MS Windows
briani 27239
Kan ikke åben .001-fil (er)
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-10 08:51

Cc. til dk.edb.andre-emner og dk.edb.system.ms-windows

Er ikke klar over hvilken gruppe dette høre til så den bliver
lige X-postet. dk.edb.andre-emner og dk.edb.system.ms-windows

Har på Megaupload hentet en stak filer:

noname.iso.001 400 MB
noname.iso.002 400 MB
noname.iso.003 400 MB
noname.iso.004 400 MB
noname.iso.005 400 MB
noname.iso.006 400 MB
noname.iso.007 400 MB
noname.iso.008 400 MB
noname.iso.009 400 MB
noname.iso.010 400 MB
noname.iso.011 400 MB
noname.iso.012 341 MB

fint nok tænker jeg, dem joiner jeg bare med winrar, 7-zip eller med
HJSplit, det har jeg gjort før.

Winrar siger: Arkivet er enten i et ukendt format eller beskadiget.

7-zip siger: Diagnostisk besked: Kan ikke åbne filen noname.iso.001 som et
arkiv.

HJSplit joiner fint til 1 .iso på 4,62 GB , men vil slet ikke mounte i
hverken
Alcohol 120% (ver. 1.9.7 Build6221) eller Daemon Tools lite Free den nyeste.

Nogen her med gode råd ?

Kører med XP Pro dk, og både min Alcohol 120% og Daemon Tools lite virker
ellers upåklageligt.

Mvh Kim
P.S. Der er et spil til min datter

Fra : Jubi

Dato : 21-10-10 09:24

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er ikke klar over hvilken gruppe dette høre til så den bliver
> lige X-postet. dk.edb.andre-emner og dk.edb.system.ms-windows

Og hvis filerne blev omdøbt lign.?

--
At tænke før man taler, er som at tørre sig
i røven inden man skider.

Fra : Vidal

Dato : 21-10-10 09:33

Den 21-10-2010 09:50, Kim skrev:
> [...]

> hverken
> Alcohol 120% (ver. 1.9.7 Build6221) eller Daemon Tools lite Free den nyeste.

Når jeg joiner filer, plejer der komme en out-fil, der skal
omdøbes. Jeg bruger TotalCommander til den slags. Omdøb den
til noname.iso

> Kører med XP Pro dk, og både min Alcohol 120% og Daemon Tools lite virker
> ellers upåklageligt.

Tror du ikke, der mangler en "noname.iso.000.rar" file, hvis ikke
omdøbningen lykkes?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-10 19:05

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev>
> Når jeg joiner filer, plejer der komme en out-fil, der skal
> omdøbes. Jeg bruger TotalCommander til den slags. Omdøb den
> til noname.iso

Ja, nogle gør, men ikke denne, HJSplit lavede den direkte til en .iso

> Tror du ikke, der mangler en "noname.iso.000.rar" file, hvis ikke
> omdøbningen lykkes?

Har checket og søgt, men jeg kan ikke finde en noname.iso.000
Den 1´ste hedder: noname.iso.001

Hvad menes med når 7-zip siger:" kan ikke åbne filen som et arkiv" ?

Faldt over denne:
http://www.ziprepair.com/cannot-open-file-valid-archive.php
Once repaired you will no longer get the error message "Cannot open file: it
does not appear to be a valid archive":

Mvh Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-10-10 20:32

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad menes med når 7-zip siger:" kan ikke åbne filen som et arkiv" ?

At den ikke genkender første fil som et arkiv.

Der kan så være flere forklaringer f.x. at første fil er defekt eller at
der som foreslået mangler en fil, der enten hedder .000 eller .RAR

Jan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-10-10 14:28

*.001 er typisk en RAR fil. Prøv med seneste version af WinRAR i
stedet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-10-10 14:59

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev :

>*.001 er typisk en RAR fil. Prøv med seneste version af WinRAR i
>stedet.

Mindst lige så ofte noget, der er splittet med HJ-split.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Mcwm

Dato : 21-10-10 20:53

Den 21-10-2010 09:50, Kim skrev:

> HJSplit joiner fint til 1 .iso på 4,62 GB , men vil slet ikke mounte i
> hverken

Forsøg når du har den færdige iso, at udpakke den med RAR... blot for at
se om der virkelig er indhold i den færdige iso

Venligst
Mcwm