MS Windows
briani 27239
Windows 7: afstand mellem ikoner
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-10 08:06

Hej alle

Det har længe irriteret mig at ikonerne på skærmen har så stor
vandret afstand uden at jeg har kunnet rette det. Men i dag faldt
jeg ved et tilfælde over løsningen:

Højreklik på skrivebordet - Vælg "Personlige indstillinger" og
derefter "Vinduesfarve" (nederst).

Herefter dukker et velkendt faneblad op hvor man kan vælge
"Vandret mellemrum mellem ikoner" og justere. Jeg er gået ned på
40, men jeg sørger også for generelt ikke at have lange navne til
mine genveje.

Hvis man vil have lange navne, kan man benytte sig af at der
automatisk skiftes linje efter mellemrum. Eks.:

   Hjemme-
   sider
(der er mellemrum efter stregen)

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-10-10 08:19

On Sun, 24 Oct 2010, Bertel Lund Hansen wrote:

>Hej alle

Jamen godaw do. Frisk søndag morgen?

>Det har længe irriteret mig at ikonerne på skærmen har så stor
>vandret afstand uden at jeg har kunnet rette det. Men i dag faldt
>jeg ved et tilfælde over løsningen:

Har du så også fundet ud af at reducere afstanden mellem ikonerne i
proceslinien, når man har indstillet til at bruge små ikoner?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-10 08:50

Kurt Hansen skrev:

> Har du så også fundet ud af at reducere afstanden mellem ikonerne i
> proceslinien, når man har indstillet til at bruge små ikoner?

Nej, og sådan en indstilling har jeg aldrig set i nogen
Windowsversion.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 24-10-10 11:39

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:rdm7c6ph2vtf9vqtd9pqmprkncs5misopq@news.dotsrc.org...
> [...]
> "Vandret mellemrum mellem ikoner" og justere. Jeg er gået ned på
> 40, men jeg sørger også for generelt ikke at have lange navne til

Du skulle vel ikke også have fundet ud af at gøre iconerne mindre.
I Windows XP kunne man ned scalere icon størrelsen.
Det har jeg ikke kunnet finde i Windows 7, hvor man blot kan vælge mellem
store og små iconer.

PeterB

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-10-10 11:49

On Sun, 24 Oct 2010, "Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote:

> [...]
>I Windows XP kunne man ned scalere icon størrelsen.
>Det har jeg ikke kunnet finde i Windows 7, hvor man blot kan vælge mellem

Hold Ctrl-tasten nede og scroll med musehjulet.