MS Windows
briani 27239
w7 filasosiationer
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-10 21:09

Hvor tildeler jeg programmer til bestemte filtyper, eller retter ??

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-10-10 21:22

Bo skrev:

> Hvor tildeler jeg programmer til bestemte filtyper, eller retter ??

Du kan prøve at dobbeltklikke på en fil. Så vil du blive spurgt
om hvilket program der skal bruges til at åbne den. Hvis du så
sætter hak ved "Brug altid ...", bliver det husket.

Der er dog en finte der generer mig en del. Hvis programmet ikke
har været installeret, dukker det ikke op i listen over
programmer man kan vælge.

- Jamen, alle programmerne har da været installeret?

Nej da. De fleste kopierer jeg direkte over fra min tidligere pc
fordi de kører uafhængigt af registreringer og andet grums på
C-drevet.

Der er også en anden mulighed i Windows 7, men det er snyd. Der
er et menupunkt der hedder "Standardprogrammer", men det er kun
Microsoftprogrammer der får lov at dukke op på den liste der
åbnes.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-10 22:04

"Bertel Lund Hansen" skrev i meddelelsen

Bo skrev:

> [...]

>om hvilket program der skal bruges til at åbne den. Hvis du så
>sætter hak ved "Brug altid ...", bliver det husket.

Nej, ikke når jeg skal rette, så bliver den åbnet af det tilknyttede pgr.
Problemet er, at jeg streamer fra min sat reciver til pc
så jeg kan ikke vælge åbn med, da det er en "live" fil. Så jeg skal finde
filtypen, og ændre den ;o(

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-10 22:30

Bo skrev:

> [...]

>er et menupunkt der hedder "Standardprogrammer", men det er kun
>Microsoftprogrammer der får lov at dukke op på den liste der

Løst: Standardprogrammer>angiv tilknytninger og der er alle filtyper, og
vlc player kunne vælges

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-10-10 11:53

Det er ikke korrekt. Nummer 2 i menuen "Associate a file type or
protocol with a specific program" giver mulighed for at browse efter
det program der skal bruges.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 23-10-10 06:21

Den 22-10-2010 22:09, Bo skrev:
> Hvor tildeler jeg programmer til bestemte filtyper, eller retter ??
Det nemmeste er at højreklikke på den fil du vil have åbnet med et
bestemt program.
I den menu der kommer frem er der et punkt Åbn med - her er kommer
Windows med forslag men også muligheden for at vælge standardprogrammet
som Windows skal bruge til denne filtype.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-10 10:20

"Fietsenmaker" skrev i meddelelsen

Den 22-10-2010 22:09, Bo skrev:
> [...]
Windows med forslag men også muligheden for at vælge standardprogrammet
som Windows skal bruge til denne filtype.

Takker ... men hvis du læser begge mine indlæg, var det netop det jeg ikke
kunne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-10 13:33

Fietsenmaker skrev:

> Det nemmeste er at højreklikke på den fil du vil have åbnet med et
> bestemt program.

Det virker ikke i Windows 7. Menupunktet findes ikke.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-10 14:39

Fietsenmaker skrev:

>Det virker ikke i Windows 7. Menupunktet findes ikke.

Øøø Jo det gør

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-10 15:16

Bo skrev:

> Øøø Jo det gør

Det findes ikke på min pc med Windows 7 (32 bit) uanset om jeg
samtidig trykker Shift, Control eller ingenting.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-10 15:25

> Det virker ikke i Windows 7. Menupunktet findes ikke.

Det må du lige forklare til min Win7, den skilter med dette punkt klart
og tydeligt

Fra : Fietsenmaker

Dato : 24-10-10 08:06

> Det virker ikke i Windows 7. Menupunktet findes ikke.

Det gør det i hvert tilfælde jeg har brugt det i flere tilfælde ellers
vil jeg selvfølgelig ikke anbefale det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-10 08:09

Fietsenmaker skrev:

> Det gør det i hvert tilfælde jeg har brugt det i flere tilfælde ellers
> vil jeg selvfølgelig ikke anbefale det.

For lidt siden brugte jeg metoden, og der kom et punkt der hed
"Åbn med". Men det sker ikke altid når jeg har brug for det.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 24-10-10 08:29

Bertel Lund Hansen skrev:

>For lidt siden brugte jeg metoden, og der kom et punkt der hed
>"Åbn med". Men det sker ikke altid når jeg har brug for det.

Er det ikke kun, når du højreklikker på programfiler, at du ikke får
ÅBN MED?

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-10 08:49

emjeppesen skrev:

> Er det ikke kun, når du højreklikker på programfiler, at du ikke får
> ÅBN MED?

Nej. Ved følgende filer får jeg ikke den mulighed:

*.ods, *.pdf, *.xls, *.doc, *.odg, *.mdb, *.odb

og så gad jeg ikke forske videre.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 24-10-10 10:07

Bertel Lund Hansen skrev:

>Nej. Ved følgende filer får jeg ikke den mulighed:
>
>*.ods, *.pdf, *.xls, *.doc, *.odg, *.mdb, *.odb
>
>og så gad jeg ikke forske videre.

Jeg tjekkede lige *.xls, *.pdf *.doc og fik i alle tilfælde tilbudet
Åbn med. Så gad jeg ikke forske videre
Win 7-64

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-10 11:57

"emjeppesen" skrev i meddelelsen

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>
>og så gad jeg ikke forske videre.

>Jeg tjekkede lige *.xls, *.pdf *.doc og fik i alle tilfælde tilbudet

same same her. win 7 32