Toast-problem
Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-10 10:21

Når jeg brænder en opera med Toast, genstarter operaen automatisk når
den er færdig.

Tidligere har jeg sat brændingen til »Auto-play disc on insert« for
netop at undgå genoptagelsen, og opfattet »Play all items continously«
som måden at undgå på, at DVDen hopper tilbage til hovedmenuen efter
hver akt. Men er der tale om det?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-10 13:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> netop at undgå genoptagelsen, og opfattet »Play all items continously«
> som måden at undgå på, at DVDen hopper tilbage til hovedmenuen efter

Bliver »Play all items continously« sat fra, genstarter operaen ikke
automatisk når den er færdig. Det er nu konstateret.

Men ligger operaen i forskellige akter, i foreskellige filer, hoppes der
også tilbage til hovedmenuen når et akt er færdig. I stedet for at
fortsætte til næste akt.

Tåbeligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 25-10-10 14:14

> [...]

> Men ligger operaen i forskellige akter, i foreskellige filer, hoppes der
> også tilbage til hovedmenuen når et akt er færdig. I stedet for at

Hvorfor sammenføjer du ikke de forskellige akter med MPEG Streamclip for
du rister dem i Toast? (kræver QuickTime MPEG2 Playback installeret,
hvis det er fra en DVD eller i MPEG2).
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-10 15:55

> Hvorfor sammenføjer du ikke de forskellige akter med MPEG Streamclip for
> du rister dem i Toast? (kræver QuickTime MPEG2 Playback installeret,
> hvis det er fra en DVD eller i MPEG2).

Af den simple grund at jeg aldrig tidligere har hørt om MPEG Streamclip
.... men nu er jeg gået i gang med at downloade programmet .

Er sket; nu mangler installation ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-10-10 14:16

Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Men ligger operaen i forskellige akter, i foreskellige filer, hoppes der
> også tilbage til hovedmenuen når et akt er færdig. I stedet for at

Tåbeligt véd jeg såmænd ikke, om det er, men det er mærkeligt. Det bør
den ikke... - Hvad bruger du som afspiller - QuickTime - VLC - iTunes -
MPlayer? - Eller bruger du den indbyggede afspilleri Toast?

Har du prøvet at slette alle Toast indstillinger fra
username/library/preferences? (Du skal muligvis genindtaste serienummer,
når du starter Toast igen efter sletning af prefs filer).

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-10 15:18

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Tåbeligt véd jeg såmænd ikke, om det er, men det er mærkeligt. Det bør
> den ikke...

"Play all items continously" laver en dvd med én Title med flere
chapters.

Hvis du ikke sætter den så laver den flere titles med hver et chapter

Så der er ikke noget mærkeligt i det.

Hvis man vil have mere kontrol over sin DVD authoring så bruger man ikke
Toast ... Toast er en "quick and dirty" løsning ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-10 15:55

> Hvis man vil have mere kontrol over sin DVD authoring så bruger man ikke
> Toast ... Toast er en "quick and dirty" løsning ...

Hvad bruger man så?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-10 18:05

> Hvad bruger man så?

Hvis man mener det alvorligt med DVD produktion ? .. på mac er der vel
næsten kun DVD Studio Pro som er en del af Final Cut Studio ...

Dernæst iDVD ..

Men det er jo ekstremt overkill iforhold til at lave lidt kopier af et
par tv optagelser.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-10 18:41

> [...]
>
> Dernæst iDVD ..
>
> Men det er jo ekstremt overkill iforhold til at lave lidt kopier af et

Og det eneste jeg er interesseret i er at lave DVD kopier af operaer,
sendt i fjernsynet, og lignende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-10 19:06

> Og det eneste jeg er interesseret i er at lave DVD kopier af operaer,
> sendt i fjernsynet, og lignende.

så brug Toast og "... continously" og husk at stoppe den inden den
begynder forfra ... det vil være det jeg vil kalde "minor annoyance"

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-10 06:02

> så brug Toast og "... continously" og husk at stoppe den inden den
> begynder forfra ... det vil være det jeg vil kalde "minor annoyance"

Jeg har nu konstateret at jeg /ikke/ skal bruge »continuously«, men dog
»autoplay on insert«. Jeg skal så blot sørge for at de video-filer jeg
vil lægge på en dvd først er konkateneret til én fil. Og var det ikke
det MPEG Streamclip kunne klare?

