MS Windows
briani 27239
computeren arbejder i ryk.
Fra : Bente Christensen

Dato : 20-10-10 10:49

Vi kører Winxp på en computer med AMD Athlon (tm) 64*2 Dual Core Processor
3800+ 2,00Ghz., 960 MB RAM.

Når vi åbner IE7 eller et andet program, går det fint i starten, men så er
det som om, der bliver fyldt op, og så går computeren i tænkepause.
Efter nogen tid vælger den at fortsætte. Det kan dog også hænde, at den
fryser, så vi må starte programmet op igen.

Der er ikke Google Search eller indeksering lagt ind.

Kan nogen hjælpe?

Vi har overvejet at købe Registry Booster. kan den samme licens bruges på
flere computere?
Er der evt. andet værktøj, som er gratis, og/eller kan deles på flere
maskiner?

Vi kører med AVG9 som antivirusprogram.

Hilsen Leif og Bente.

Fra : Henning

Dato : 20-10-10 14:07

Ram, ram, ram - du mangler ram

Fra : Mcwm

Dato : 20-10-10 14:48

Den 20-10-2010 15:07, Henning skrev:

> Ram, ram, ram - du mangler ram
En lille gig til XP burde kunne virke for de fleste, det er nok nærmere
en masse ubrugelige programmer, som startes op med pgl pc

Venligst
Mcwm

Fra : Bente Christensen

Dato : 20-10-10 22:27

Hej.

Tak for svarene.
"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

> En lille gig til XP burde kunne virke for de fleste, det er nok nærmere en
> masse ubrugelige programmer, som startes op med pgl pc

Hvad er så rigeligt ram, og hvordan finder man ud af, hvilke "ubrugelige
programmer" der kører, og hvordan får man dem så gjort inaktive?

> Venligst
> Mcwm

Hilsen Bente C.

Fra : Mcwm

Dato : 20-10-10 22:57

Den 20-10-2010 23:26, Bente Christensen skrev:

> Hvad er så rigeligt ram, og hvordan finder man ud af, hvilke "ubrugelige
> programmer" der kører, og hvordan får man dem så gjort inaktive?

Start med at se, hvad du har i "Start... Alle programmer... Start". Er
du ikke "øvet" kan du flytte de genveje der ligger der, over på dit
skrivebord og se om det hjælper, efter en genstart.

Får du ikke nok ud af det, kan du læse dig lidt klogere her;

http://komputer.dk/system/files/FuldFart.pdf

Venligst
Mcwm

Fra : Ole C

Dato : 20-10-10 15:27

Bente Christensen skrev blandt andet:

> [...]
> hænde, at
> den fryser, så vi må starte programmet op igen.

Jeg hæfter mig ved at problemet opstår efter et stykke tid, og synes derfor
umiddelbart det lyder som et varmeproblem.
Kig efter der er nullermænd i kabinettet - og især om køleribberne på
processoren er rene.

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-10-10 23:42

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> flere computere?
> Er der evt. andet værktøj, som er gratis, og/eller kan deles på flere

Har I husket at fortælle avg, at den ikke skal scanne computeren hver dag?
Når den går i gang med at scanne bruger den så mange resourcer, at det vil
kunne mærkes i øvrige programmer. Der er ingen grund til at den scanner hele
computeren hver dag, så slå det fra.

Kurt