Vil gerne vise W2K baghjul med HP-grej
Fra : Jens Raunkjær Graung~

Dato : 14-12-00 05:27

Jeg har 3 stykker Hewlett Packard isenkram, som Windows 2000 Professional ikke
kan klare.
Lad mig med det samme sige, at jeg er totalt nybegynder på Redhat Linux 7.0.
Det ville imidlertid være mig en udsøgt fornøjelse at få disse enheder til at
fungere under linux.
BTW Hvorfor skrives der så lidt om ydre enheder i denne nyhedsgruppe?
1 stk isenkram: HP ScanJet 5p
1 stk isenkram: HP SureStore 5000
1 stk isenkram: HP CD-Writer Plus 9600SI SCSI
Jeg er så ny nybegynder, at jeg har helt elementære problemer ved at få glæde
af min HP LasetJet 4000. Simple printerkommandoer modtages med kyshånd.

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-12-00 05:51

"Jens Raunkjær Graungaard" wrote:
> BTW Hvorfor skrives der så lidt om ydre enheder i denne nyhedsgruppe?
Måske fordi dk.edb.system.unix.hardware forekommer mere relevant?

> 1 stk isenkram: HP ScanJet 5p
Er understøttet af "SANE", jvf. http://www.mostang.com/sane/
SANE følger med Red Hat 7, så vidt jeg husker.

> 1 stk isenkram: HP SureStore 5000
Burde der ikke være problemer med.

> 1 stk isenkram: HP CD-Writer Plus 9600SI SCSI
Burde der heller ikke være problemer med, da den har SCSI-interface.

> Jeg er så ny nybegynder, at jeg har helt elementære problemer ved at få glæde
> af min HP LasetJet 4000.
Start med at oprette printeren. Dette gøres lettest i grafisk tilstand
("X") som brugeren root med værktøjet "printtool". Hvis printeren har
Postscript, så konfigurér den som en Postscript printer i stedet for en
HP printer.