I de fleste tilfælde har jeg rent faktisk kun én fil, jeg lejlighedsvis
skal klippe ud i to filer, ved pausen. Og jeg har da også blanke DVD
Dual diske.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 08:16

> [...]
> »autoplay on insert«. Jeg skal så blot sørge for at de video-filer jeg
> vil lægge på en dvd først er konkateneret til én fil. Og var det ikke

nemlig ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-10-10 23:01

Per Rønne wrote:

> Og det eneste jeg er interesseret i er at lave DVD kopier af operaer,
> sendt i fjernsynet, og lignende.

Så er det ihvertfald overkill at investere i DVD Studio....

Hvis du har EyeTV eller lign. Mac kompatibel enhed, kan du optage
direkte gennem Toast 10 Pro ved at vælge AVCHD og fra hvilken enhed, du
vil 'afspille' til Toast. Og som Toast 10 er nu, vil du få HD video i
720p eller 1080p.

Du kan selvfølgelig også bruge 'almindelig' 'DVD Video' i Toast 9.x og
10.x. Menu Style skal du sætte til 'None' og sætte hak i både 'Auto play
disc on insert' og 'Play all items continuously. Sæt encoding to
'Automatic og 'Video quality' til 'Best'. Klik på 'More' og vær sikker
på at både 'Play disc on insert' og 'Play all items continuously' også
er markeret dér. - Under 'Data' skal begge være afmarkeret, hvis du ikke
selv lægger forklarende data og billeder på enten først eller i
slutningen af DVD'en.

Så /skal/ det altså virke korrekt - stort set uanset hvilken afspiller,
du afspiller på - både på TV og computer.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-10 06:03

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Så er det ihvertfald overkill at investere i DVD Studio....
>
> Hvis du har EyeTV

Jeg har en EyeTV Hybrid + det tilhørende software.

> eller lign. Mac kompatibel enhed, kan du optage
> direkte gennem Toast 10 Pro

Det er Toast 10 Titanium jeg har.

> [...]
> 'Automatic og 'Video quality' til 'Best'. Klik på 'More' og vær sikker
> på at både 'Play disc on insert' og 'Play all items continuously' også

Menu Style har jeg ikke prøvet at ændre på. Men du siger altså at sættes
den til »No Menus« vil DVDen ikke begynde forfra, når den har spillet
færdig?

Det er jo også det der er formålet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-10 11:56

Per Rønne wrote:

> Jeg har en EyeTV Hybrid + det tilhørende software.

Inkl. nyeste opdateringer? - Der er et par af modellerne, der godt kan
bruge softwaren til 10.5.x, men som kører halvskidt på 10.6, men jeg kan
ikke huske hvilke, så seneste opd. er nok det bedste under alle
omstændigheder.

> Det er Toast 10 Titanium jeg har.

OK, jeg har lige kigget på min Toast 9.x, og det ser ud til, der ikke er
forskel på EyeTV understøttelsen i 9.x og 10.xPro, så jeg går ud fra,
det også vil være det samme på den alm. Toast 10.x.

> Menu Style har jeg ikke prøvet at ændre på. Men du siger altså at sættes
> den til »No Menus« vil DVDen ikke begynde forfra, når den har spillet
> færdig?

Det har jeg aldrig været ude for. DVD'en er altid blevet spillet til
ende og derefter er hovedmenuen kommet tilbage igen, hvor den så bliver
stående.

> Det er jo også det der er formålet ...

Hm, ja, det brude den altså også gøre... Du skriver i et andet svar, at
du nogle gange bliver nødt til at stoppe optagelserne fx. ved en pause i
operaen. - Har du prøvet blot at sætte optageprogrammet på 'Pause' og
dermed ikke stoppe programmet, mens der er pause i udsendelsen?

