Logitech Cordless MouseMan Optical - erfa~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 07-08-01 23:17

Hej!

Jeg overvejer at købe en Logitech Cordless MouseMan Optical - men vil lige
høre, om der er nogen der har nået at få erfaringer med den endnu?

- Klaus

Fra : Madsen

Dato : 07-08-01 23:52

"Klaus Jensen" <newsreply@icatech.dk> skrev:

> Jeg overvejer at købe en Logitech Cordless MouseMan Optical - men vil lige
> høre, om der er nogen der har nået at få erfaringer med den endnu?

Min står desværre og støver til.

Havde købt den fordi jeg havde regnet med at jeg kunne slippe
helt for at bruge en musemåtte, men det kunne jeg ikke.
Markøren hakker når jeg bruger musen direkte på mit skrivebord,
så jeg bliver nødt til at finde en egnet måtte hvis den skal bruges
præcist.
Jeg har hørt noget om et tysk firma, (husker ikke lige navnet pt.)
- som skulle lave nogle rigtige gode måtter til optiske mus, men
jeg har ikke fået en sådan bestilt endnu.

Jeg har også en Logitech Cordless Mouseman Wheel og jeg må
nok indrømme at den ligger bedre i hånden end Cordless Mouse-
man Optical gør. Noget andet der irriterer mig ved Optical er den
tommelfingerknap der sidder nede på siden. Den sidder for langt
nede mod underlaget og den er alt for lille. Den der sidder på
Mouseman Optical sidder derimod nøjagtig hvor den skal, efter
min mening. Jeg bruger knappen til at gå tilbage i min browser
med, og knappen er blevet uundværlig for mit vedkommende.
På Optical skal jeg nærmest vride hele hånden for at nå ned og
ind til tommelfingerknappen, og det kan jeg ikke rigtig vende mig
til.

Det eneste jeg bruger den til nu er når jeg skal betjene min pc
lidt på afstand, som f.eks. ved dvd-kiggeri.
Ved det daglige arbejde ved pc'en synes jeg bedre om Cordless
Mouseman Wheel.

Altså denne her:
<http://www.logitech.com/cf/support/images/product52.gif>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Klaus Jensen

Dato : 08-08-01 00:26

Well, det skal være en trådløs mus, og jeg har pt en cordless wheel mouse -
men den er ret hakkende (mekanisk). Måske er det fordi den samler skidt, men
jeg gør den regelmæssigt rent og den hakker stadig periodisk. Jeg vil have
en ny og bedre anyway.

Jeg venter lige og ser om der er andre med erfaringer.

Tak for dit input!

- Klaus

Fra : Rudolf

Dato : 08-08-01 16:00

Hej

Jeg har ikke selv sådan en mus, men har dog hørt at den ikke virker helt
godt på borde der er lamineret. Endvidre skulle musen også have problemmer,
hvis der er stiber på bordet.!!!!

Det var alt..

Fra : Pita

Dato : 08-08-01 22:20

"Rudolf" <hvorfor71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ikke selv sådan en mus, men har dog hørt at den ikke virker helt
> godt på borde der er lamineret. Endvidre skulle musen også have

Fis den virker her
--
Pita

Fra : Pita

Dato : 08-08-01 22:20

> [...]
>
> Jeg har ikke selv sådan en mus, men har dog hørt at den ikke virker helt
> godt på borde der er lamineret. Endvidre skulle musen også have

Fis den virker her
--
Pita

Fra : Klaus Jensen

Dato : 11-08-01 13:49

> Min står desværre og støver til.

Well, nu har jeg brug den i en dags tid, og jeg er meget godt tilfreds. Den
er meget nøjagtig og ligger fint i min hånd. Jeg synes også godt om
tommel-knappen, der virker som tilbage uden obskøn ekstra software.

Indtil videre er jeg i hvert fald godt tilfreds. :)

- Klaus

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-08-01 00:33

Jeg har en af slagsen. Dne kører FINT p mit lyse bøgeskrivebord, men hos en
af mine kammerater som havde noget laminat kirsebær noget, skulle der lige
en måtte under.

Jeg synes den ligger rigtigt godt i hånden, selvom den føles noget
anderledes end en Cordless Wheel Mouse. Den glider også MEGET let henover
bordpladen. Den lille tommelfinger knap genere ikke mig, da den dårligt skal
røres for at den virker, så der gør ikke mig noget at den sidder lidt tæt på
bordpladen.

