'NFS lockd'-problem og kernekompilering
Fra : Steffen Fischer

Dato : 13-12-00 21:13

Hej nyhedgruppe

Mest for sjov har jeg forsøgt mig med at kompilere en ny kerne til min
RedHat 7.0 linux. Der er tale om den angiveligt seneste stabile kerne
2.2.18.

Efter en håndfuld forsøg booter kernen fint op (dvs. uden synlige
fejlmeddelser), men ved nedlukning får jeg følgende besked:
Shutting down NFS lockd: [FAILED]

Nu er spørgsmålet så; hvad skyldes dette - eller snarere hvad mangler jeg at
gøre for at fejlmeddelsen ikke længere kommer.

Tillægsspørgsmål: Hvad er det (kort fortalt) en nykompileret kerne er godt
for.

med venlig hilsen og på forhånd tak
Steffen Fischer

Fra : Kent Friis

Dato : 13-12-00 21:25

Den Wed, 13 Dec 2000 20:13:19 GMT skrev Steffen Fischer:
> [...]
>gøre for at fejlmeddelsen ikke længere kommer.
>
>Tillægsspørgsmål: Hvad er det (kort fortalt) en nykompileret kerne er godt

1. Lære noget

2. Optimere visse ting - fx. fjerne drivere man ikke har brug for.

Mvh
Kent
--
Grafik-siden er opdateret på http://www.celebrityshine.com/~kfr/
- sidste billede uploadet: santa.png

Fra : Tom Gravgaard Christ~

Dato : 15-12-00 20:24

On Wed, 13 Dec 2000 20:13:19 GMT, "Steffen Fischer"
<u000252@daimi.au.dk> wrote:

>Hej nyhedgruppe
>
>Efter en håndfuld forsøg booter kernen fint op (dvs. uden synlige
>fejlmeddelser), men ved nedlukning får jeg følgende besked:
>Shutting down NFS lockd: [FAILED]

Det betyder at du har oversat din nye kerne med NFSv3 support. Isåfald
er lockd nemlig ikke længere en userland daemon, men en del af kernen.
"Problemet" er det samme med 2.4 kerner.

Du kan ignore fejlen hvis ovenstående er tilfældet, og du burde også
se lockd fejle under opstarten.

-tgc