En anden ting, jeg kommer til at tænke på, er, om udsendelserne er VPS
og/eller APG styret, så der indlægges automatiske signaler ved start på
og afslutning af udsendelsen. - Nogle EyeTV og TIVO bokse kan ikke
arbejde sammen med VPS styring - kun med APG, og dansk VPS er
overhovedet ikke understøttet i hverken EyeTV eller TIVO.

- Det står faktisk i en dialognote dybt inde i selve Toast programmet, -
"EyeTV and the TIVO are not supported by the European Video Pen System
(VPS) program guidelines. Only APG is supported. Please contact your
local broadcasting services to learn more...", - men underligt nok ikke
i hverken 'Help' eller brugervejledningen. - Jeg véd, at fx. sVT1 og
SVT2 bruger et system, der ligner APG mere end VPS, mens DR1/2, DRK og
DRHD stadig bruger VPS, hvilket vil betyde, at hvis der i VPS signalet
kommer en kode, der siger 'Start igen' og 'Genoptag', vil det altid
biive tolket af EyeTV som 'Start igen'.

Så mit råd er stadig, at du sletter alle Toast indstillinger for at
neutralisere den, hvorved den får de indstillinger, jeg nævner ovenfor.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-10 13:52

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Inkl. nyeste opdateringer?

Ja.

> Det har jeg aldrig været ude for. DVD'en er altid blevet spillet til
> ende og derefter er hovedmenuen kommet tilbage igen, hvor den så bliver
> stående.

Det sker så konsekvent for mig, hvis jeg har valgt »continously« i
Toast.

> Hm, ja, det brude den altså også gøre... Du skriver i et andet svar, at
> du nogle gange bliver nødt til at stoppe optagelserne fx. ved en pause i
> operaen.

Den har du nu misforstået. Unødvendige ting kan jeg fjerne i EyeTV
applikationen, og det du har misforstået er når jeg har været nødt til
at dele optagelsen i mindre filer, for at få den delt ud på 2-3
forskellige DVDere. Nødvendigt for særligt lange operaer.

> [...]
> arbejde sammen med VPS styring - kun med APG, og dansk VPS er
> overhovedet ikke understøttet i hverken EyeTV eller TIVO.

Jeg starter optagelserne baseret på tid, og slutter den også baseret på
tid - dog noget tid efter at udsendelsen skal være sluttet. Derefter
fjerner jeg i EyeTV stumper, som ikke skal være der, især i begyndelsen
og slutningen.

> Så mit råd er stadig, at du sletter alle Toast indstillinger for at
> neutralisere den, hvorved den får de indstillinger, jeg nævner ovenfor.

Det eneste problem jeg har her er at »continously« betyder at den
genstarter afspildningen. Derfor fravælger jeg den option, og
concatenerer i stedet filerne inden de sendes til Toast.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 13:55

> [...]

> at dele optagelsen i mindre filer, for at få den delt ud på 2-3
> forskellige DVDere. Nødvendigt for særligt lange operaer.

Jeg vil faktisk sige du skal droppe det DVD halløj og få en boks til dit
fjernsyn .. f.eks. et Apple TV eller lign.

Så kan du streame eller synce dine ting uden at skulle igennem DVD
brænding først ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-10 22:34

Per Rønne wrote:

> [...]
> at dele optagelsen i mindre filer, for at få den delt ud på 2-3
> forskellige DVDere. Nødvendigt for særligt lange operaer.

OK, det kan jeg godt se nu.

> [...]
> tid - dog noget tid efter at udsendelsen skal være sluttet. Derefter
> fjerner jeg i EyeTV stumper, som ikke skal være der, især i begyndelsen

Så er der ihvertfald ingen konflikt mellem APG og VPS. - Faktisk er det
jo samme princip som på en gl. VHS video..-)

> Det eneste problem jeg har her er at »continously« betyder at den
> genstarter afspildningen. Derfor fravælger jeg den option, og
> concatenerer i stedet filerne inden de sendes til Toast.

Det er så her, 'kæden' hopper af, om man så må sige. - Det burde ikke
være nødvendigt, når Toast har fuld understøttelse af EyeTV til hele
forløbet...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-10 20:38

> [...]

