2010 uge 43 (news samlet)
Fra : Kall, Mogens

Dato : 25-10-10 09:48

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2010-10-25, Monday, day no 298 in the year ... ]
[ ... ]
> 602 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under lovsangen, som OGSÅ er ret *progressiv*. Man bli'r glad af at høre
den og synge med ...

GodsWildfire
http://www.youtube.com/user/GodsWildfire
18. jul 2009
"New Land" by Eden's Bridge
http://www.youtube.com/watch?v=9PhtvJYviKk

eller ...

http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/10/9PhtvJYviKk

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/new-land

God fornøjelse ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11750 news:4cbb572f$0$23763$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11786

Fra : Kall, Mogens

Dato : 25-10-10 17:12

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cc54432$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/10/25/115010.htm

Karzai får penge fra Iran

25. okt. 2010 12.59 Udland

Den afghanske præsident Hamid Karzai har i dag bekræftet,
at han modtager økonomisk støtte fra Iran.

Kazai oplyser, at der er tale om officiel støtte til driften af
præsidentkontoret. Og Iran er kun et blandt flere donorlande.

Venligtsindede lande

Kontante udbetalinger "kommer fra forskellige venligtsindede
lande for at hjælpe præsidentkontoret og hjælpe med forskellige
udgifter", siger Karzai.

Dermed afviser præsidenten en historie i avisen New York
Times, som i går rapporterede, at de iranske penge går direkte til
præsidentens stabschef, Umar Daudzai.

Sprede gift

Som modydelse har stabschefen ifølge flere anonyme kilder
gjort, hvad han kunne for at forgifte forholdet mellem det afghanske
lederskab på den ene side og USA/Nato på den anden.

The New York Times skrev, at pengene fra Iran kanaliseres ind
i en hemmelig fond, som Karzai og Daudzai har brugt til at betale
parlamentarikere, lokale stammeledere og også Talibanfolk for at
sikre deres loyalitet.

11788

Fra : Bo Warming

Dato : 25-10-10 20:48

>Venligtsindede lande
>
>Kontante udbetalinger "kommer fra forskellige venligtsindede
>lande for at hjælpe præsidentkontoret og hjælpe med forskellige
>udgifter", siger Karzai.

Stor ros til dendygtige statsleder Karzai

Intet tyderpå at han har gavnet Iran på bekostning af sit land -
allilgevel får ham valuta til landet

Har nogen dansk leder evnet det?

Fra : Kall, Mogens

Dato : 26-10-10 10:53

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/10/26/105506.htm

Tariq Aziz er dømt til døden

26. okt. 2010 11.01 Udland Opdat.: 26. okt. 2010 11.32

Den tidligere udenrigsminister i Irak, Tariq Aziz, er blevet dømt til
døden ved hængning. Det oplyser irakisk tv.

Tariq Aziz var en af diktator Saddam Husseins mest trofaste væbnere.
Han opnåede verdensberømmelse under Golfkrigen i 1991, da han
var Iraks ansigt udadtil i blandt andet FN.

Overgav sig

Han var vicepremierminister i Saddam Husseins regering, da USA
invaderede Irak i 2003. Han overgav sig til amerikanske soldater i
april 2003.

Aziz' dødsdom faldt i en retssag, der handler om forfølgelse af
religiøse partier i Saddam-tiden.

Tidligere dømt

Som den eneste kristne i Saddam Husseins inderkreds spillede den
gråhårede minister med de store briller og det fejlfrie engelsk en
ledende diplomatisk rolle i optakten til Golfkrigen i 1991, hvor han
blev et kendt ansigt i de internationale medier.

Aziz blev i august sidste år idømt syv års fængsel for sin rolle i
fordrivelsen af kurdere fra det olierige nordøstlige Irak under
Saddam Husseins regime.

Et halvt år forinden fik han en dom på 15 års fængsel for sin rolle i
drabene på snesevis af handlende, der brød statens priskontrol
i 1992.

=== citat slut ====

Fornuftigt, fordi budskabet herigennem er, at ... psykopater *aldrig* kan vide sig helt
sikre på, at der ikke er nogen, som vil kræve dem til regnskab for deres forbrydelser.

Og det kan faktisk skræmme nogle psykopater fra overhovedet at begå disse væmmelige
forbrydelser.

Men alting må ske i henhold til retfærdige love, som både giver den anklagede mulig for
at forsvare sig selv, samt at disse love ikke forfordeler nogen, og at enhver er uskyldig
indtil det modsatte er bevist.
Et menneske skal således ikke dømme skyldig blot fordi man er, den man er, men
udelukkende fordi dét, man har gjort, er forkert.

11793

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-10 12:30

> [...]
> Et menneske skal således ikke dømme skyldig blot fordi man er, den man er, men
>udelukkende fordi dét, man har gjort, er forkert.

Ligesom Saddam Hussein var den kristne minister Aziz så demokratisk
udnævnt som de fleste ulandes regeringer

Folkets vilje sørgede han for blev effektueret via sin underskrift

At henrette er så utiltalende som at man ved Nyrnbergprocessen hængte
Julius Streicher der ikke havde bidraget til holocaust med ordrer men
kun med vittighedstegninger og injurierende bladudgivelse

Fra : Kall, Mogens

Dato : 27-10-10 09:22

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7354435

Dataproblemer førte til at 50 atomraketter ble frakoblet i USA i helgen.