I starten frygtede jeg for mine 3D spil, som jeg spiller en del af, da musen
hakker voldsomt ved hurtige horisontale bevægelser, hvilket betyder at det
kan være frvirrende i spil, hvor man pludselig skal vende sig meget hurtigt,
men efter at jeg flyttede musen ned i USB-porten, har der stort set ikke
været noget at mærke. Alt i alt en god mus, som jeg er meget glad for. Og så
er det rart at man ikke BEHØVER Logitech driveren i Win ME, knapperne
fungere fint uden, hvis man vil bruge tommelknappen til "tilbage" i
browseren. Og det vil jeg

Jonny.

Fra : Devast8or

Dato : 08-08-01 13:11

Jeg har også den mus og det er nok den bedste mus jeg har haft. Hvis den
ligger godt i hånden på dig kan jeg kun anbefale dig at købe den. Bare husk
på at et hvidt underlag er bedst da den så bruger mindre batteri (og den
bruger desværre lidt meget strøm). Jeg købte et hvidt skriveunderlag hos en
boghandel og klippede et passende stykke af og det virker perfekt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Madsen

Dato : 08-08-01 13:15

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> skrev:

> [...]
> bruger desværre lidt meget strøm). Jeg købte et hvidt skriveunderlag hos en
> boghandel og klippede et passende stykke af og det virker perfekt.

Et hvidt underlag af hvad? Mit bord er også hvidt, men her kører
den mildest talt elendigt.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-08-01 20:33

> Et hvidt underlag af hvad?

Et hvidt skriveunderlag. Sådan en vinylagtig plade, lidt i stil med
skæreunderlag og hårde musepuder.

Jonny.

Fra : Madsen

Dato : 08-08-01 20:36

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev:

> Et hvidt skriveunderlag. Sådan en vinylagtig plade, lidt i stil med
> skæreunderlag og hårde musepuder.

Okay. Det skal prøves :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Devast8or

Dato : 08-08-01 20:45

Det er lavet af noget blødt mat plastik og så er der noget skum på
undersiden så ikke den skrider. Jeg købte det i en boghandel i Ballerup og
du kan snadsynligvis finde det i enhver anden boghandel. God Jagt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Madsen

Dato : 08-08-01 20:54

> [...]

> undersiden så ikke den skrider. Jeg købte det i en boghandel i Ballerup og
> du kan snadsynligvis finde det i enhver anden boghandel. God Jagt.

Okay. Jeg prøver Bog&Idé en af dagene. De må da have sådan
noget, skulle man tro.

Har gået og tænkt på længe, at man nok burde give den mus en
lidt større chance. Den står her og ser så sølle ud.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Devast8or

Dato : 08-08-01 23:58

Ja den fortjener helt sikkert en chance til. Jeg tror det er den bedste mus
jeg har prøvet til dato. Det eneste problem er bare at den er lidt for
"sulten".

Devast8or

Fra : Jonny Jensen

Dato : 09-08-01 13:48

> Ja den fortjener helt sikkert en chance til. Jeg tror det er den bedste
mus
> jeg har prøvet til dato. Det eneste problem er bare at den er lidt for
> "sulten".

Løsningen hedder genopladelige batterier... Man kan nemt finde 4 i dne
rigtige størrelse samt en oplader til dem i sammenpakker til typisk en hund.
Så er der altid to batterier i musen samt to klar til at skifte med.
Billigere kan det næsten ikke gøres, når en pakke Duracell typisk koster
30-40 kroner.

Jonny.

Fra : Devast8or

Dato : 09-08-01 16:42

Yup, jeg er igang med at finde ud af om jeg stadig har en oplader (havde en
engang) og hvis ikke så finde ud af hvad de koster. Du siger omkring 100,-
kr. hvor har du set det henne?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-08-01 20:36

> Bare husk
> på at et hvidt underlag er bedst da den så bruger mindre batteri (og den
> bruger desværre lidt meget strøm).

På et mørkeblå musepude holdt mine første batterier i ca 1 måned, på den
lyse bøgebordplade indtail nu 2 måneder. Jeg tror jeg skal prøve et
skriveunderlag også Man skal bare huske at det ikke må være for
reflekterende, det skal helst være mat, derfor fungere en Icemat heller ikke
til den, men jeg spurgte dem ad hos Icemat.com, og de sagde at der var en
speciel optisk version på vej af Icemat'en.

Det gode ved denne mus, i forhold til Cordless Wheel Mouse, er at dne bruger
almoindelige AA batterier, dem har jeg mange af, og de er genopladelige...

Jonny.

Fra : Pita

Dato : 08-08-01 11:35

"Klaus Jensen" <newsreply@icatech.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg overvejer at købe en Logitech Cordless MouseMan Optical - men vil lige
> høre, om der er nogen der har nået at få erfaringer med den endnu?

Den er det hele værd, specielt sammen med Microsoft Natural Keyboard Pro.

--
Pita