> Det er så her, 'kæden' hopper af, om man så må sige. - Det burde ikke
> være nødvendigt, når Toast har fuld understøttelse af EyeTV til hele

Jep ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 22:40

> [...]

> DRHD stadig bruger VPS, hvilket vil betyde, at hvis der i VPS signalet
> kommer en kode, der siger 'Start igen' og 'Genoptag', vil det altid

APG ? VPS ?

Mon du mener EPG ? ... EyeTV bruger på DVB-T og DVB-C den EPG som er en
del af DVB standarden til at opdatere den digitale program guide som du
også bruger til at optage fra ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-10-10 00:20

Thomas von Hassel wrote:

> APG ? VPS ?
>
> Mon du mener EPG ? ... EyeTV bruger på DVB-T og DVB-C den EPG som er en
> del af DVB standarden til at opdatere den digitale program guide som du
> også bruger til at optage fra ....

Nej, jeg mener APG - et system, der bruges til at forprogrammere bl.a.
EyeTV og TIVO bokse med.

APG = "Automatic Program Guidelines"
VPS = "Video Programming System"

VPS bruges af næsten alle TV stationer i Europa, der er tilknyttet EBU.
Det er de violette koder (indeholder præcis start-/sluttidspunkt), der
står til venstre for tidsangivelserne på TekstTV, og som kan styre
start/stop automatisk af både VHS, S-VHS og HD optagere. - Du trykker
blot på 'Program' og vælger VPS på skærmen på din fjernbetjening,
indtaster koden, trykker på 'Gem', - og så er det VPS koden, der starter
og stopper din optagemaskine. 'Fidusen' skulle være, at det også virker,
hvis udsendelsen før bliver forskubbet...

- Og så kan jeg da lige tilføje, at alene APG koden i Toast 10 fylder
ca. 25mb, mens EPG koden kun fylder ca. 1,5mb...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-10-10 21:28

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> chapters.
>
> Hvis du ikke sætter den så laver den flere titles med hver et

Muligt, men jeg har aldrig været ude for det, Per beskriver, og jeg
bruger trods alt Toast stort set daglig.

> Hvis man vil have mere kontrol over sin DVD authoring så bruger man ikke
> Toast ... Toast er en "quick and dirty" løsning ...

Det er ganske enkelt noget sludder! - Toast 9.x og 10.x er og bliver de
to absolut bedste brænder- og konverteringsprogrammer på Mac platformen.
- Og jeg tror nok, jeg er blandt dem, der overhovedet kender mest til
det program herhjemme. - Jeg har ganske enkelt haft det program splittet
ad i atomer så at sige, og véd ganske udmærket, hvad det kan og/eller
ikke kan.

Siger og skriver har jeg haft _tre_ fejlmedier med Toast inden for de
sidste ca. 5 år! - Og det viste sig at være selve DVD skiverne, der var
noget galt med. De kunne godt bruges til data, men duede ganske enkelt
ikke til hverken film eller musik. Så for at være helt sikker, gav jeg
en af mine venner et par stykker og bad ham prøve på hans Vista med Nero
9 Ultimate, og han kunne heller ikke brænde film på dem, så filmene blev
vist korrekt, - kun data, så efte den tid bruger jeg kun Verbatim og TDK
- afhængig af, hvilken brænder jeg bruger, - men altid Toast 9.x på de
to maskiner og 10.x Pro på MacPro'en.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-10 21:51

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Muligt, men jeg har aldrig været ude for det, Per beskriver, og jeg
> bruger trods alt Toast stort set daglig.

Nu skriver Per ikke hvilken version af Toast, så det kan jo være derfor

> [...]
> vist korrekt, - kun data, så efte den tid bruger jeg kun Verbatim og TDK
> - afhængig af, hvilken brænder jeg bruger, - men altid Toast 9.x på de

Du svarer i øst på hvad jeg skriver.

Toast er fremragende ... men hvis du vil have fuld kontrol over din DVD
authoring så er Toast _ikke_ det rette værktøj.

