MS Windows
briani 27239
Høj diskaktivitet under Windows 7
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 21-10-10 15:18

Hej

Jeg har en cirka 1 år gammel stationær PC med både Vista og Windows 7.

I Vista drosler harddisken ned cirka 20 sekunder efter opstart, men i
Windows 7 kører disken på fuld drøn 100% af tiden. Dette problem har været
der siden første dag, så jeg tvivler meget på, at det skulle være noget
snavs i Windows 7. Jeg er ved at blive tosset af at skulle høre på sådan en
susen!

Hvad pokker kan jeg gøre eller slå fra?

Søren

Fra : cykelsmeden

Dato : 21-10-10 15:31

Den 21-10-2010 16:18, Søren Bøgh Nielsen skrev:
> [...]
> været der siden første dag, så jeg tvivler meget på, at det skulle være
> noget snavs i Windows 7. Jeg er ved at blive tosset af at skulle høre på

nu ved jeg ikke hvorlænge du har kørt w7, men der er de sidste 8 dage
kommet ufattelig mange opdateringer, så relateret til hastighed på
inet/disk etc. ???.....

//finn

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 21-10-10 15:39

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> wrote in message
> nu ved jeg ikke hvorlænge du har kørt w7, men der er de sidste 8 dage
> kommet ufattelig mange opdateringer, så relateret til hastighed på
> inet/disk etc. ???.....
>
> //finn

Det har jeg on/off det meste af det sidste år (mest off), da det er et
irritationsmoment for mig.

Så derfor tror jeg ikke umiddelbart, at det er årsagen.

Søren

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 21-10-10 16:44

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in
message news:4cc05095$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så derfor tror jeg ikke umiddelbart, at det er årsagen.

Underligt - dybt underligt. Efter en opdatering af grafikkort-driveren ser
det ud til, at problemet er forsvundet. Underligt fordi grafikkort er
passivt kølet og jeg kan ikke lige umiddelbart se sammenhæng mellem
grafikkortet og diskaktiviteten.

Men sørme om det ikke ser ud til at være forsvundet nu :)

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-10 22:19

Søren Bøgh Nielsen skrev:

> [...]
> det ud til, at problemet er forsvundet. Underligt fordi grafikkort er
> passivt kølet og jeg kan ikke lige umiddelbart se sammenhæng mellem

Hvilken lyd er det du kalder diskaktivitet? Min et par år gamle
pc laver kliklyde (som ikke generer) sådan som mange harddiske
gjorde dengang. Ved mine to nye pc'er kan jeg ikke høre
harddisken.

--
Bertel

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 22-10-10 04:38

On 21 Okt., 23:18, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:
> Hvilken lyd er det du kalder diskaktivitet? Min et par år gamle
> pc laver kliklyde (som ikke generer) sådan som mange harddiske
> gjorde dengang. Ved mine to nye pc'er kan jeg ikke høre
> harddisken.

Konstant susen - ikke kliklyde. Sådan kan jeg bedst beskrive det, men
lyden er som sagt heldigvis forsvundet nu. Nu kan jeg heller intet
høre og den er altså på samme lydniveau, som når jeg kører Vista.

Søren

Fra : cykelsmeden

Dato : 22-10-10 11:50

Den 22-10-2010 12:37, Søren Bøgh Nielsen skrev:
> Konstant susen - ikke kliklyde. Sådan kan jeg bedst beskrive det, men
> lyden er som sagt heldigvis forsvundet nu. Nu kan jeg heller intet
> høre og den er altså på samme lydniveau, som når jeg kører Vista.

det tyder så nok mere på at der er cpu-blæseren du har hørt. Den kan
nemlig sagtens være påvirket af skærmdriveren, hvis skærmkortet
opdaterer for tit, og derfor bruger for meget strøm.

sker ofte på indeværende compaq, hvis jeg laver grafisk arbejde.

//finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-10-10 12:48

cykelsmeden skrev:

> det tyder så nok mere på at der er cpu-blæseren du har hørt.

Ja, det lyder som en blæser. En af mine nye pc'er 'larmer' hvis
der er tungt grafikarbejde. Det er grafikblæseren der kører.

Alt er relativt. For fire år siden ville jeg have kaldt den
lydsvag. I dag skal den konkurrere med to Medion-pc'er der næsten
ikke er til at høre uanset hvor hårdt de er belastet.

--
Bertel

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 26-10-10 19:58

> [...]
> for tit, og derfor bruger for meget strøm.
>
> sker ofte på indeværende compaq, hvis jeg laver grafisk arbejde.

Jeg begynder mere og mere at være tilbøjelig til at give jer ret. Efter
opdatering af grafikkortet er den i hvert fald blevet aldeles lydløs.

Søren