MS Windows
briani 27239
Win 98/xp
Fra : A:H:J:

Dato : 25-10-10 20:33

hej. På min gamle stationære har jeg for en tid siden installeret WIN.XP,
men det er alt for langsom. Så nu vil jeg igen ha' WIN 98, som den er født
med, på den igen. M;en det er ikke nemt, så hvordan gør man ??. Jeg bruger
den til skanner Epson Perfektion 1200 Photo. Jeg kan ikke få en driver til
den så den kan bruges på min WIN. 7. Har talt med Microsoft. AHJ

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-10-10 20:37

On Mon, 25 Oct 2010 21:33:26 +0200, "A:H:J:" <arhoja@privat.dk> wrote:

> Så nu vil jeg igen ha' WIN 98, som den er født
>med, på den igen. M;en det er ikke nemt, så hvordan gør man ??
I med Windows 98 CDen og boot op. Med mindre der er en masse data på
maskinen der ønskes bevaret, men prøv at boot på CDen, så tager vi den
derfra.

>Jeg kan ikke få en driver til den så den kan bruges på min WIN. 7.
Men der er drivere til windows 98 ?

/Hans

Fra : Kall, Mogens

Dato : 25-10-10 23:11

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse news:aumbc6puunnki8vvpp8qetmb86np8hfpng@4ax.com...

> I med Windows 98 CDen og boot op. Med mindre der er en masse data på
> maskinen der ønskes bevaret, men prøv at boot på CDen, så tager vi den
> [...]

NB! W98 kan ikke håndtere NTFS, så du må også lige sikre dig,
at HD er FAT32 formateret.

Kør fra dos evt. FDISK

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11750 news:4cbb572f$0$23763$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11789

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-10 10:26

A:H:J: skrev:

> hej. På min gamle stationære har jeg for en tid siden installeret WIN.XP,
> men det er alt for langsom. Så nu vil jeg igen ha' WIN 98, som den er født
> med, på den igen. M;en det er ikke nemt, så hvordan gør man ??

Først sikrer du dig at du kan få em 98-driver til scanneren.
Derefter formaterer du harddisken med FAT32. Så kan du boote fra
98-cd'en og installere.

Men at du gider. Windows er et genstartssystem - stadig i Windows
7 selv om det er blevet bedre - men Windows 98 er en plage at
installere.

Hvor meget ram er der i pc'en og hvor stor harddisk?

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-10-10 11:57

Bertel Lund Hansen skrev:

> Windows 98 er en plage at installere.

Også rent sikkerhedsmæssigt - det er flere år
siden man kunne hente opdateringer til den, og
det er samtidig vanskeligt at finde antivirus til
den.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-10 13:11

Allan Vebel skrev:

> Også rent sikkerhedsmæssigt - det er flere år
> siden man kunne hente opdateringer til den, og
> det er samtidig vanskeligt at finde antivirus til
> den.

Jo, men det er vel også svært at finde virus til den?

PS. Det var en joke. Windows 98 skal sikres hvis man skal bruge
det. Men når førdt det er gjort (rigtigt), behøver man ikke
antivirus hvis man kan regne med at brugerne ikke henter og
aktiverer virus(befængte programmer).

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-10-10 13:52

Bertel Lund Hansen skrev:

> Men når førdt det er gjort (rigtigt), behøver man
> ikke antivirus hvis man kan regne med at brugerne
> ikke henter og aktiverer virus(befængte programmer).

Alle de 98-maskiner jeg får ind på værkstedet er så
fyldt med virus og spyware at styresystemet stort set
er smadret.

I de fleste tilfælde er maskinerne også så gamle at
der er mange andre ting i vejen - og det ender som
regel med en ny maskine.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Max

Dato : 26-10-10 13:17

Hej Allan

> Også rent sikkerhedsmæssigt - det er flere år
> siden man kunne hente opdateringer til den, og
> det er samtidig vanskeligt at finde antivirus til
> den.

Hvis den aldrig kommer på net er det jo også ligegyldigt.

Max