Måske du skulle se på hvad DVD Studio Pro, Adobe Encore og deres
high-end fætre egentlig kan ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-10-10 23:22

Thomas von Hassel wrote:

> Nu skriver Per ikke hvilken version af Toast, så det kan jo være derfor

Indstillinger og funktioner er ens i ver. 8.x, 9.x og 10.x standard, og
ver. 7.x kan ikke køre på systemer ældre end 10.4.11 på PPC og vil ikke
køre på SnowLeopard, så jeg går ud fra, det er en af de tre nyeste, Per
bruger, og som jeg selv bruger på tre af mine maskiner.

> Du svarer i øst på hvad jeg skriver.
>
> Toast er fremragende ... men hvis du vil have fuld kontrol over din DVD
> authoring så er Toast _ikke_ det rette værktøj.

Nej, jeg pointerer bare, at det enten er selve DVD medierne eller en
defekt indstilling, der laver det dér - måske i kombination med en DVD
afspiller, der ikke kan håndtere DVD'erne, hvis der er en fejl i
indstillingen.

Og hvad pokker mener du så med "Toast er en "quick and dirty" løsning"?
- Faktisk kan Toast langt mere, end du overhovedete nogensinde kommer
til at bruge, hvis ikke du har enten EyeTV eller en TIVO box eller anden
understøttet enhed. Her kan du få Toast til at optage direkte til både
SVCD, alm. DVD, Video-TS osv. - og vel at mærke med automatisk
opmarkering og endda med valg af undertekster på flere sprog, hvis det
er tilgængelig. Men det kræver altså, at man sætter sig ind i
programmets funktioner.

> Måske du skulle se på hvad DVD Studio Pro, Adobe Encore og deres
> high-end fætre egentlig kan ..

Jeg er fuldt ud klar over, at der findes andre og større pakker, men det
er efter min mening fuldstændig overkill for private, - også selvom man
gerne vil have både bedste lyd og bedste billede. Også det kan Toast
8.x, 9.x og 10.x klare i og med, den kan håndtere DTS i fuld HD med lyd
i fuld HD-Audio kvalitet - dvs., 16bits/44,1khz i enten alm. stereo
eller 5.1 sorround. - Hvad mere kan du egentlig forlange som almindelig
amatørbruger?

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-10 06:03

> Nu skriver Per ikke hvilken version af Toast, så det kan jo være derfor

Toast 10 Titanium.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-10 15:55

> [...]

> den ikke... - Hvad bruger du som afspiller - QuickTime - VLC - iTunes -
> MPlayer? - Eller bruger du den indbyggede afspilleri Toast?

En ganske almindelig dvd-afspiller, tilsluttet fjernsynet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-10-10 21:09

Per Rønne wrote:

> En ganske almindelig dvd-afspiller, tilsluttet fjernsynet ...

Hm, - mærke og model? - Nogle afspillere kan godt være kræsne, men hvis
den ikke er ret gammel, bør det ikke være et problem. Fx. kunne en
Euroline Ultra ikke afspille DVD-RW medier, mens min 5 år gamle Lumatron
er komplet ligeglad - også med kapitel-inddelte medier brændt med Toast,
som Thomas er inde på.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-10 21:56

> [...]

> Euroline Ultra ikke afspille DVD-RW medier, mens min 5 år gamle Lumatron
> er komplet ligeglad - også med kapitel-inddelte medier brændt med Toast,

Hvis først DVD'en kan afspilles så har det jo ikke noget med afspilleren
at gøre, men den måde DVD'en er "programmeret"

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-10 06:03

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Hm, - mærke og model?

Jeg har efterhånden nogle stykker ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-10 11:58

Per Rønne wrote:

> Jeg har efterhånden nogle stykker .

Sker det samme på alle afspillere - inkl. computerens indbyggede DVD Player?

mvh. Erik Richard
..

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-10 13:52

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Sker det samme på alle afspillere - inkl. computerens indbyggede DVD Player?

I forbindelse med de seneste indspildninger: ja. På alle jeg har prøvet.

