MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP længe om at komme på nettet efter en st~
Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 23-10-10 12:52

20-30sek skal jeg vente hver gang før jeg kan surfe igen efter at min bærbar har været i
standby.
Hvorfor skal millioner af PCbrugere spilde tid på den måde ?
Alternativet er at millioner spilder strøm ved at lade PC'en køre hele dagen.
Der må være muligheder for at løse det problem.?
Har læst at man på Windows7 kan løse problemet ved at lukke for tjenesten Workstation.
Men det findes ikke i XP.

Fra : Ole C

Dato : 23-10-10 13:18

Paul-J 2660Brøndby skrev blandt andet:

> 20-30sek skal jeg vente hver gang før jeg kan surfe igen efter at min
> bærbar har været i standby.
> Hvorfor skal millioner af PCbrugere spilde tid på den måde ?

Det gør millioner af brugere heller ikke. Min XP var klar på et par sekunder
efter standby.
Hvad der er galt hos dig, kan jeg dog ikke vide....

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-10-10 13:26

On Sat, 23 Oct 2010 13:52:13 +0200, "Paul-J 2660Brøndby"
<getpaul@get2net.dk> wrote:

>20-30sek skal jeg vente hver gang før jeg kan surfe igen efter at min bærbar har været i
>standby.
Det kan tænkes at det er netkortet der er slukket og lige skal op
igen, koble sig på de steder hvor det før var tilkoblet eller opdage
at forbindelsen ikke er mulig.

>Der må være muligheder for at løse det problem.?
Andet netkort ?

>Har læst at man på Windows7 kan løse problemet ved at lukke for tjenesten Workstation.
>Men det findes ikke i XP.
Jo den gør. Men hvis du benytter denne service så er det jo ikke smart
at lukke den ned ?

/Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-10 13:35

Paul-J 2660Brøndby skrev:

> 20-30sek skal jeg vente hver gang før jeg kan surfe igen efter at min bærbar har været i
> standby.
> Hvorfor skal millioner af PCbrugere spilde tid på den måde ?

Mine pc'er er netklar med det vuns når de vågner.

Har du tilladt computeren at spare strøm ved at slukke for
netkortet? Jeg mener der findes sådan en indstilling et sted.

--
Bertel

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 27-10-10 14:43

> Har du tilladt computeren at spare strøm ved at slukke for
> netkortet? Jeg mener der findes sådan en indstilling et sted.
>
> --
> Bertel

TAK ! -det var lige det.