Publisert i dag 07:16.

Dataproblemene oppsto lørdag ved F.E. Warren-basen i delstaten
Wyoming, og 50 av USAs i alt 450 interkontinentale raketter ble
frakoblet i en times tid.

Det melder fjernsynskanalen CBS.

USAs president Barack Obama skal ifølge CBS ikke ha blitt informert
om saken før tirsdag. Feilen skal ikke skyldes sabotasje.

(NTB)

=== citat slut ====

11796

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-10 16:51

On Wed, 27 Oct 2010 10:21:49 +0200, "Kall, Mogens"
<Jesus.loves.you.et@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>USAs president Barack Obama skal ifølge CBS ikke ha blitt informert
>om saken før tirsdag. Feilen skal ikke skyldes sabotasje.

Betyder det noget?

USA har et cirkus Mili som overgår alt og næppe vil blive brugt

for Kina er ren Gandhi mens de ikke er jævnbyrdige - endnu

Man kan sabotere 90% af USA s rakettter og landet skræmmer stadig
effektivt

Fra : Kall, Mogens

Dato : 27-10-10 22:38

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.guardian.co.uk/world/2010/oct/27/gorbachev-criticises-putin-medvedev-democracy

Mikhail Gorbachev says Russia is moving 'away from democracy'

Former Soviet leader says Dmitry Medvedev and Vladimir Putin are
crushing opposition and leading country towards totalitarianism

guardian.co.uk, Wednesday 27 October 2010 15.46 BST

Mikhail Gorbachev, the former leader of the Soviet Union, has
issued a sharp criticism of Russia's president, Dmitry Medvedev, and
the prime minister, Vladimir Putin, saying they are "doing everything
they can to move away from democracy, to stay in power".

Gorbachev, 79, accused the two leaders of eroding civil liberties by
crushing opposition parties and cancelling direct elections for
regional governors.

"I am very concerned, ...

[ ... ]

11797

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-10 23:38

On Wed, 27 Oct 2010 23:38:29 +0200, "Kall, Mogens"
> [...]

>Gorbachev, 79, accused the two leaders of eroding civil liberties by
>crushing opposition parties and cancelling direct elections for

Hvis Putin+ bedst bekæmper Islam og får økonomien stærk ved
ikke-demokrati, så ved de nok bedst

Kaos og ustabilitet er usmart, lær af Kina

Fra : Kall, Mogens

Dato : 29-10-10 09:50

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-34604131:hizbollah-bringer-libanon-p%C3%A5-kogepunktet.html

Hizbollah bringer Libanon på kogepunktet

Fredag d. 29. okt. 2010; kl. 03:56 af ritzau

Libanon er på kogepunktet. Hizbollah boykotter FN's efterforskning
af Hariri-mordet. Den shiamuslimske milits bliver måske anklaget
for drabet.

Lederen af den libanesiske Hizbollah-milits, Hassan Nasrallah,
beskylder medlemmer af det FN-tribunal, der efterforsker mordet på
Libanons tidligere premierminister Rafik Hariri, for at videregive
oplysninger til gruppens ærkefjende Israel.

Derfor siger Nasrallah nu, at ethvert samarbejde med FN-tribunalet
vil blive betragtet som et angreb på Hizbollah.

- Jeg opfordrer alle libanesiske embedsmænd og alle borgere til at
boykotte disse efterforskere og ikke samarbejde med dem, siger
han ifølge BBC og tilføjer: "Alle informationer, data og adresser
(de får, red.) bliver sendt til Israel."

- Fra nu af vil ethvert samarbejde med de internationale efterforskere
(blive betragtes som, red.) hjælp til deres angreb (på
Hizbollah, red.), siger Nasrallah.

En gruppe vrede kvinder angreb onsdag to mandlige FN-efterforskere
og deres kvindelige tolk, der var til lægen på en gynækologklinik
i Beirut. Kvinderne råbte skældsord mod efterforskerne og tolken, og
det lykkedes dem at fravriste de FN-ansatte en kuffert.
Overfaldet skete i en Hizbollah-kontrolleret forstad.

FN's særlige Mellemøstudsending, nordmanden Terje Rød-Larsen,
advarede torsdag om, at der er "en storm under optræk" i Mellemøsten
og understregede vigtigheden af at få afvæbnet grupper som Hizbollah.

- Bevæbnede militser i Libanon er i sig selv skræmmende, særligt
når det følges af hensynsløs og uansvarlig retorik, sagde
Rød-Larsen på et pressemøde, efter at han havde briefet FN's
Sikkerhedsråd om situationen.

Det særlige FN-tribunal blev nedsat i 2007 af Sikkerhedsrådet for
at finde Hariris mordere.

Spændingerne i Libanon går højt, da uofficielle rapporter peger på,
at Hizbollah-militsen kan blive anklaget for mordet på Hariri,
det var sunnimuslim.

/ritzau/

=== citat slut ====

Vær realister:
Hizbollah har været og ér fortsat en *terror*-organisation (styret af Iran) !

11802