MS Windows
briani 27239
IE er pludselig holdt op med at virke
Fra : Lars Arvø

Dato : 23-10-10 15:51

Hej.
Jeg har fået et stort problem med min Windows 7 Prof. pc. IE virker ikke
mere, når jeg starter programmet skriver den bare at siden ikke findes, jeg
har også prøvet med andre browsere det er det samme problem, og der er med
forskellige hjemmesider. Jeg kan godt hente og sende mail. Håber der er
hjælp at hente.
Mvh Lars

Fra : emjeppesen

Dato : 23-10-10 17:30

Lars Arvø skrev:

> [...]
>forskellige hjemmesider. Jeg kan godt hente og sende mail. Håber der er

Kør et systemgendannelsespunkt til før problemet opstod.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Lars Arvø

Dato : 23-10-10 17:35

Lars Arvø skrev:

> [...]
>hjælp at hente.
>Mvh Lars

Kør et systemgendannelsespunkt til før problemet opstod.

Det kan jeg desværre ikke. Det ser ud som om mine gendannelses punkter er
blevet slettet.
Mvh Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-10-10 19:23

"Lars Arvø" <lars@tudifriti.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> --
>
> Det kan jeg desværre ikke. Det ser ud som om mine gendannelses punkter er
Hvis dine gendannelsespunkter er forsvundet uden at du selv har gjort noget
aktivt, tyder alt på at din pc er blevet inficeret med et eller andet. Det
passer også meget godt med, at dine browsere ikke virker mere. Nogle
virus/trojanere gør netop det, at de disabler normal adgang til internettet
samt sørger for at fjerne gendannelsespunkterne, så man ikke på den måde kan
komme tilbage til noget virkende.
Det tyder på, at du skal i gang med noget grundlæggende rensning af
computeren. Først og fremmest skal du nu få reddet de data, du vil sikre, da
du kan risikere, at der sker yderligere skade. Har du dine antivirus og
trojaner/spyware programmer fuldt opdateret, kan du prøve at starte den i
fejlsikret og scanne den der. Alternativt tage disken ud og sætte den i en
anden pc og så scanne og rense den der.

Kurt

Fra : cykelsmeden

Dato : 24-10-10 10:09

Den 23-10-2010 20:23, Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> samt sørger for at fjerne gendannelsespunkterne, så man ikke på den måde kan

Det hele lugter af en virus, kendt under flere navne, eks KoobFace.
Den blev (af det meste af familien) samlet op på FaceBook!!

Hvis du kan installere og bruge eks Firefox, er den næsten sikker!
Det var (for mig) meget tungt at fjerne den. Sker det igen, vil jeg
ominstallere!

//finn

Fra : Lars Arvø

Dato : 24-10-10 13:35

> [...]

Hvis du kan installere og bruge eks Firefox, er den næsten sikker!
Det var (for mig) meget tungt at fjerne den. Sker det igen, vil jeg

Jeg har været den tunge tur igennem med F- secure og den fandt også mange
viruser som den fjernede, men stadig med fejl på pc'en. Jeg kom så til at
tænke på at køre sfc som kunne lade sig gøre i windows xp. Det lykkedes også
her, men den siger bare at den ikke kan rette de fejlbehæftede filer. Så det
bliver nok til en ominstallering. Firefox virker uden problemer. Tak for
alle gode råd.
Mvh Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-10-10 17:33

> [...]
> Så det bliver nok til en ominstallering. Firefox virker uden problemer.
Hvis du er sikker på, at du har fjernet alt, kan dette link måske hjælpe dig
http://support.microsoft.com/kb/318378

Det brugte jeg, da jeg havde en pc til rensning. Efter at jeg var sikker på,
at den var helt renset, kunne jeg ikke få IE til at virke, men fixit klarede
problemet.

Kurt

Fra : Lars Arvø

Dato : 25-10-10 10:45

> [...]

at den var helt renset, kunne jeg ikke få IE til at virke, men fixit klarede

Hej Kurt.
Det var noget der hjalp, så nu virker det hele igen. Rigtig mange tak.
Mvh Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-10-10 23:47

> Hej Kurt.
> Det var noget der hjalp, så nu virker det hele igen. Rigtig mange tak.
> Mvh Lars
Velbekomme