Men det tager altså et par timer at se en sådan opera igennem, for hver
afspiller. Og jeg har ikke prøvet med datamaternes DVD Player.

Jeg gider ganske simpelt ikke se hverken film eller opera fra en
kontorstol ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-10 22:41

Per Rønne wrote:

> I forbindelse med de seneste indspildninger: ja. På alle jeg har prøvet.
>
> Men det tager altså et par timer at se en sådan opera igennem, for hver
> afspiller. Og jeg har ikke prøvet med datamaternes DVD Player.

Selvfølgelig, men man kunne jo sætte den på og lade den starte og så
spole næsten til slutning af en del/akt og se, om den stopper, og
ligeledes spole næsten til slutning og lade den køre færdig og se, om
den så bare genstarter.

> Jeg gider ganske simpelt ikke se hverken film eller opera fra en
> kontorstol ...

Enig, - og da slet ikke en opera, - en sådan skal endda helst nydes i
koncertsalen..-) - Men ellers har jeg ikke noget imod at bruge den her
kontorstol, som med et enkelt greb kan laves om til en rigtig
'slængstol', men det er altså også en luksus 'direktørmodel' model.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-10 20:38

> [...]

> spole næsten til slutning af en del/akt og se, om den stopper, og
> ligeledes spole næsten til slutning og lade den køre færdig og se, om

Jeg har faktisk optaget en opera [Donizetti, Regimentets Datter] som når
jeg brænder den stopper efter cirka 3 minutter. I alle brændingsforsøg.

Klipper jeg 2. akt ud og brænder den er der ingen problemer, og ser jeg
den fra EyeTV programmet kan jeg også fortsætte.

Jeg tror at jeg må gemme den i et alternativt format, og så prøve at
brænde den derfra.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-10-10 15:58

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> En ganske almindelig dvd-afspiller, tilsluttet fjernsynet ...

Lad EyeTV eksportere til iDVD, og lad iDVD brænde en dvd med din film.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-10 20:38

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101025 <nospam0002+20101025@gmail.com> wrote:

> Lad EyeTV eksportere til iDVD, og lad iDVD brænde en dvd med din film.

Det var en mulighed jeg vil prøve. Tilsyneladende er iLife i øjeblikket
ikke på maskinen.

iLife 11 er kommet - men når jeg ser på nettet kun med opdateringer til
tre af programmerne fra iLife 9. Er iDVD fra iLife 9 så ikke med på
dvd'en ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-11-10 13:49

On 2010-11-06 20:38:19 +0100, Per Rønne said:

> iLife 11 er kommet - men når jeg ser på nettet kun med opdateringer til
> tre af programmerne fra iLife 9. Er iDVD fra iLife 9 så ikke med på
> dvd'en ?

Der er også iDVD v7.1 og iWeb v3.0.2 på disken.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-10 16:53

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Der er også iDVD v7.1 og iWeb v3.0.2 på disken.

OK; så behøver jeg alligevel ikke cykle ind til byen for at få dét
afklaret ... nu nøjes jeg nok med at gøre det /for at købe den/.

Hvilket jeg hele tiden har planlagt. Ingen grund til at købe en
09-version.

Så får vi se om jeg også får Office 2011 med ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-10-10 15:59

> [...]
> fjernsyn .. f.eks. et Apple TV eller lign.
>
> SÃ¥ kan du streame eller synce dine ting uden at skulle igennem DVD

Efter at have tænkt lidt over det, er det oplagt. EyeTV har endda
mulighed for at skubbe direkte ind iTunes i AppleTV format.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-10 19:53

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101025 <nospam0002+20101025@gmail.com> wrote:

> Efter at have tænkt lidt over det, er det oplagt. EyeTV har endda
> mulighed for at skubbe direkte ind iTunes i AppleTV format.

jep ... enda helt automatisk så du efter du har sat en optagelse bare
skal vente på at den dukker op i iTunes når den er optaget og
konverteret.

(det er det jeg gør ... med den krølle at iTunes og EyeTV ikke kører på
samme maskine men det er det vi har rsync og et lille cron script til.)

/thomas