh Eyvind




Tony (29-10-2010)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 29-10-10 10:23

"Eyvind Dk" skrev i meddelelsen
news:4cc9699e$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...


"Lyrik"
>Kommunisme= Betonstat med totalovervågning af hemmeligt politi.
>Nazisme=Enevældig diktator med totalovervågning af politi.
>Islamisme=Enevældig præstekonge.

>Og så synes jeg at det islamiske paradis trænger til en bedre
>fortolkning:
>72 jomfruer hugger en mand i 72 blodige stykker! Med 72 jomfruer
>behøver man intet helvede!

LOL

>Det ér helvede! Én jomfru er et fint paradis for en mand!

Ja, men det er hun ikke i ret lang tid!

Mvh Eyvind


Og dog, nu er det jo en kendt sag, at de elsker at kneppe deres geder og
æsler, så hvis de findes i paradiset, forbliver hun jomfru lige indtil der
ankommer en konverteret Dansker....heheh

Tony


Vidal (29-10-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-10-10 10:51

Den 28-10-2010 14:16, Eyvind Dk skrev:
>
> "Lyrik"
>> Kommunisme= Betonstat med totalovervågning af hemmeligt politi.
>> Nazisme=Enevældig diktator med totalovervågning af politi.
>> Islamisme=Enevældig præstekonge.
>
>> Og så synes jeg at det islamiske paradis trænger til en bedre
>> fortolkning:
>> 72 jomfruer hugger en mand i 72 blodige stykker! Med 72 jomfruer
>> behøver man intet helvede!
>
> LOL
>
>> Det ér helvede! Én jomfru er et fint paradis for en mand!
>
> Ja, men det er hun ikke i ret lang tid!

Er der ikke noget med, de hver morgen returnerer til den
jomfruelige tilstand igen?

http://wulffmorgenthaler.dk/strip/2007/09/27

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Ukendt (29-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-10-10 23:16


"Vidal"
>>> Og så synes jeg at det islamiske paradis trænger til en bedre
>>> fortolkning:
>>> 72 jomfruer hugger en mand i 72 blodige stykker! Med 72 jomfruer
>>> behøver man intet helvede!
>> LOL
>>> Det ér helvede! Én jomfru er et fint paradis for en mand!
>> Ja, men det er hun ikke i ret lang tid!
> Er der ikke noget med, de hver morgen returnerer til den
> jomfruelige tilstand igen?

Og i Valhalla er der en ged man kan spise hver aften, samle
benene i huden og Thor kunne så vække den næste dag.
Evig æde incl. mjød!

Mvh Eyvind


Kert Rats (30-10-2010)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 30-10-10 17:02


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4cca990b$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 28-10-2010 14:16, Eyvind Dk skrev:
>>
>> "Lyrik"
>>> Kommunisme= Betonstat med totalovervågning af hemmeligt politi.
>>> Nazisme=Enevældig diktator med totalovervågning af politi.
>>> Islamisme=Enevældig præstekonge.
>>
>>> Og så synes jeg at det islamiske paradis trænger til en bedre
>>> fortolkning:
>>> 72 jomfruer hugger en mand i 72 blodige stykker! Med 72 jomfruer
>>> behøver man intet helvede!
>>
>> LOL
>>
>>> Det ér helvede! Én jomfru er et fint paradis for en mand!
>>
>> Ja, men det er hun ikke i ret lang tid!
>
> Er der ikke noget med, de hver morgen returnerer til den
> jomfruelige tilstand igen?
>
> http://wulffmorgenthaler.dk/strip/2007/09/27
>

Og inden de når frem til deres islamiske himmel:

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.low5.dk/wp-content/uploads/2009/06/DenSjoveAraber.jpg&imgrefurl=http://www.low5.dk/%3Fp%3D2145&usg=__nmRGwtS_iH7t7KfsWG39ASVvh7E=&h=392&w=1035&sz=91&hl=da&start=0&zoom=1&tbnid=iKvfKUITvtqqSM:&tbnh=78&tbnw=206&prev=/images%3Fq%3Dden%2Bsjove%2Baraber%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DX%26biw%3D1256%26bih%3D835%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=87&vpy=115&dur=4828&hovh=138&hovw=365&tx=93&ty=165&ei=OkDMTObWKIKMswam_aynAQ&oei=OkDMTObWKIKMswam_aynAQ&esq=1&page=1&ndsp=20&ved=1t:429,r:0,s:0

Håber, at linket går igennem.



Venligst

Kert Rats



Ivannof (29-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivannof


Dato : 29-10-10 02:20

On 28 Okt., 13:44, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> "Vidal"
>
> >>> I kommunisternes utopiske slutmål - det ideelle kommunistiske
> >>> samfund - findes staten ikke!!!
> >> Vrøvl. Der findes ikke andet. Og ingen rigtige mennesker - kun
> >> kommunister eller "homo sovjetticus"
>
> > Eyvind har da ret, det er den teoretiske/utopiske udlægning.
> > Når mennesket under marxismen er blevet perfekt, dør staten
> > bort. At det så gik fuldstændigt den modsatte vej er en
> > anden snak.
>
> Netop, vi snakker de forskruede teorier, som Ivannof og JB
> åbenlyst ikke har som deres spidstkompetancer!!!
> De slutter at hvis 2 ting er dårlige så må de være ens! Doooh!
>
> Kommunisme => minus stat
> Nazismen => total  stat
> Islamismen => 72 jomfruer eller helvede!
>
> Mvh Eyvind

Nu er vi ude i umådeholdent flueknepperi. Det er muligt at forskruede
teorier har separate tankespind som ophav. Men resultatet er det
samme. Både nazisme og sovjetkommunisme blev total stat og nul
individer. Hvad islamismen resulterer i er vist mere et spørgsmål om
at komme ordentlig fra denne verden, så de kan starte det virkelige
liv hinsides på et ordentlig niveau, "siddende ved Muhammeds højre
hånd".

Hilsen Ivan

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste